Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik gebruik veel ww.linkdiagnosis.com in firefox. Met name ook om de concurrentie te checken. Voorheen ook wel veel gewoon in google link:domein gebruikt, maar hier klopt volgens mij niets meer van.
De SEO plugin in firefox is ook leuk. Ik heb standaard ingesteld dat ik alleen de pr, de leeftijd en de links zie bij elk resultaat van een zoekopdracht.
Uiteraard ben ik wel benieuwd of er nog andere goede tools zijn.Inderdaad, de link:domain van Google werkt al jaren niet goed. Alleen via Google Webmaster Tools zijn alle backlinks te zien die Google heeft gevonden. Voor Google is dit dus privé informatie. Misschien ook niet zo slecht. Bij Yahoo Site Explorer is een mooi openbaar overzicht te vinden, van Yahoo zelf natuurlijk.
Ter aanvulling op de firefox addons, kan ik nog melden: de Rank Checker van SEOBook.
Ik ben ’n beginneling wat betreft SEO. Ooit heb ik al een keertje een aantal domeinnamen vastgelegd met daarin de zoekwoorden waaronder de website goed vindbaar moet zijn. Wat zijn de mogelijkheden om deze domeinnamen op de een of andere manier te laten verwijzen naar de juiste domeinnaam?
Bijvoorbeeld: de website is domein.nl, maar ik heb ook zoekwoord1zoekwoord2.nl geregistreerd. Hoe kan ik met die 2e domeinnaam iets doen om de ranking van domein.nl voor zoekwoord1 en zoekwoord2 te verhogen? Is dit toegestaan?
Daar zijn -voor zover mijn kennis strekt, hoor graag tegenberichten- geen mogelijkheden toe. Een redirect vanaf zoekwoord1zoekwoord2.nl heeft geen voordeel voor noch die site, noch domein.nl. Het enige wat je kan doen is een tweede site hangen onder zoekwoord1zoekwoord2.nl, en proberen daarmee te gaan scoren op zoekwoord1 en zoekwoord2. Google wil goede sites en is zeer fanatiek in het bestrijden van trucs.
Aansluitend aan deze vraag, de regel waar je aangeeft wat de taal van je content is. Hoeveel invloed heeft dit op je ranking als je bijvoorbeeld alleen zoekt op pagina’s in het nederlands.
En wat als de website op een server draait in het buitenland en je aangeeft dat je content nederlands is. Welke wordt hoger gewaardeerd?
Oh ja bas, ik heb er geen ervaring mee, anders had ik je geholpen!
Er zijn verschillende zaken op basis waarvan Google bepaalt wat de taal is. Deze meta-regel kan je toevoegen, maar is veelal overbodig. Het heeft in ieder geval geen invloed op de ranking. De geografie kan ook worden gedefinieerd via Google Webmaster Tools, maar alleen als het een .com of .eu domein betreft.
Idealter host je de website in het land waar je wilt scoren. Vaak is dit lastig. Als je ook in andere landen wilt scoren, en je de eigen (bv Nederlandse) hostingprovider wilt aanhouden, lijkt dat geen noemenswaardig probleem. Zorg dan wel dat je een domeinnaam hebt van het betreffende land en linkbuilding doet vanuit betreffend land.
Ik moet het even nuanceren (zo na het avondeten). Je moet onderscheid maken tussen talen en landen. Als het verschillende betreft, dan werk je met directories (/de, /uk, etc.) binnen de domeinextensie (bv .nl) van het waar je wilt scoren in de zoekmachines.
Als het verschillende zijn waar je wilt scoren, dan is het slimmer om aparte domeinextensies (.nl, .de, etc.) voor ieder land te reserveren. Ik ging er even te snel vanuit dat je op die situatie doelde.
Nooit iets over vernomen, en lijkt me ook niet logisch. Google zal op zijn domein ongetwijfeld ook een registrar lock hebben staan…
Hallo Rik!
De laatste (.nl, etc.) is beter.
Dat de pagerank bij iedere stap dieper in de website 1 omlaag gaat is een fabeltje. Het algoritme zit compleet anders in elkaar.
DMOZ is hopeloos. Op de SEO training die ik vorige week gaf was een deelnemer die met een toch zeer respectabele website al een jaar bezig was om een vermelding te verkrijgen. En dat terwijl ze in hun guidelines schrijven:
.
Dit suggereert toch wat anders en is dus niet goed van Google, mn. omdat ze het als een zeer belangrijke directory beschouwen. Bovendien is de Google-directory een kopie van dmoz.Wat dmoz verder een zeer povere dienst maakt is dat je geen reactie krijgt bij afwijzing, bijvoorbeeld doordat je de website in de verkeerde rubriek hebt aangeboden. Tegelijkertijd mag je volgens hun richtlijnen de website maar één keer aanmelden:
Dus wat moet je dan na een jaar? Daar hebben ze ook een oplossing voor:Dan ben je dus uitgepraat. Mijn advies: bied de website éénmaal aan, waarbij je de guidelines allereerst verschrikkelijk goed doorleest, en vergeet dan dmoz. Zo belangrijk is het nu ook weer niet…
Belangrijk aspect, inderdaad, waar ik ook steeds vaker vragen over krijg. Uitgangspunt van de discussie kan het volgende weblog-artikel (inclusief reacties!) zijn:
https://www.seoguru.nl/seo-blog/2008/03/04/website-gericht-op-meerdere-talen-enof-landen/
Er zou een keer een update van gemaakt moeten worden waar e.e.a. in samengevat is. Zet ik op de lijst…Ik zie dat wanneer ik zoek op ‘seoguru’, mijn dmoz beschrijving wordt getoond, terwijl -zoekende op ‘zoekmachine optimalisatie’- de meta-description wordt getoond. Het is dus blijkbaar zoekwoord-afhankelijk. Interessant…
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!