Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Prikkelend verhaal, maar bevat een aantal fouten.
1. SEO wordt in het artikel met name gezien als het kopen van linkjes en technisch sleutelen aan de website om daarmee hoger te scoren. De realisatie van goede content wordt niet gezien als onderdeel van SEO. Deze intepretatie van SEO is onjuist. De kern van SEO is de realisatie van goede content. Vervolgens moet de site technisch goed in elkaar zitten en moeten er kwaliteitsverwijzingen gaan ontstaan, juist door de aanwezigheid van kwaliteitscontent.
2. SEO wordt in het artikel beschouwd als puur de realisatie van verkeer vanuit zoekmachines. Wat er daarna gebeurt zou voor SEO niet van belang zijn. Als sitemaker schreef, is dit een totaal achterhaalde interpretatie van SEO. SEO omvat tegenwoordig de gehele funnel van zoekwoorden t/m conversies.
3. Het is natuurlijk onzin te veronderstellen dat onwetendheid over SEO beter zou zijn dan kennis van SEO. Kennis van SEO maakt dat sites beter worden opgezet. SEO vs usability of SEO vs conversies zijn niet met elkaar in tegenspraak, integendeel: ze kunnen elkaar enorm versterken.
Nee, extensie maakt helemaal geen verschil.
Alleen heel globaal, moet er nog even induiken.
Verdraaid, inderdaad.
Dank.Voor deze vacature is inmiddels een partij gevonden.
Op ieder niveau dat je verwijderd raakt van het basis-url, verlies je een beetje SEO-kracht.
Even voor de duidelijkheid: niet de diepte van de mappen binen de URL maakt dat je kracht verliest, maar het aantal clicks dat het kost om bij de betreffende pagina te komen. Nu is het wel zo dat de mappenstructuur idealiter de webstructuur volgt. Alleen als dat inderdaad zo is, klopt je uitspraak.
21 september 2010 om 12:48 pm In reactie op: Google’s hulpprogramma voor zoekwoorden onbetrouwbaar? #25911De sktool blijkt er uit te gaan:
More relevant traffic estimates now in the updated Keyword Tool – Inside AdWordsDank, Roland voor het uitzoeken.
Categorie invullen is inderdaad goed. Ik heb ook wat lopen testen met de gebruikersbeoordelingen. En inderdaad blijk je bij local search (aanzienlijk) hoger te gaan scoren indien je die daar weet te realiseren.
Komt u uw vermelding niet tegen bij de lokale zoekresultaten of is de vermelding überhaupt nog niet opgenomen in het bedrijvencentrum?
W3C is geen onderdeel van het Google algoritme:
Heb zojuist wat lopen spelen met Google Instant, hetgeen simpelweg op google.com kan plaatsvinden, daar Instant daar reeds werkzaam is.
Mijn voorlopige conclusies voor wat betreft de impact van Instant op SEO:
* Optimalisatie op short tail wordt belangrijker omdat je gedurende het typen de resultaten reeds in beeld krijg. Als je zoekt op ‘zoekmachine optimalisatie’, zie je eerst de resultaten van “zoek”, daarna “zoekmachine” en dan pas “zoekmachine optimalisatie”. Waar ik het voorheen voldoende vond om hoog te scoren op de laatste worden de eerste twee nu ook interessanter.
* Optimalisatie op long tail zoekwoorden wordt belangrijker omdat de zoeker nu meer geneigd zal zijn via het toevoegen van zoekwoorden bij het juiste resultaat uit te komen.
* Hoog scoren wordt belangrijker omdat de nadruk meer op het zoekvenster zal gaan liggen: scrollen en bladeren zal minder plaats gaan vinden.
* Meta titles en descriptions worden belangrijker. Omdat nu reeds gedurende het invoeren van het zoekvenster allerlei resultaten verschijnen, wordt het de kunst de zoeker naar de site te trekken, ook al is deze nog niet klaar met het gehele zoekwoord. Dit verloopt via de meta title en description.
* Het wordt nog interessanter om de Google suggesties te betrekken bij het proces van optimalisatie. Als “zoekmachine op” is ingevoerd verschijnen als suggesties “zoekmachine optimalisatie”, maar ook “zoekmachine optimalisatie tips”. Die laatste zou ik ook moeten meenemen in mijn optimalisatie inspanningen.
En deze ook interessant, in dit verband: SEOmoz | Discussing LDA and SEO – Whiteboard Friday
Sluit me bij Sitemaker aan: als ze een professionele site willen opzetten moeten ze niet onder iemand anders hoofddomein gaan werken. Ongetwijfeld is er een mooie domeinnaam te vinden. Bedrijfsnaam+”reizen” ? Met een subdomein kan je prima scoren, maar dat zou voor mij niet opwegen tegen de onprofessionaliteit van de oplossing.
En is het niet eenvoudiger om, als je toch voor een subdomeinnaam gaat, deze te hangen onder je eigen bedrijfsnaam-site? Als bedrijfsnaam bijvoorbeeld “abcd”, dan kan je zelf reizen.abcd.nl maken.
Tja, interessant, het weerspreekt in ieder geval mijn laatste opmerking dat de nofollow-links vanaf bijvoorbeeld Wikipedia wel degelijk in (beperkte) positieve zin kunnen bijdragen aan de rankings. Ik heb hier regelmatig discussies over met seo collega’s, en dat idee lijkt breed gedragen. Maar misschien hebben we het wel mis, is het zo zwart/wit als Cutts hier zegt.
Ik ga er in ieder geval eens over nadenken of ik binnen dit seo forum een mechanisme kan inbouwen om de uitgaande links van trusted members te dofollowen. Ik hou me aanbevolen voor suggesties. Dank in ieder geval, Waster, voor de video’s.
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Startpagina links 1 oktober 2022 Goedemiddag, Ik heb een vraag over het verkrijgen van startpagina links. Deze kan je vaak via de desbetreffende partijen aankopen of je kan een linkje…
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!