Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zie mijn reactie op https://plus.google.com/u/0/115136639351169786539/posts/3yDwnPD2bQW:
Google moet de site allereerst kunnen vinden. Normaal gesproken gebeurt dat omdat ze een link ontdekken vanaf een andere site naar de nieuwe site. Ook het aanmelden van de site bij Webmaster Tools kan voldoende zijn. Dan duurt het in mijn ervaring maximaal twee weken voordat de site wordt geïndexeerd.
Ja hoor, geen probleem.
21 september 2014 om 7:23 pm In reactie op: Volle rechten Google Analytics – toch geen filters kunnen instellen?!! #28191Uit de analytics documentatie begrijp ik dat het instellen van filters mogelijk is als de gebruikersrechten op ‘Bewerken’ staan: https://support.google.com/analytics/answer/2884495
Daar is niets magisch aan. Hun pagina met rode jurken is gewoon een pagina (met eigen URL) net als alle andere pagina’s in de site. Of de pagina statisch of dynamisch is maakt niet uit. De enige voorwaarde is dat de rode jurken pagina gelinkt moet zijn: Google moet die pagina immers wel kunnen vinden. Soms worden filterpagina’s via javascript geactiveerd, en dan ziet Google ze meestal niet. Als je de rode jurken pagina linkt (dus een gewone hyperlink) vanaf een andere plek in je site (liefst met de linktest ‘rode jurken’), dan vindt Google die en ga je scoren op ‘rode jurken’.
Ja kan dezelfde inhoud op zowel de .com/nl/ als de .nl plaatsen, maar dan moet je wel via de rel=canonical tag aangeven wat de canonieke pagina is. Ik zou die dan opnemen in .com/nl/. Als je dat voor al je landen doet gaan de ccTLD’s alle kracht krijgen en ga je met hen scoren. Dit roept echter wel de vraag op waarom je de informatie ook onder de .com wilt brengen. Maar goed, het kan dus wel.
Omdat je verder met verschillende landen/talen werkt, moet je bovendien met de hreflang werken. Maar dit alleen als de pagina’s grotendeels vertalingen van elkaar zijn. In het boek kan je meer over de hreflang vinden.
Succes verder!
Alain1. Ja, je kan ‘zwarte jurk’ ook gebruiken als alt-tag. De title tag van de image wordt genegeerd.
2. Het kan een behoorlijke tijd duren voordat de gegevens in WMT zijn verwerkt.Meestal is het WP-theme niet de beperkende factor op de SEO mogelijkheden. Via allerlei goede plugins kunnen we e.e.a. SEO-optimaal maken. Met de keuze voor een theme kan je nog wel letten op:
1. responsive
2) zo min mogelijk flash
3) zo min mogelijk advertenties boven de vouw
4) nette code
5) goed onderhoudsteam van het theme (dus niet een gratis theme)Je geeft aan dat het aantal bezoekers laag is t.o.v. het aantal posts. Maar dat lijkt me geen goed criterium. Je moet kijken welke zoekwoorden mensen gebruiken en in welke volumes (via google zoekwoordplanner). Dan kan je kijken hoeveel verkeer er (in theorie) in jouw gebied te genereren is en of je site het in dat licht al dan niet goed doet.
Omdat er sprake is van dubbele content op beide sites zal Google er één als belangrijkste beschouwen. Meestal is de PR daarbij bepalend. Blijkbaar is dat http://www.bedrijfsnaam.nl geworden. Het heeft normaal gesproken geen zin twee domeinen met dezelfde content te blijven onderhouden. Ik zou er op één inzetten, en wel op http://www.bedrijfnaam.nl. Als je ook http://www.trefwoord.nl wilt behouden neem dan de rel=”canonical” op iedere pagina van die site op en leg de href ervan naar de vergelijkbare pagina op http://www.bedrijfsnaam.nl.
Het is lastig deze vraag in het algemeen te beantwoorden. Ik zou de sites concreet moeten zien om je vraag te kunnen beantwoorden. Je kan contact met me opnemen.
De twee jurk-links komen inderdaad bij één en dezelfde pagina uit. Als dat via een 301 gebeurt is dat helemaal goed. Dan maakt het niet uit dat beide pagina’s dezelfde title hebben. Het duurt even voordat Google dat in Webmaster Tools heeft bijgewerkt.
404’s zijn niet goed. Ook die moet je 301-redirecten naar een bestaande pagina.Titels moeten uniek zijn.
Zwart jurkje met blauwe kraag
Zwart jurkje maat 36
Etc.Dank je wel voor de link. Persoonlijk heb ik mijn twijfels bij het verhaal van deze Brian Dean. Ik geloof niet dat de grote, ‘authoritysites’ waar hij het over heeft geen zin zouden hebben in het schrijven van een introductie en dat ze dat in een veel hoger percentage van de gevallen wel doen als de maker van de infographic een introductie (met link naar de eigen site) schrijft. Ik zou dat bijvoorbeeld op mijn eigen blog nooit doen. Dan zou ik feitelijk de handschoen in de ring gooien. Het is een leuk idee, en zal in een paar gevallen werken, maar ik zie hier geen grote mogelijkheden voor SEO’s. Wel bedankt voor het delen van het artikel overigens!
Je hoeft er niet voor te zorgen dat de content in je verschillende talen-submappen uniek is. Je hoeft alleen het hreflang element op te nemen in de head-secties van de pagina’s om precies aan Google duidelijk te maken op welke taal en land de betreffende pagina betrekking heeft en waar Google de vergelijkbare pagina’s in andere talen/landen kan vinden.
Meer info: https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=nlHet is inderdaad zo dat verwijzingen (links) naar je site van belang zijn voor het goed ranken met je site in Google. Het is echter de vraag hoe belangrijk de links van die keurmerk-site zijn. Als je nog weinig links hebt, dan zal het effect groter zijn dan wanneer je nog veel meer andere links hebt. Ik zou me daar in ieder geval niet te veel door laten leiden bij de vraag of je bij hen wil blijven of niet. Gewoon zorgen dat er goede links op andere plekken gaan ontstaan. Hier meer info over goede links: https://www.seoguru.nl/handleiding-seo/linkbuilding/ (paragraaf 10.3.3).
-
AuteurBerichten