Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je hebt het hier over “landingspagina’s”. Dat zijn speciaal voor zoekmachines geoptimaliseerde pagina’s.
Als er maar ergens vandaan een linkje naar deze pagina’s ligt, zal Google die vinden en indexeren. Dat hoeft dus niet vanuit de hoofdnavigatie. Je kan ze ook bv. gewoon opnemen in de sitemap.
Eén pagina is wel erg weinig. Maar scoren is wel mogelijk, als je maar goede content hebt, goed geoptimaliseerd hebt en er goede verwijzingen heen liggen.
Iedere pagina extra in de website voegt overgens (een klein beetje) PageRank toe aan de website als geheel.
WordPress is een uitstekende tool om hoog mee te scoren, ook op competitieve zoekwoorden. Volg de instructies van Joost de Valk (installeer de plugins, maak de juiste instellingen, etc.) en creëer betere content dan de competitie. Wees daarbij zo creatief dat anderen daar naar gaan verwijzen.
That’s all…
Wordpress is prima voor SEO, hoewel ik vandaag iemand sprak die zelfs aanzienlijk betere ervaringen had met Blogger van Google.
Voor mijn blog gebruik ik ook WordPress. Je moet er alleen wel een paar goede plugins bijhalen. Joost de Valk heeft daar een heel mooi artikel over geschreven: https://www.seoguru.nl/seo-forum/seo-publicaties/37-wordpress-search-engine-optimization.html
Er wordt dan gezegd zoveel mogelijk gerelateerde links zien te krijgen. maar nu het volgende.
ik krijg een link van een pagina die ranking 5 heeft, denk ik mooi.
Maar de linkpagina heeft geen ranking 5, maar is niet gerankt door google.
Hoe zit dit nu, want er zijn maar weinig sites die je op de voorpagina zetten.Het is inderdaad het mooiste als je met een linkje op de pagina kan komen die goed rankt in Google op het woord waar je zelf ook hoog op wilt scoren. Maar inderdaad, meestal is dat lastig. Dan is een andere pagina binnen die site second-best. Maar dus nog steeds best.
Zo zou ik volgens google 450 backlinks hebben, maar het zijn er zeker 2000.
Welke telt google, of ziet google.
Ik vindt dat hier zo weinig op terug te vinden is.Welke link is nu belangrijk en niet.
Margriet
Als je het link: commanda van Google gebruikt om je linkjes te bekijken, dan krijg je sowieso veel te weinig linkjes terug. Dat commando werkt namelijk niet. In Google Webmaster Tools krijg je het juist overzicht. Nu wordt dat overzicht niet elk moment bijgewerkt, maar -volgens mij zoiets als- eens in de paar weken. Tot slot is het meestal zo dat Google minder verwijzingen toont dan bijvoorbeeld Yahoo. Vermoedelijk ziet Google ze wel, maar laat ze niet allemaal zien.
4 december 2008 om 9:09 pm In reactie op: SEO tutorial on geo targeting and language targeting #24664To my understanding, it is not possible to ‘worldwide’ target a .com in Webmaster Tools. For a .com there is no default geographic target, instead you have to select a geographic location.
Since the co.uk-domain automatically targets the uk, you can target for example the United States with the .com. Even though both sites will share the shame content, it will not be marked as duplicate content.
Heb hier eerlijk gezegd geen ervaring mee.
Als het werkt lijkt het me geen probleem. Maar misschien heeft iemand anders hier ervaring mee?
Wat de rankingrapporten betreft gebruikte ik voorheen RankTracker van LinkAssistant. Ik ben daar mee gestopt omdat ik een schedular nodig had waarmee bv. maandelijks automatisch rankingoverzichten konden worden gegenereerd. Toen heb ik Advanced Web Ranking van Caphyon gekocht. Ik ben daar pas kort mee bezig, maar die lijkt goed te gaan bevallen.
Wat de rendementberekeningen betreft is Google Analytics natuurlijk een zeer fraaie tool. Ik heb daar recent iets over geschreven op mijn blog: Bijstelling SEO zoekwoord analyse via iteratief proces middels Google Analytics en AdWords | SEO blog | SEO guru
Maar uiteindelijk zou je in beeld willen kunnen brengen hoeveel rendement de investering in het verbeteren van de positie van een zoekwoord oplevert. Dat is een ingewikkeld verhaal, maar zou daar graag eens wat over schrijven.In dit verband sprak vorige week Frank Claasen van Checkit tijdens het M3 marketing congres over “Het inzichtelijk maken van de ROI van SEO”. Het was de laatste lezing, toen was ik helaas net vertrokken. Heb op het Internet gezocht of zijn verhaal te vinden was, maar heb het tot nu toe niet gevonden. Misschien kan hij reageren? Ik zal hem dit bericht in ieder geval even mailen.
Wat voor rapporten heb je in gedachten?
1. Ranking rapporten?
2. Rapportages inkomende links?
3. Rendement-berekeningen?1. Laat ik aan je eigen creativiteit over.
2. Mooi!
3. Images inerdaad netjes in map ‘images’, maar dat is voor SEO inderdaad niet van belang.Het begin van dit ‘draadje’ ging over de vraag of zoekwoorden in het doorverwijs-domein zin had. Daarop was het antwoord nee.
Als je verwijzingen hebt naar het doorverwijsdomein voegt een 301-redirect wel degelijk iets toe. Als er geen verwijzingen heenliggen heeft het geen zin. Als je van domeinnaam verandert moet je sowieso een 301 gebruiken.
Je zou de bezoeker op de hoogste index-pagina een keuze kunnen laten maken uit de verschillende landen.
Je moet verder de drie landen-directories als aparte site opnemen in je webmaster tool account en de geograhpic target op respectievelijk nl, uk en du instellen.
Verder zou ik die ‘pages’ directory er tussenuit halen. Die lijkt me overbodig.
Links vanaf andere sites naar tesselhof.nl, m.a.w. inbounds of inlinks.
Die geven pagerank aan tesselhof.nl, maar via een 301-redirect worden die doorgegeven aan die tweede website.
Ha Kitty,
Leuk je hier aan te treffen.
Nee, het verslechtert niet je ranking. Google zal het 1e domein (het restaurant)zien als het oude domein en het 2e domein (het hotel) als het nieuwe. Als je verwijzingen hebt liggen naar het 1e domein, worden die door de 301 beschouwd als verwijzingen naar de 2e. In dat opzicht kan het zelfs leiden tot een verbetering van de ranking van de 2e.
Helder?
Dag Danny,
Google stelt dat ze stoppen met crawlen bij 100 linkjes/pagina. Als je een sitemap.html wilt toevoegen aan je website waarbij je meer dan 100 linkjes wilt opnemen, dan moet je vanuit de sitemap.html doorverwijzen naar alle subsitemaps die ieder ook weer maximaal 100 verwijzingen bevatten.
Via Google Webmaster Tools kan je ook je sitemap in XML aanbieden.
Het kan nooit zo zijn dat Google je website als (een soort) startpagina gaat beschouwen vanwege je sitemap.
Is dit het antwoord op je vraag?
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Startpagina links 1 oktober 2022 Goedemiddag, Ik heb een vraag over het verkrijgen van startpagina links. Deze kan je vaak via de desbetreffende partijen aankopen of je kan een linkje…
- Het gaat niet om kwaliteit, maar kwantiteit 12 februari 2023 10 Links in grote blogs op de meest hoogwaardige sites met een DA van 50+ vs 10 links op schimmige copycat sites van startpagina =…