Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2009 om 2:18 pm In reactie op: difference between Page Rank and ToolBar Page Rank? #24772
Usually when we speak about pagerank, we mean the toolbar pagerank. This is a number between 0 and 10.
The real PageRank (i.e. the PageRank calculated by the famous formulae of the founders of Google: Page and Brin) is a number between 0 and something very huge, something like the total number of pages on the internet (probably multiplied by 0.15).
Via a logarithmic function, the latter pagerank is mapped onto the first one, making it a workable number.
Goede aanvullingen, dank!
Mijn kijk hierop is dat extra domeinnamen geen zin heeft voor het scoren op het hoofddomein, noch als koppeling plaatsvindt via een 301-redirect noch via een ander soort koppeling.
Pas als onder de extra domeinnaam of -namen een serieuze site komt te hangen, dan voegt een verwijzing ervan naar het hoofddomein wat toe.
Daarom mijn devies: concentreer je op één domeinnaam.
In jouw voorbeeld is ‘damesfiets’ de ankertekst en ga je op dat woord potentieel beter scoren. Als je dat wilt is het ok.
“Goed genoeg” voor wat?
Als je hoog wilt scoren op bepaalde zoekwoorden dan moeten die zoekwoorden terugkomen in de ankerteksten. Als de ankertekst de vorm krijgt van een url (of anders gezegd: url en ankertekst zijn identiek), dan moet je dus zorgen dat de url’s goed in elkaar zitten. In jouw voorbeeld komen ‘fietsen’, ‘batavus’ en ‘damesfietsen’ in de url (en daarmee ankertekst) terug en zijn dat de zoekwoorden waarop je potentieel hoger gaat scoren. Maar het is niet gebruikelijk url’s als ankertekst te gebruiken. Ze zijn veel te lang en zien er niet mooi uit.
Aha.
De ankertekst is het voor gebruikers zichtbare deel van de link. Als er in html geprogrammeerd staat: test, dan is ’test’ de ankertekst. Die tekst is immers zichtbaar voor de gebruiker. Niks hocuspocus dus.
Moeilijk even zo te zeggen. sray, of de url’s goed of niet goed zijn. In ieder geval is het niet correct een landen-aanduiding in de bestandsnaam op te nemen (dut-grp-fietsen.html). Over sites gericht op meerdere landen/talen heb ik verschillende artikelen geschreven. Op de weblog een samenvatting: SEO tutorial on “geo targeting” and “language targeting” | SEO blog | SEO guru
Dank!
Wat linkbuilding betreft presenteer ik tijdens de trainingen meestal volgend overzicht. In antwoord op je vraag kan ik nog zeggen dat het handig is de belangrijke zoekwoorden zo ver mogelijk vooraan in de ankertekst te gebruiken en ook synoniemen te gebruiken. En varieer met de ankerteksten!
========
Schema linkbuildingZorg voor backlinks vanaf pagina’s met:
* een zo hoog mogelijke pagerank
* zo weinig mogelijk andere verwijzingen op die pagina
* voor het voor zoekwoord relevante content, title, etc. (semantic relevance)Vanaf domeinen die:
* verschillend zijn
* niet hetzelfde IP‐nr hebben
* betrouwbaar zijn (trusted domains, TrustRank)Met verwijzingen:
* waarbij ankerteksten het zoekwoord (of een synoniem ervan) gevarieerd (!) bevatten
* die geen nofollow‐tag hebben
* die in aantal organisch groeien
* die niet alleen naar home-page liggen maar ook dieper in site (deep linking>20%)Goed vraagje voor de websitebouwers onder ons.
De rollen misschien als iframe binnen de doelpagina opnemen? Het iframe wordt immers niet geïndexeerd binnen de doelpagina, maar alleen binnen de bronpagina.
11 januari 2009 om 5:50 pm In reactie op: Overnemen productomschrijving leverancier in webshop slecht voor Google? #21216Helder!
11 januari 2009 om 10:27 am In reactie op: Overnemen productomschrijving leverancier in webshop slecht voor Google? #24720Je zult echt niet meteen gestraft worden, …
Om mogelijke misverstanden te voorkomen: dubbel content leidt nooit tot straffen van Google. Het enige is dat een pagina nooit hoog zal kunnen scoren als de content ervan ergens anders vandaan is gehaald. En dat geldt ook voor productomschrijvingen. Hoe meer eigen teksten, hoe beter.
Klopt: het artikel (waar de link in staat) zelf wordt natuurlijk gewoon gevonden, moet de site waarnaar wordt verwezen niet.
Op je vraag is geen eenduidig antwoord: er zijn partijen die zo veel mogelijk uitgaande links nofollowen, anderen zo min mogelijk. De eerste partij doet dit om zo veel mogelijk pagerank binnen de eigen website te houden. De andere partij stelt dat het bij de natuur van het Internet hoort om uitgaande links te hebben (zoals site-maker ook al schreef).
Ik zelf volg in principe ook de filosofie van deze tweede partij, dus zo min mogelijk nofollows bij uitgaande links. Behalve, echter, wanneer ik een link naar een site leg waar ik niet op wil stemmen. Een link wordt door Google immers gezien als een stem van de ene voor de andere website. Dat kan bijvoorbeeld bij de link van de schrijver van een zeer minimaal commentaar zijn op mijn weblog, of de link naar een site die ik bespreek vanwege hun dubieuze seo-diensten.
Ik zou dus zeker niet alle uitgaande links in je artikelen nofollowen. Het is dan ook meteen een leuk gebaar van jou naar de betreffende website: ze krijgen dan meteen een beetje pagerank. En dat vind ik meestal ook wel terecht omdat je in je artikel wel hun website nodig hebt gehad. In mijn ervaring kan je best veel externe verwijzingen hebben zonder dat dit ten koste gaat van je eigen scoringsresultaten. Een paar verwijzingen per artikel is dan ook geen enkel probleem.
Wil je een prijs winnen? Dat kan hoor 🙂
Maar er is toch helemaal geen sprake van duplicate content?
we hebben voor alle talen unieke tekst geschreven. Is erg veel werk geweest.‘Duplicate content’ betekent niet dat alle vertalingen uniek zijn, maar dat een tekst in een specifieke taal op meerdere sites terugkomt. In jouw geval hing onder zowel de .nl, als de .de als de .com de Nederlandse, zowel als de Duitse, zowel als de Engelse content. Dat is dus duplicate content: de nederlandse tekst, bijvoorbeeld, hing onder zowel de .nl, de .de als de .com.
We gaan in ieder geval nu de aanpassing maken dat de domeinnaam mee veranderd als je van taal wisselt. Het zijn in principe 3 losse shops, alleen worden deze aangestuurd door 1 database. Dat zou toch voldoende moeten zijn?
Ik zie dat je e.e.a. nu hebt aangepast, en het lijkt er nu beter uit te zien, hoewel onder de .nl de engelse versie hangt!
Prijsvraag, Joris?
Even een vraagje:
Hoe kan het dat als ik in de Duitse (.de) versie sta, en op de Nl-vlag klik ik binnen de .de blijf? Ik verwacht dan binnen de .nl terecht te komen. Datzelfde geldt voor de duitse en de engelse versie.
Het lijkt erop dat alle versies (.de, .nl en .co.uk) alle talen in zich herbergen? Dat betekent dat er sprake is van duplicate content. Als Google dan bv. de .nl als primaire bron (voor alle talen) heeft geidentificeerd, dan kan de .de nooit scoren.
Er is in ieder geval iets heel vreemds aan de hand. De drie talen lopen door elkaar heen. Maak er drie compleet gescheiden websites van en link vanaf de vlaggen naar de betreffende website.
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Indexatie probleem in het buitenland (Duitsland, Frankrijk, Engeland etc.) 11 september 2024 Beste SEO Guru forum, Onlangs zag ik de post over problemen met iemands website met betrekking tot de indexatie in Duitsland (zie post: https://www.seoguru.nl/seo-forum/topic/duitse-seo-webshop-probleem/). Ik…