Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoe belangrijk is het voor google om een domeinnaam te hebben waarin je zoekwoord voorkomt? En is de volgorde van de woorden dan nog van belang?
Ik kwam nog een video tegen van Matt Cutts van een maand geleden omtrent de vraag of het van belang is een zoekwoord zo hoog mogelijk in de url-structuur te plaatsen. Zijn antwoord: een beetje.
YouTube – Does the position of keywords in the URL affect ranking?
domein.nl/zoekwoord is dus (een beetje) beter dan domein.nl/dir/zoekwoord
Dat vind ik nu jammer zo leren we toch niets?
😉
Alain
Ik heb nu ook een .be website met veel .nl backlinks die goed scoort op de Nederlandse Google.
Interessant, dank!
Blijkbaar voldoet de website of landingspagina(‘s) niet aan de verwachting van de persoon die op het zoekresultaat heeft geklikt. Het lijkt me dat je verwachting en werkelijkheid bij elkaar moet zien te krijgen om het weigeringspercentage naar beneden te krijgen. Maar misschien zit je met jouw website al op het optimum, dat kan ik niet beoordelen. Daar het geen SEO-vraag betreft, moet ik het -met uw permissie- hier even bij laten.
Dat zou ik nu ook weer niet willen zeggen.
Te druk maken, moet je je natuurlijk nooit, maar een beetje druk wel, denk ik, met een weigeringspercentage van 70 á 80%.
Het weigeringspercentage op seoguru.nl als geheel is gemiddeld 53%. Volgens mij is dit niet abnormaal veel. Maar het is inderdaad wel een lastig getal, zoals André Scholten terecht aangeeft.
Het belang van een server in het land waar je goed wilt scoren is het laatste jaar afgenomen. Punt is dat Google wil kunnen bepalen op welk land de website gericht is. Allereerst doet Google dat via de domeinextensie. Als dat bv. .nl is, is dat dus meteen duidelijk en is Google klaar. Als het een niet-land-specifieke extensie betreft zoals .com of .eu, dan kijkt Google naar de geographic target setting in Google Webmaster Tools. Als die is ingevuld. is Google ook klaar. Pas als die niet is ingevuld, kijkt Google naar IP nr (dus lokatie server), etc.
Google wil vooral pagina’s met goede content hoog laten scoren. De twee pagina’s hebben nauwelijks content. Precies daarom scoor je niet hoog. Vroeger scoorden startpagina’s hoog, tegenwoordig is dat veel minder het geval. Het zal moeilijk worden hoog te gaan scoren met die pagina’s, ben ik bang.
11 maart 2009 om 7:40 pm In reactie op: Hogere positie in de zoekmachines door lange bezoekduur? #24805Als je Google Analytics hebt geïnstalleerd (opdat Google de lange verblijfsduur kan waarnemen), sluit ik dat (een positief effect op de ranking) niet uit.
1. Al me pagina’s zijn HTML, echter heb ik een HTML extensie genomen. Maakt dit enig verschil uit?
Daarnaast is mijn title: JDB Web Design » Website ontwikkeling en Realisatie voor Ondernemers » Portfolio
2. Nu is mijn vraag is “»” een probleem, of maakt dit geen verschil uit?3. Moet ik mijn pagina titels (home, diensten, portfolio etc) ook een title anchor geven? Of is dit vanzelfsprekend? En wat zou dan de beste title anchor zijn? zelfde als de pagina naam of jdb web design er achter?
1. Deze vraag begrijp ik niet. Dat is toch gewoon goed als je html-pagina’s hebt die daarmee ook een html-extensie (.html) hebben gekregen?
2. ‘»’ kan je gewoon gebruiken.
3. Ook deze vraag begrijp ik niet. Als je doelt op de hyperlinks naar de door jou genoemde pagina’s, dan zou je de title-tag kunnen meegeven, hoewel de waarde ervan tegenwoordig niet erg groot is.Het maakt voor seo niet uit of je je redirect regelt in de php of in de .htaccess.
Als het kan zou ik het echter in de .htaccess regelen. Dit is qua programmeren wat netter omdat er geen “omweg” via php hoeft plaats te vinden. De .htaccess is de meest directe weg. Maar dit is een detail.
Misschien een hele dom vraag. Maar moet je dan als je nieuwe links gaat gebruiken alles naar de index pagina verwijzen ? Of moet je alles van de oude link verwijzen naar de nieuwe link ?
Van de oude naar de nieuwe url.
En er is geen vraag te dom, in mijn optiek…
Nee, het is geen dubbele content probleem, maar de extra alias zal gewoon worden genegeerd. Ook geen negatieve invloed dus. Vaak wordt jouw constructie gebruikt om extra zoekwoorden kwijt te kunnen in de alias, maar dat heeft dus geen zin. Gewoon 1 website met 1 domeinnaam, dus.
Site aanmelden bij Google Webmaster Tools lijkt me het belangrijkst. Sitemap 1 x aanmelden lijkt me niet veel toe te voegen.
Ik heb overigens wel begrepen dat het aanbieden van een sitemap wel maakt dat pagina’s aanzienlijk sneller worden gespidered door Google. Dat kan soms van belang zijn.
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!