Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Interessante vraag.
Als ik de website via Google doorzoek op “nova” (via het Google commando: “nova site:www.eco-point.com”), dan komt Google met één result, namelijk de index-pagina. Waarom? Omdat daar de zin voorkomt: “Eco-Point is een innovatieve groep…”. In “innovatieve” zit het woord “nova”…
Omdat het woord “eco” natuurlijk veelvuldig op die site voorkomt en dus ook het woord “nova” vermoed ik dat Google de site daarom opneemt in de resultaten van “eco-nova”.
Zojuist het artikel afgerond. Hoop werk….
Ik heb het in het Engels geschreven en is te vinden op: Blog: SEO tutorial on “geo targeting” and “language targeting”
In de volgende forum-thread kan worden gereageerd op dit artikel:
Forum: responses to SEO tutorial on “geo targeting” and “language targeting”Hallo Rik,
Ik weet niet zeker of ik je vraag helemaal begrijp, maar als je bedoelt dat ik in mijn geval bijvoorbeeld naast de seoguru.nl een seoguru.fr en seoguru.de zou maken, om te gaan scoren in betreffende landen, dan meen ik dat dit de juiste oplossing is. De domein-extensie maakt dan duidelijk in welk land er gescoord moet gaan worden.
Om de hele boel bij elkaar te houden kan ervoor gekozen worden alles onder een .com of .eu domein te hangen (bv seoguru.eu). Of je kan vanuit ieder landen-domein rechtstreeks verwijzen naar de andere landen-domeinen, bv. via een afbeelding van de vlag van het land. (Vergeet dan niet de alt-tag in te vullen.)
Wat de ‘meta data’ betreft, neem ik aan dat je doelt op je CMS waar je per pagina kan instellen welke taal het betreft. Ook dat is prima.
(De mogelijkheid van) het publiceren van teksten in een andere taal dan die de domein-extensie suggereert lijkt me wat minder logisch. Waarom zou je dat willen?
Er is mijn geen server-instelling bekend waarmee dat kan worden aangegeven. In Google Webmaster Central is alleen de ‘crawl rate’ te verlagen. In dat geval worden er gemiddeld ook minder kb/dag opgehaald.
Als ik naar mijn eigen central-statistieken kijk, zie ik dat het aantal kb/dag opeens enorm steeg toen ik dit forum opnam. Na een paar weken nam deze activiteit weer af tot een normaal niveau. Blijkbaar signaleert Google dat er veel aan de website gebeurt, haalt dan over de periode van een week of twee alle nieuwe pagina’s op, en schakelt dan weer terug.
Hallo Alain,
Weet je al wanneer je dit artikel af hebt? Wij lopen namelijk tegen hetzelfde probleem aan.
Groet,
RikIs door omstandigheden vertraagd. Ik moet de publicatiedatum doorschuiven naar woensdag 29 oktober. Ik heb het met een uitroepteken in mijn agenda geplaatst…
Als je met “minder resultaten” minder geïndexeerde pagina’s bedoelt, in de zin van minder pagina’s via site:wwdomein.nl, dan is mijn antwoord ‘ja’.
Staar je ook daar echter niet blind op. Het site-commando is vaag en bovendien lijkt 33.000 pagina’s waar je potentieel op zou kunnen scoren me nog niet zo slecht.
Zoals ik ook beschreef bij de affiliatie-rubriek: Content is cruciaal om met een affiliate-site te kunnen gaan scoren in Google: http://www.google.com/support/webmas…65&topic=15260
Affiliate program content should form only a small part of the content of your site.
Dat lijkt bij jouw site niet het geval. Het is de kunst toegevoegde waarde te creëren voor je bezoekers, d.w.z. méér informatie te bieden dan er op de websites te vinden is waar je naar verwijst. Ik begrijp dat dit niet eenvoudig is, zeker omdat je zeer breed bent in de bedrijven en produkten die je aanbiedt. Het wordt relatief eenvoudiger als je je zou specialiseren op een bepaald marktsegement. Daar kan je dan interessante content over (laten) schrijven en her en der wat affiliatielinks opnemen. Dat lijkt de manier die Google beter kan waarderen.
PR is geen maat voor de hoogte van je scoringspositie, PR zegt alleen maar iets over de verwijzingen naar de betreffende pagina. Als alle zaken goed voor elkaar zijn wordt de PR pas van belang. Staar je dus niet blind op PR.
Het site-commando is onbetrouwbaar. Kijk voor het actuele overzicht van je inbounds altijd bij Google Webmaster Tools.
Als Google slim is (en dat zijn ze) doen ze er wel wat mee, dunkt mij:
https://www.seoguru.nl/seo-blog/onbekende-seo-ranking-factoren-organische-zoekresultaten-google/Maar voor deze SEO/GA-discussie kunnen we beter een nieuwe thread opstarten…
Ik ga (hopelijk) de komende dagen een nieuw artikel schrijven rond dit onderwerp, en zal jullie opmerkingen daarbij betrekken. Dus nog even geduld…
Deze vraag hoort hier wel degelijk thuis, het betreft wat genoemd wordt “sitelinks”.
Google schrijft hierover: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=47334Sitelinks krijg je als je autoriteit bent op dat zoekwoord. Voor de bedrijfsnaam is dat natuurlijk vaak het geval. Je site moet dan wel al een tijdje bestaan. De site moet vervolgens duidelijke onderdelen bevatten. Dit kan bv. blijken uit het feit dat de verschillende onderdelen voldoende backlinks hebben.
Via Google Webmaster Tools kan je sitelinks -indien je die hebt- individueel verwijderen. Je kan geen suggesties aandragen voor sitelinks. Het is een geautomatiseerd proces. Als de website is veranderd kan het een tijdje duren voordat ook de sitelinks zijn aangepast. Ook hierop kan geen invloed worden uitgeoefend.
8 oktober 2008 om 11:21 am In reactie op: wel/niet invloed op je ranking? Website op server in land dat je target. #24564Dank voor je artikelen!
Mn. Googlewebmastercentral is een goede bron van informatie. Wat ze daar schrijven sluit ook aan bij mijn eigen begrip omtrent geografie: hosten in het land waar je wilt scoren is een goede zaak. Je artikelen laten daarbij echter zien dat dit mn van belang is voor .com, .eu, .org, etc. domeinen, omdat het land daarbij onduidelijk is. Dit zou betekenen dat als je een .de domein hebt, het niet noodzakelijk is aldaar te hosten.
Dan moet de conclusie inderdaad zijn dat in de cache niet per definitie alle informatie wordt opgeslagen die Google van een pagina heeft. Dat is wel goed in gedachten te houden, zeker als het Flash-websites en dus ook sIFR betreft.
Wie van jullie heeft een tool waarmee je over een langere periode informatie kunt ? Allemaal leuk natuurlijk dat je de status nu kunt laten zien aan de opdrachtgever maar een rapport uitdraaien over een periode kun je daarmee niet. Is daar behoefte naar en hoe lossen jullie dat nu op?
Ik ben nu Advanced Webranking van Caphyon aan het testen. En ik moet zeggen dat het me tot nu toe niet tegenvalt. Ik zocht naar een dergelijke tool omdat Rank Tracker van LinkAssistant geen functionaliteiten bood op het gebied van scheduled tasks. Als je meerdere klanten hebt voor wie je met enige regelmaat ranking-rapporten wilt genereren is dat een wel erg handige functionaliteit. Uiteraard wordt alle informatie “over een langere periode bewaard” bij dit soort paketten. Ze kosten wel geld, overigens.
In de Webmasters/Site owners Help schrijft Google:
Note that while Google can index the content of Flash files, other search engines may not be able to. Providing text equivalents of these files will help other search engines crawl and index your content. You could also consider using sIFR (Scalable Inman Flash Replacement). sIFR (an open-source project) lets webmasters replace text elements with Flash equivalents. Using this technique, content and navigation is displayed by an embedded Flash object but, because the content is contained in the HTML source, it can be read by non-Flash users (including search engines).
Het lijkt me dus veilig. Kan je daar wat mee?
-
AuteurBerichten