Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goh, interessant, maar als deze realtime resultaten ook geintegreerd gaan worden binnen de organische resultaten (en daar lijkt het op, want zoekende op ‘healt care’ in Google.com toont een listbox met de realtime resultaten, hoog op de resultaatpagina), blijft er nog minder statisch-organisch over. Bovendien gaat de verversing zo snel dat de toegevoegde waarde -in ieder geval in dit voorbeeld- nihil is. Slaat Google op hol?
Er moet wel een verschrikkelijk goede reden zijn om een domein met honderd duizend bezoekers los te laten en te gaan redirecten naar een nieuwe. Je loopt namelijk het risico dat de .nl niet op het hoge niveau van de .nu komt. Althans, indien de grote hoeveelheid verkeer naar de .nu voor een belangrijk deel uit Google komt. Wat is die verschrikkelijk goede reden?
Ik ben even voor deze belangrijke vraag gaan zitten en heb mijn antwoord gepubliceerd op m’n weblog:
Google maakt nieuwe stap in personalisering zoekresultaten: SEO ramp? | SEO blog | SEO guru[/U]
Mooi plaatje trouwens, Taco!
@Martijn
Het lang-attribuut wordt niet (meer) door Google gebruikt. Daarvoor in de plaats is de “geographic target” instelling gekomen, zoals die binnen Webmaster Tools kan worden ingesteld. Die is disabled (dus niet instelbaar) bij .nl-domeinen, maar enabled bij .com en .eu domeinen.In navolging van Google’s aankondiging om de snelheid van de website een factor te laten worden in het bepalen van de rankings, zijn aan Webmaster Tools (onder de optie ‘Lab’) ‘siteprestaties’ toegevoegd. Daarmee is in één oogopslag te zien hoe de site presteert, mn. in verhouding tot andere sites. Het lijkt er op dat we in het groene, ‘snelle’ gebied, m.a.w. bij de categorie 20% snelste websites, moeten zien te komen.
Dit relatieve snelheidscriterium is een slimme truc van Google. Er zal een snelheidsrace gaan ontstaan. We kunnen vandaag een website hebben die snel genoeg is, maar morgen kan dit weer anders zijn. We zullen moeten blijven investeren in snelheid om bij de 20% snelste websites te blijven.
En toevallig maakte Google deze week ook net bekend dat je voor ‘.com’ en ‘org’ websites (en waarschijnlijk ook wel ‘.eu’) in de Google Webmaster Tools kunt instellen op welk land je site zicht richt. Ga daarvoor naar Siteconfiguratie en kies dan voor Instellingen en Geografische doelregio.
Dat is typisch, want die functionaliteit zit er al zo’n 2 jaar in: SEO tutorial on “geo targeting” and “language targeting” | SEO blog | SEO guru
Wat je vraag betreft: dat is niet zo absoluut aan te geven. Je belangrijkste keyword in de domeinnaam is wel heel mooi.
Ik denk toch wel dat er een licht seo-voordeel zit aan een .nl domeinextensie. Ik zie namelijk maar weinig .com domeinen op een nr1 positie staan op een algemeen, concurrerend zoekwoord. Dit gevoegd bij de internationale associatie van het domein maakt dat ik -als het even kan- niet zou kiezen voor een .com-domein. Alleen bij internationaal georienteerde websites is een .com (of .eu) aan te bevelen. Maar misschien zijn er andere ervaringen?
Dat is een heel leuk idee. Interessant project, dat Google Waves (wilde het zoekwoord even herhalen 🙂 ).
Count me in for Google Waves and the effect on SEO!
Maar hoe wil je dat aanpakken?
Zorg voor dermate goede, unieke content dat anderen daar uit zichzelf heen gaan linken. Dát is in de kern de grote SEO-uitdaging.
Het aanmelden van sites bij webdirectories heeft waarschijnlijk nauwelijks seo-voordeel. Een uitzondering lijkt de dmoz-directory, maar het is moeilijk daar nog in te komen. Toch is het ook niet verkeerd je site bij webdirectories aan te melden: baadt het niet dan schaadt het ook niet. Er zijn directories die voor redelijk wat direct verkeer kunnen zorgdragen. In het algemeen kan je zeggen dat: “hoe moeilijker het is om een linkje te verkrijgen, hoe beter die voor seo waarschijnlijk is”. Webdirectories voldoen per definitie niet aan dat criterium en zijn om die reden erg oninteressant voor Google.
Godzijdank, ik was even bang dat mijn enige senior-member ten prooi was gevallen aan een gevaarlijke variant van de mexicaanse seo-griep. 😮
Curieuze tip, Taco…
Het oogt mij als een site die zwaar is verouderd (laatste update anderhalf jaar geleden) en bovendien aanmeldingen verzorgt bij zoekmachines ipv webdirectories. En aanmeldingen bij zoekmachines hoeven we tegenwoordig niet meer te doen.
Ik distantieer mij dus van de belofte van voornoemde…
Graag gedaan…:)
De meest gebruikte tool is het hulpprogramma voor zoekwoorden van Google. Dit is onderdeel van AdWords, maar is ook heel goed bruikbaar voor de organische zoekresultaten. Zoekvolumes lijken redelijk te kloppen. De concurrentie die er ook wordt aangegeven is de concurrentie van adverteerders, maar je mag aannemen dat als er veel concurrentie is binnen AdWords, er ook veel concurrentie is binnen de organische zoekresultaten (en omgekeerd). Let wel op je taalinstellingen. Meestal stel ik ook de optie ‘zinsdeel’ in (i.p.v. de defaultwaarde ‘breed’).
Reacties op dit bericht, zie:
Reacties kunnen aldaar worden gegeven. Deze thread is daarom nu gesloten.
-
AuteurBerichten