Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jazeker. Het bevat algemene aanbevelingen door Google die eigenlijk niet of nauwelijks veranderd zijn.
Voor de fijne kneepjes van het vak kan ik uiteraard mijn eigen boek aanbevelen: https://www.seoguru.nl/seo-boek/Overigens is het Google document ook in het Nederlands te vinden: https://static.googleusercontent.com/media/www.google.nl/nl/nl/intl/nl/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-nl.pdf
Goede update, dank!
Lijkt me een goede oplossing, ccTLD’s wekken bovendien meer vertrouwen. Succes!
Ja, dit is nogal een stevige exercitie die je doordacht moet aanpakken. Als je zowel je ccTLD’s wilt laten bestaan en dezelfde content onder de .com wilt brengen, dan moet je eerst bepalen met welke variant je in Google gevonden wilt (blijven) worden. Blijft dat de ccTLD of moet dat de .com worden? Die keuze bepaalt je “canonieke pagina’s”. Als je met de .com wilt gaan scoren neem je in alle ccTLD pagina’s op dat de .com je canonieke pagina’s bevat. En omgekeerd. Reken dan wel op een klein verlies in scoringsposities: de oude scoringskracht gaat niet 100% over naar de .com.
Wat mij betreft zijn ze qua URL allemaal goed, simpelweg omdat de zoekwoorden in alle URL’s terugkomen. In principe:
1) hou ik URL’s zo kort mogelijk (dan zou het dus optie drie worden);
2) worden spaties vervangen door een ‘-‘ (dus zou optie één afvallen);
3) herhaal ik zoekwoorden zo min mogelijk (optie drie dus).Ik zou dus persoonlijk voor optie drie gaan, maar ik geloof niet dat dat veel verschil zal maken op de rankings.
Natuurlijk: op de juiste manier intern linken is cruciaal. Lees in dat verband ook: https://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-sitearchitectuur/
En een nofollow voor intern linken is inderaad niet goed. Je PageRank verdampt dan namelijk. Hier meer info: https://www.seoguru.nl/seo-blog/pagerank-sculpting-via-de-nofollow-einde-verhaal/
Succes!
Plugins, ook voor bijvoorbeeld WordPress, om automatisch bepaalde woorden te linken aan een aparte pagina zijn al heel lang in gebruik. De eerste jaren leek het ook wel te werken, maar tegenwoordig zie ik er nog weinig in, met name sinds de komst van Google Panda. Natuurlijk is het goed om voor bepaalde mooie zoekwoorden aparte pagina’s te maken, en die vanuit strategische plaatsen te linken, maar doe dat vooral niet geautomatiseerd.
(Het komt niet vaak voor, maar) ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Iemand anders?
Pagerank is ‘slechts’ één van de vele factoren, maar wel een heel interessante. Toolbar PR-updates vinden niet zo vaak meer plaats. De laatste was volgens mij in november. Dus misschien heb je inmiddels feitelijk wel een hogere PR dan de toolbar laat zien. Verder is het natuurlijk de vraag hoe de competitie is op de zoekwoorden waarop je nu goed scoort. Hebben die misschien ook weinig PR? Zo niet, dan heb je mogelijk een mooi voorbeeld dat we ons niet te veel moeten blindstaren op PR.
Map is misschien overbodig, maar ik verwacht geen verbeteringen door optimalisatie op dat niveau. Kortere URL’s zijn bovendien niet ‘interessanter’ voor Google. Noch zijn langere URL’s oninteressanter.
Ik weet niet precies waar je op doelt maar de meta-keywords worden niet gebruikt door Google. Ik zou je willen vragen de seo handleiding eerst even goed door te lezen. Succes!
Nee, natuurlijk moet je niet de Nederlandse en Engelse taal gaan combineren op één pagina. Je moet eerst nadenken of je bedrijf voldoende geschikt is de producten internationaal op een professionele manier te gaan afzetten. Vervolgens ga je voor iedere taal of land eigen pagina’s maken, met eigen kenmerken zoals prijzen, etc. De hreflang is de technische sleutel tot het aan Google kenbaar maken van de verschillende taal/landen-pagina’s. Lees meer: https://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-voor-meerdere-landen-en-talen/
In deze thread mag niet onvermeld blijven dat de volledig herziene versie van het boek “seo voor webprofessionals” deze week (mei 2014) is uitgekomen: https://www.seoguru.nl/seo-boek/. Zo’n 50% van de inhoud is gewijzigd t.o.v. de eerste druk. En het is een stukje dikker ook…
Dan zou ik wel bloggen over het onderwerp van je (toekomstige) webshop, en de blog ook na toevoeging van de shop laten bestaan, eventueel met nieuwe URLs. En natuurlijk 301’s leggen van de ‘oude’ naar nieuwe URL’s. Dan lijkt het me geen probleem.
Toevallig tweemaal de GA trackingcode op (bepaalde) pagina’s opgenomen? Dat wil nog wel eens de verklaring zijn als de bouncerate opeens drastisch daalt.
-
AuteurBerichten