Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Yep, en de bron is duidelijk, namelijk per definitie de oudste.
Google heeft nu nog blijkbaar nauwelijks ontdekt dat het dubbele content betreft, maar je nieuwe website zal steeds lager wegzakken waardoor je strategie rond de bouw van je nieuwe website helemaal geen zin heeft. Als je met je nieuwe website wilt gaan scoren zal je de oude moeten loslaten, maar spannend is dat wel.
Via webmaster tools (binnen het account van je oude website) kan je aangeven wat je nieuwe domein is geworden. En organiseer daarnaast inderdaad ook zelf een 301-redirect. Omdat URL’s waarschijnlijk meer zullen veranderen dan domeinnaam alleen (dwz ook subdirs, bestandsnamen) is het ook wel verstandig een 301-mapping te maken van niet alleen domeinnaam maar ook de subdirs en bestandsnamen, zeker voor wat betreft de goed scorende pagina’s. Dat kan je doen via de .htaccess.
In principe zullen je posities ongeveer hetzelfde moeten blijven, maar hou rekening met de mogelijkheid dat je iets lager zal gaan scoren. Omdat je nu een goed geoptimaliseerde website hebt, zou het op termijn beter moeten worden.
Gedetailleerde instructies rond de verhuizing van je domein is te vinden op: Moving your site – Webmaster Tools Help
Indien je de oude website wilt laten bestaan, maar alleen met de nieuwe wilt scoren kan je ook werken met de rel=canonical. Dan geef je bij je oude website aan dat de bron van de informatie feitelijk op de nieuwe te vinden is.
Wat bedoel je met ‘naamsvermeldingen’?
Dat is een heel mooi antwoord, Roland!
Op de volgende pagina van Google lees ik dat dit antwoord inderdaad klopt: Siteprestaties – Webmasterhulpprogramma’s van Google Help
Nu blijkt het overigens zo te zijn dat alleen de voorbeeld-URL’s worden afgeleid van de Google toolbar (en overigens ook alleen als PageRank daarbinnen is ingeschakeld). De pagina’s onder ‘Page Speed suggestions’ komen wel van de crawler:
De URL’s op de voorbeeldpagina’s worden verzameld via Google Toolbar. […] De URL’s bij de suggesties voor een betere paginasnelheid zijn gebaseerd op pagina’s die door Google worden gecrawld.
Ik verwacht niet dat u met deze vraag antwoorden gaat krijgen. Ik adviseer u even te zoeken naar een goed seo bureau dat uw website kan analyseren. Rechts boven in het menu ziet u ‘aanbevolen bureaus’. Dat kan een ingang zijn. Succes.
@Roland
Meerdere H1’s wordt niet beschouwd als ‘manipulatie’: YouTube – More than one H1 on a page: good or bad?Maar ik ben het wel met je eens dat het beter is er maar één te gebruiken.
Jazeker, het is een plusje om regelmatig ‘frisse’ content aan je site toe te voegen. Dat is niet alleen gunstig voor de nieuwe pagina, maar in principe ook voor je andere pagina’s. Het is echter geen wondermiddel.
Ga niet te veel denken in trucjes. Zo werkt het tegenwoordig niet meer. Probeer iets echt zinnigs op te zetten op (bijvoorbeeld) de manier zoals ik beschreef in mijn.eerste reactie.
‘Rookverbod’ wordt 50.000 keer als ‘breed’ zoekwoord gebruikt, dwz dat ook ‘rookverbod buitenland’, ‘rookverbod horeca’, etc. worden meegeteld.
‘Rookverbod’ exact zo ingetypt komt 12.500 keer voor (gem. per maand, over afgelopen jaar vanuit gehele wereld, dus bv. ook belgie). Nederland alleen = 5400 keer.
Het volgende zou je kunnen proberen:
Homepage optimaliseren op ‘rookverbod’ (idealiter domeinnaam http://www.rookverbod.nl)
Vanuit homepage verwijzen naar onderliggende drie pagina’s te optimaliseren op:
* rookverbod horeca (www.rookverbod.nl/horeca/)
* rookverbod kroeg (http://www.rookverbod.nl/kroeg/)
* rookverbod buitenland (http://www.rookverbod.nl/buitenland/)Zoekwoorden inderdaad verwerken in meta-title, H1 en content. In alt-tag hoeft niet, die moet alleen de betreffende image beschrijven. Vooral ook zoekwoorden gebruiken in de linkteksten (anchortexts) naar de betreffende pagina. Dus naar home “rookverbod”, etc.
Wat de content betreft: zorg dat de content uit een stevige (min 400 woorden) en daadwerkelijk interessante tekst bestaat rond het zoekwoord. Gebruik ook synoniemen van het zoekwoord. Ik las laatst iets interessants: “zorg dat het duidelijk is waar de tekst over gaat (bv rookverbod buitenland) ook als je het zoekwoord even helemaal uit de tekst weglaat”…
Succes!
Alain (roker…, dus het opvolgen van mijn adviezen is voor eigen risico…)
Helder!
Ik beheer op dit moment ook een website die als afzetgebied Duitsland heeft en die host ik gewoon in Nederland. Als je de inhoud en de targeting goed hebt werkt dat prima. Mijn site scoort goed in duitsland en de klant is tevreden.
~
Dat is interessante informatie, dank!
IK ben het met Roland eens. Daaraan kan worden toegevoegd dat als het een niet-landspecifieke TLD (.com, .eu, etc.) betreft, er via webmaster tools aan Google kan worden aangegeven wat de ‘geographic target’ is. Daar kan je (zelfs per directory binnen je domein, dan moet je die als aparte accounts binnen WMT aanmaken) aangeven welk land het betreft.
De lokatie van de server wordt met name van belang als het én een niet-landspecifieke TLD betreft en bovendien de geographic target niet is gespecificeerd.
Ik moet hier nog wel aan toevoegen dat ik af en toe geluiden hoor dat het hosten van de site in het betreffende land de vindbaarheid heeft doen verbeteren, ook als het een landspecifieke TLD betreft of de geographic target goed is ingesteld. De ratio hierachter ontgaat mij echter. Dat zou op zich te maken gehad kunnen hebben met de verbetering van de snelheid van de site, hoewel dat een factor is die pas zeer recent een rol is gaan spelen.
Oke, maar ik dacht altijd dat dubbele content gewoon not done was omdat het ook een negatief effect heeft op de hoofd bron?
Heb je dus altijd verkeerd gedacht… Het zou de ideale manier zijn om je concurrenten te dwarsbomen: vele sites opzetten met de content van je concurrent. Maar zo werkt het dus gelukkig niet.
Kan ik de conclusie trekken om totale controle te hebben welke site als hoofdbron aangemerkt moet worden ik bij deze hoofdbron in het hoofdbron bestand in de map /etc/apache2/sites-available een 301 permanente redirect toe te voegen voor elke domein welke ‘slapend’ is?
Je moet de 301-redirect eventueel leggen vanaf de slapende domeinen (maar waarom heb je die eigenlijk, als ze toch slapen?) naar je hoofddomein.
-
AuteurBerichten