Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor het antwoord! Mijn vraag was inderdaad iets te vaag omschreven denk ik;)
De vraag is puur gericht op de uitgaande kracht die vanuit een webpagina ‘wegvloeit’. Om het maar even heel basic te stellen; Wanneer een webpagina een MozRank van 8 heeft en het op haar pagina 8 verschillende verwijzingen heeft staan (waarvan 4 interne en 4 externe), vloeit er dan evenveel ‘kracht’ door naar de interne pagina’s als naar de externe pagina’s? Anders gezegd; hebben de hoeveelheid interne verwijzingen die op de betreffende pagina staan invloed op de ‘kracht’ die voortvloeit richting de externe verwijzingen die op de pagina zijn opgenomen? Ik heb namelijk gelezen over de onderverdeling van de linkbuilding-kracht van een website middels interne verwijzingen, maar ik vroeg me af in hoeverre dit ten koste gaat van de kracht die voortvloeit middels de externe verwijzingen.
Ik zou dit graag willen weten omdat ik benieuwd ben in hoeverre een verwijzing vanaf een (voor mij externe) webpagina die veel interne links heeft opgenomen, wellicht minder impact heeft qua kracht voor mij en daardoor minder interessant zou kunnen zijn.
Hoi Alain,
Bedankt voor je antwoord! Er blijft echter een onderdeel dat niet geheel duidelijk is bij mij, ik hoop dat je me daar mee kunt helpen. Het blijft voor mij namelijk een beetje onduidelijk in hoeverre de autoriteit nu wordt opgebouwd per gebruik van de keywords in de ankertekst, per pagina (en het daarop ingestelde keyword/topic) of allebei? Ik zal even een voorbeeld geven van de situatie die ik bedoel:
Een webpagina die is ingericht op het keyword ‘voetbal’ ontvangt 100 verwijzingen. Van deze 100 verwijzingen zijn er 90 met de ankertekst ‘appels’. Het overgrote deel van de ankertekst komt dus niet overeen met het keyword waar de pagina zich op richt. In hoeverre stijgt dan toch de autoriteit op die pagina, in dit geval voor het keyword ‘voetbal’? Of is de ankertekst zo leidend in dit geval dat een verwijzing met een niet-overeenkomende ankertekst ten opzichte van het keyword niets helpt in de autoriteit van de pagina, die per slot van rekening is gericht op een ander keyword.
Concreet: in hoeverre kan de 90% ‘appels’ verwijzingen in dit geval van invloed zijn op de autoriteit van de pagina (en dus het keyword voetbal)? Of bepaalt de ankertekst dat de pagina niet over voetbal lijkt te gaan en stijgt daardoor ook niet de autoriteit voor de op dat keyword geoptimaliseerde pagina?
Mijn eerste gedachte was namelijk dat de ankertekst enkel helpt bij de optimalisatie van de verwijzingen richting een webpagina en daarmee enkel de autoriteit voor die pagina (en het daarop ingestelde keyword/topic) laat stijgen. Maar het ‘Klik hier’ voorbeeld van Adobe lijkt aan te geven dat Google ook pagina’s kan ranken middels de ankertekst. Dit maakte mij erg nieuwsgierig naar de invloed van de ankertekst ten opzichte van de autoriteit van een webpagina.
- Deze reactie is gewijzigd 7 jaren, 7 maanden geleden door Anziens12.
-
AuteurBerichten