Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Punt is dat de redirect je geen seo-voordeel zal opleveren.
PR wordt doorgegeven via verwijzingen. Als je je .nl-domein gaat vervangen door de .com-domein dan moet je dat doen via een 301-redirect. Hierdoor gaan alle verwijzingen feitelijk verwijzen naar het nieuwe domein, waarmee de PR van je .com domein in principe dezelfde zal worden als de PR van je huidige .nl-domein. Je bent dan je oude domein wel kwijt.
Er is echter geen truc om de PR van je nieuwe site net zo hoog te laten worden als je Nederlandse, omdat het een vertaling is. Althans, zo begrijp ik je. Je zal het weer helemaal opnieuw moeten opbouwen, tenzij je (dus) de oude website opgeeft, hetgeen me niet slim lijkt omdat je daar nu al in NL mee scoort. Blijft over: nieuwe, engelse site bouwen, want onder een .nl zou ik geen site hangen die buiten Nederland moet gaan scoren.
Je kan dan vervolgens een link liggen vanaf je Nederlandse naar je Engelse site, maar het effect daarvan zal minimaal zijn.Optie 1: Eén pagina is inderdaad erg weinig. Alleen als zoekwoord C geen concurrentie kent kan het met één pagina lukken. Waarschijnlijk is er meer nodig. Unieke content tweede website is daarbij cruciaal.
Optie 2: Redirect biedt geen toegevoegde waarde bovenop de index2-pagina binnen de bestaande website.
Waarom niet gewoon eerst eens kijken of een extra pagina binnen de bestaande website, met een goed (maar wat onopvallend) linkje vanaf de index-pagina (en ankertekst met zoekwoord C), het gewenste resultaat levert?
Nou ja, alleen als je inderdaad een lage bounce rate, etc. hebt… Anders kan je maar beter een ander pakketje installeren…
Ha!
Mijn theorie over wisselende posities is dat Google daarmee uitcheckt wat het effect is van de wijziging. Indien Google Analytics is geinistalleerd kan Google bijvoorbeeld kijken wat de bounce-rate is, hoe lang de persoon op de website blijft, etc., m.a.w. hoe goed de website voldoet aan de betreffende zoekopdracht. Maar dit is slechts een theorie, die niet door Google is bevestigd. Ik zou het wel slim van ze vinden het zo te doen…
Eindelijk, op de valreep van 209/2010, weer tijd om te bezien wat er allemaal op het forum plaatsvindt. Ik ben druk bezig geweest met de redesign van de seoguru-website. Die is nu klaar (foutjes, suggesties, etc. graag bij melden, dank!), voor zover je in deze markt van ‘klaar’ kan spreken. Maar dat terzijde.
Wat onderhavige discussie betreft, ik heb zojuist beide artikelen nog eens doorgelezen, maar vind je wel een beetje streng, Taco. Natuurlijk zit er overlap, maar dat is ook logisch. Ik krijg bij het lezen echter totaal niet het idee dat de één de ander zit na te praten.
In het algemeen gesproken heb je wel een punt, en vind ik je kritische houding moedig: je ziet weinig werkelijk originele content verschijnen. Dat zet wel te denken. Maar volgens mij is dat van alle tijden. Je hebt altijd een kleine groep die iets weet toe te voegen aan het bestaande, uit het weet te creëren. Maar daarvoor moet je wel met de billen bloot durven gaan, d.w.z. durven laten zien wat je weet, wat je niet weet, wat je hebt bereikt en wat je niet hebt bereikt. Dan wordt het pas spannend, echt en nieuw.
Als ik in dit verband een voorspelling mag toevoegen: ik lees alleen maar over groei van internet marketingbudgetten en groei van winst voor internet marketingbureaus. Het aantal bureaus dat zich op deze budgetten stort rijst de pan uit. Het opportunisme is sky-high. Na de financiele bubble een marketing-bubble? Ik voorspel dat alleen die bureaus stand houden die met de billen bloot durven gaan. Integriteit zal de sleutel worden.
Dit zal je in ieder geval de nodige voorkennis geven:
SEO tutorial on “geo targeting” and “language targeting” | SEO blog | SEO guruGoede lijst, Taco!
Interessant artikel, maar toch nog niet precies wat ik bedoel. Ik ga alle videootjes van Cutts maar eens doorkijken…
Google ziet beide varianten van de url als twee verschillende pagina’s waardoor de kracht die wordt opgebouwd via de inlinks ook wordt verdeeld. Dit maakt dat je minder optimaal gaat scoren.
De eenvoudigste oplossing is een 301-redirect leggen van de variant-met-slash naar de variant-zonder-slash. Dan wordt de kracht (lees: pagerank) namelijk doorgegeven.
Voor wat betreft de conventies kan je overigens zeggen dat er een slash op het eind moet staan als het een directory is en er dus nog meerdere pagina’s onder hangen. De variant zonder slash is een eindpagina. Google raadt wel aan die conventies te volgen.
Een overigens handige query die je kan uitvoeren binnen de Google zoekbox is:
“domein.nl” -site:domein.nl
Let op de aanhalingstekens!
Dat geeft een veel beter overzicht van de linkjes die Google heeft gevonden.Goed artikel, ook voor Yahoo en Bing: http://www.filiwiese.com/explore-your-back-links-heres-how/
Mijn indruk is dat dit zo ongeveer eens in de twee weken á eens in de maand plaatsvindt.
Het link-commando van Google werkt niet, althans laat slechts een zeer beperkt aantal verwijzingen zien. Het heeft dus ook geen zin daarmee te werken.
Webmaster tools laat al veel meer verwijzingen zien, maar ook die is vaak niet compleet.
Kreeg zojuist een krantenartikel (van mijn vader!) toegemaild. Van vandaag, woensdag 9 dec 2009, Noord Hollands Dagblad.
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!