Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij mijn weten wordt vertaalde content niet beschouwd als duplicate content: SEO tutorial on “geo targeting” and “language targeting” | SEO blog | SEO guru (laatste opmerking).
Als iemand daar andere ervaringen mee heeft hoor ik dat graag!
ALs de linkjes pas zo recent zijn geplaatst, is dat duidelijk de verklaring dat noch Yahoo noch Google ze gevonden heeft. Heb geduld, ga gewoon lekker door met het toevoegen van goede, unieke content op je website. Probeer interessante informatie toe te voegen vanuit je expertise, rond zoektermen die mensen daadwerkelijk gebruiken (gebruik daarvoor het hulpprogramma voor zoekwoorden van Google). ‘Dansschool Utrecht’ lijkt me de belangrijkste. Plaats de zoektermen in je head-title, H1, content en de ankerteksten van je linkjes naar de betreffende pagina. Doe mee met social media (zoals je nu ook hier doet). Plaats ‘Dansschool Utrecht’ ook in de H1 op je homepage.
En blijf vooral lekker dansen!
Dat ziet er een stuk beter uit! Nu maar gewoon wachten tot Google weer langskomt. Kan wel een paar weekjes duren.
Wat de inlinks betreft meldt Yahoo (siteexplorer) dat er nul linkjes gevonden zijn naar je site. Misschien heeft Google wel wat gevonden. Dat kan je nazoeken in Google Webmaster Tools, de interface tussen jou en Google. Als je je daar nog niet hebt aangemeld, dan moet je dat eerst doen en je site laten verifieren.
Hallo Georgina, welkom op dit forum.
Google heeft 5 pagina’s van je website netjes geïndexeerd, alleen wel de oude versie, namelijk beginnend met www. Bijvoorbeeld http://www.dansstudio-sway.nl/ en Lessen Dansstudio Sway is een dansschool in Utrecht zijn geindexeerd. In de Google-cache zie ik dus je oude site staan.
Nu heeft je nieuwe website redirects van de www naar de non-www versie. De vraag is hoe je die redirect hebt geregeld. Dit zou een 301-redirect moeten zijn, maar is het waarschijnlijk niet. Dat zou je even moeten uitzoeken.
Een 301-redirect betekent dat je aan Google aangeeft dat de verhuizing van je website (van www naar non-www) een permanente verhuizing is. Google heeft nu niet in de gaten dat je website permanent is verhuisd. De 301-redirect kan je regelen via het .htaccess-bestand in de root van je server.
Je moet daarnaast via Google webmaster tools aangeven dat je website is verhuisd.
Makkelijker is het waarschijnlijk om de redirect (van www naar non-www) er uit te slopen en je website gewoon weer onder www te plaatsen. Dan moet je de linkjes in je site wel aanpassen: ook daar moet overal de www er weer voor worden geplaatst. Dan ontdekt Google vanzelf dat de website is aangepast en zal die opnieuw gaan indexeren.
Verder moet je zorgen voor verwijzingen naar je website. Nu liggen er nul verwijzingen naar zowel de www als de non-www versie van je website.
Succes!
AlainKwam zojuist nog een interessant bericht tegen over tagging (in WordPress, maar kan ook worden vertaald naar andere cms-en): Website Notes Blog Archive Effectively Utilizing Tags To Increase Your SEO Ranking
Tussen twee haakjes: de hiervoor besproken tag-pagina scoort nu positie 41 op ‘website bouwen’. Dat gaat dus de goede kant op. Een volgende stap zou kunnen zijn: een link vanaf de homepage naar die tagpagina (met uiteraard de ankertekst ‘website bouwen’). Maar dan moet ik nog wel even aan de content gaan schaven en weten wat ik nu precies met die pagina wil, anders wordt het weigeringspercentage sky high.
Leuke lijst inderdaad. Wel erg veel over de robots.txt. Moest een aantal zaken wel even opzoeken, moet ik bekennen.
Overigens een interessant uitgangspunt voor een eventueel examen voor het seo logo.
En wel jammer dat je geen score / juiste antwoorden krijgt na het invullen ervan.
Excuus, heb je vraag over het hoofd gezien.
1. De oplossing die ik heb beschreven is volstrekt legaal, sterker: aanbevolen door Google.
2. Je NL-site staat toch ‘in de map NL’? In dat geval moet je de geographic target van die map inderdaad op Nederland zetten.
3. Wat de META betreft, hoe bedoel je dat? De zaken waar we het hier over hebben verlopen via de webmaster tools en dus niet via de pagina zelf. Je hoeft aan de meta-sectie niets te veranderen. Bijvoorbeeld meta=lang wordt niet door Google gebruikt.Dat is ook precies waar ik op doel: bij WordPress kunnen gebruikers zelf tags aan hun berichten toevoegen. Dat moet overwogen gebeuren. In dat geval hebben tagarchive-pagina’s waarschijnlijk ‘een beetje’ zin, en als er unieke content aan kan worden toegevoegd wellicht ‘wat meer’ zin. Dat laatste is wat dit onderzoekje moet aantonen.
Hoi Taco,
Dank voor je reactie.
Ik ben het helemaal met je eens dat, indien je tags gebruikt, het aantal beperkt moet zijn en de selectie overwogen. Lukraak een tag bedenken en die bij je artikel plakken heeft geen zin. Maar tags zijn wel mooi omdat je -naast de meestal vaste categoriestructuur- nieuwe, variabele structuren of doorsneden kan maken van je informatie.
Ik zou nog een zesde punt aan je lijst willen toevoegen:
6. Pas een tag gebruiken als je minimaal zo’n vier berichten de betreffende tag kan geven of verwacht te kunnen gaan geven.
Wat je punt 3 betreft: in wordpress kan je aangeven hoeveel woorden je op de tagarchive-pagina overgenomen wilt hebben van de berichten waar het naar verwijst. Dat aantal woorden zou ik beperkt houden, of in ieder geval in totaal minder laten zijn dan de unieke content.
Lees: Ontwerp juiste sitearchitectuur voor de ontwikkeling van zoekmachine vriendelijke websites | SEO blog | SEO guru voor de optimale werkwijze bij het bepalen van url’s. Succes!
Mensen,
Ik heb een Nederlandse website, en nu wil ik een Vlaamse site er naast zetten.
Alle bezoekers komen op een landenkeuze (.com) uit en gaan dan naar de map NL of BE.
(Ook komen mensen via .NL of .BE urls binnen middels een 301 redirect.)
Nu mijn vraag:
Hoe kan ik zorgen dat zoekmachines dit als 2 verschillende sites zien (gezien veel content gelijk is op nieuwsberichten na) ?
Hoop dat iemand me verder kan helpen.
Mvg, Trebor
Voeg iedere subdirectory van je .com-domein (dus domein.com/nl en domein.com/be) als aparte site toe aan webmaster tools en zet de geographic target van de eerste op Nederland en de tweede op Belgie. Dubbele content over de twee verschillende landen zou dan geen probleem moeten zijn. Bovendien weet Google op die manier welke content binnen welke landenversie van Google, getoond moet worden. Succes, en hou ons op de hoogte!
Mijn reactie op: Google, stop met SEO ! Marketingfacts
Zeker interessant. Als ik de puf vindt zal ik aldaar reageren (en dat hier nog even melden).
Hallo Peter,
Met linkbuilding ben je in ieder geval goed bezig! 😉
Ik heb even op je site gekeken, maar vond je seo tool toch wel erg teleurstellend. Je zegt dat je ‘in één oogopslag een aantal zeer belangrijke seo zaken kan zien’. En wat ziet mijn oog (bij de website seoguru.nl):
* Requests (het aantal keer dat mijn site bij jou is opgevraagd)
Leuk, maar geen seo info.* Rating stats (onduidelijk wat dat inhoudt)
Geen seo-formule naar mijn indruk* Meta info (url, title, description, keywords)
Daar zie ik de meta-info van mijn eigen index-pagina. Daar heb ik de tool niet voor nodig.* Alexa ranking
Geen seo info. Bovendien overal te bekijken.* Google info – Pagerank
Staat op nul, klopt dus niet. Bovendien overal te bekijken, voegt dus niets toe.* Google info – Indexed pages
Antwoord klopt niet, zelfs niet als je je eigen link aanklikt naar de google resultaatpagina alwaar een ander getal getoond wordt.* Google info – Inlinks
Je maakt gebruik van het inlinks-command van Google, dat niet werkt. Er zijn veel betere commando’s, zie elders in dit forum.* Yahoo info – Indexed pages
Antwoord klopt niet, zelfs niet als je je eigen link aanklikt naar de yahoo resultaatpagina alwaar een ander getal getoond wordt.* Yahoo info – Inlinks
Idem* Related links
Geen seoKortom, je maakt je claim absoluut niet waar. Bovendien zien er duizenden websites met dergelijke informatie te vinden. Je toont nauwelijks informatie met enige waarde voor seo. En als je al iets toont, is de informatie meestal fout.
Ergo: ik zou geen idee hebben hoe je dit ‘concept’ verder kan uitrollen.
Sorry dat ik een beetje streng ben, maar zachte gurus maken stinkende wonden. Of zoiets. Doe er je voordeel mee.
Even een toevoeging van mijn kant over sitemaps, om de mooie discussie helemaal compleet te maken.
De sitemap.html is er primair voor gebruikers van de website, de sitemap.xml voor zoekmachines. De eerste kan beter niet meer dan 100 linkjes bevatten (zoals iedere pagina op de website), de tweede mag er inderdaad maar liefst 50000 bevatten.
Wat de 100 linkjes betreft: dat is een veilige grens. In de praktijk worden de linkjes ook wel gevolgd als het er meer zijn.
-
AuteurBerichten