Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou het op prijs stellen als je de resultaten van je onderzoek dan ook hier kan presenteren.
@Richard
Dank voor je suggestie!Klopt.
Dat weet ik eigenlijk niet goed. Heb wel eens RankTracker aangeschaft, maar vond dat toen een on-ding. Ik was met name geinteresseerd in de schedular, maar die kreeg ik niet aan de praat. (Vandaar dat ik maar eens aan het onderzoeken ben hoe anderen de bestaande rankingtools ervaren: Onderzoek SEO ranking tools | SEO blog | SEO guru, graag jullie reacties aldaar!)Via Google webmaster tools kan je je eigen inkomende links bekijken. Bij Yahoo siteexplorer die van iedereen. Voor het analyseren van de waarde van verwijzingen bestaan allerlei tools. Zelf gebruik ik seospyglass van linkassistant. Dit is wel een betaalde tool.
Ha, dat is het natuurlijk!
Ik zie hem overigens wel vaker verschijnen, zo eens per maand een dagje. Ben benieuwd hoe lang hij het nu vol houdt in al het zoekmachine optimalisatie-geweld…
ZIe opeens mijn video wel erg mooi gepositioneerd op ‘zoekmachine optimalisatie’:
Neen, integendeel. Alles is meegenomen.
Ik weet niet of ik het met je eens ben, Richard. Stel dat een bedrijf een product lanceert of een leuke virale actie heeft waardoor er opeens heel veel linkjes tegelijkertijd naar de website ontstaan. Zou Google de website dan ‘lager ranken’ omdat er geen lineaire lijn in zit? Dat denk ik niet.
Als er opeens heel veel linkjes naar een website verschijnen zou dit voor Google wel aanleiding kunnen zijn de linkjes eens nader te beschouwen. Is het een resultaat van linkbuilding, of zijn het natuurlijke linkjes? Als we aan linkbuilding doen dan moet er op zijn minst de indruk zijn dat ze organisch zijn ontstaan, m.a.w. dat het echte stemmen zijn.
Stelregel is: “hoe gemakkerlijker het is een link te verkrijgen, hoe minder die waarschijnlijk waard is.” En omgekeerd. Je inschatting is dus correct.
Minder waardevolle linkjes hebben verder geen negatief effect op de meer waardevolle.
Dank, Taco.
Ik heb het rapport zojuist even uitgebreid bestudeerd, maar onthult helaas niets meer dan wat we al weten. Het past de seo startersgids van Google toe op de eigen site:
* Zorg voor beschrijvende titles en descriptions
* Hou je sitelinks in de gaten (en verwijder ze eventueel in webmaster tools)
* Maak unieke URL’s en indien dubbele content, gebruik 301-redirect of rel=canonical
* Maak gebruik van header-tags (H1 en H2)
* Gebruik alt in images, met name als image gelinkt omdat alt dan als ankertekst fungeert
* Gebruik beschrijvende ankertekstenEn meer niet eigenlijk. Probleem is dat Google niet te veel kan onthullen over SEO.
Ha!
Stevige pagerank, die goeie ouwe Dagobert.
Indien het niet zinvol blijkt, zou je dan een overzicht kunnen maken met de top 10 gebruikte tools (anoniem etc.)?
Zal ik doen!
Theorie klopt!
* Verwijs zo min mogelijk naar pagina’s die er voor zoekmachines niet toe doen, of combineer die pagina’s in één (of een paar) pagina’s. Link consolidation wordt dat genoemd in seo jargon.
* Verwijs vanuit de homepage alleen naar pagina’s met een zo hoog mogelijk zoekvolume (en concurrentie), m.a.w. naar pagina’s die de maximale kracht nodig hebben.
* Doe lager in de hierarchie hetzelfde.Succes!
Ik denk dat Roland en Kevin allebei gelijk hebben: als de domeinnaam letterlijk overeenkomt met de zoekopdracht en er ook een beetje redelijke site onderhangt, zal dat domein al snel hoog ranken op die zoekwoorden. Tegelijkertijd zijn er nog veel meer factoren die van belang zijn, waarbij de linkbuilding+ankerteksten één van de zeer belangrijke is.
1. Is het echt de moeite waard voor Google om een blog op te richten? Zo ja, in welk opzicht?
Google is gek van tekst, in dat opzicht is het antwoord dus ‘ja’, omdat blogs juist gericht zijn op het gemakkelijk produceren van tekstberichten. Omdat mensen bij blogs ook weer gemakkelijk kunnen reageren op berichten krijg je nog meer tekst. Voordeel van een blog is ook dat je tags kan hangen aan berichten die ook weer interessant zijn voor seo (https://www.seoguru.nl/seo-forum/vragen-en-discussies/276-wel-geen-gebruik-van-tag-archives-wordpress.html). Allemaal gunstig dus. Van belang is wel dat de blog goed wordt opgezet, mbt statische url’s en er ook rekening wordt gehouden met duplicate content issues die snel ontstaan in blogs.
2. Is WordPress vanuit SEO-oogpunt gezien de beste optie als blogsysteem?
WordPress heeft goede SEO plugins en is gemakkelijk in het gebruik. Ik heb zelf goede SEO ervaringen met WordPress. Maar in principe is veel meer blogsoftware geschikt, zolang ze de juiste HTML output genereren en voldoende flexibiliteit kennen met het oog op SEO. Op deze website is daar meer over te vinden als je zoekt op WordPress.
Succes!
-
AuteurBerichten