Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok!
Op zich is de formule van template+specifieke informatie de normale werking van een CMS. Dus dat is het probleem niet. Het enige is dat Google die individuele pagina’s wel via normale hyperlinks moet kunnen vinden. Verder moet je wel alle URL’s in je sitemap opnemen.
Ik ben het helemaal met je aanpak eens, Jos. De reden dat Coolblue het zo goed doet, zit in mijn optiek niet direct in de spreiding van domeinen. Dat geeft ook een geen linkvoordeel: het maakt voor de PR in de site(s) niet uit of je de site opknipt of samenvoegt in één grote. Ik denk dat ze iedere site gewoon heel goed opzetten en veel publiciteit maken. Gebruikers vinden afzonderlijke, gespecialiseerde sites vermoedelijk ook prettiger en meer betrouwbaar, waardoor er indirect wél SEO-voordeel ontstaat: mensen gaan linken, +1en, etc.
Ik deel niet je mening voor wat betreft het rankingvoordeel bij het gebruik van AdWords. Als die vorm van corruptie en opportunisme zou uitlekken zou het snel gedaan zijn met Google. Dat risico zullen ze nooit nemen. Ze hebben genoeg cash…
Ja, heel veel webshop’s worstelen met dat probleem. Toch is het wel de uitdaging waar Google ons voor stelt. Maar goed, je scoort nu nog goed, dus je hebt wat tijd daarover na te denken.
Ja, dat lijkt me een gevaarlijke techniek. Misschien omdat er niet zo veel concurrentie is dat Google e.e.a. door de vingers ziet? Het lijkt me in ieder geval een kwetsbare situatie. Ik zou toch langzaam maar zeker gaan werken aan meer unieke content.
Ha Karin,
Ik zou de .com niet opzeggen, maar 301-redirecten naar de .nl. Dan gaat de kracht via de eventuele verwijzingen naar de .com netjes (voor zo’n 90%) over op de .nl. Dat is erg belangrijk als je je scoringsposities wilt overdragen van de .com naar de .nl.
Ook in Webmaster tools moet je de verhuizing aangeven. Daar staat uitgelegd wat je allemaal moet doen.
Succes!
AlainDag Wiljan, leuk te lezen dat je mijn boek hebt gewaardeerd!
Zoekresultaten van laptop/desktop en smartphone kunnen om allerlei redenen verschillen, met name het IP-adres. In toenemende mate zal bij mobile-search ook de gebruikservaring een rol spelen.
Bij Google PageSpeed insights wordt aan die mobiele gebruikservaring ook al een getal gekoppeld. Probeer dat maar eens. Als het getal te laag is kan dat een negatief effect (gaan) hebben op de mobiele ranking.301-redirects toepassen, van oude naar nieuwe url
Ja, dat werkt vaak niet echt goed. Kan wel een maand of langer duren voordat Google de aangepaste zoekwoorden oppakt.
Ik begrijp dat beide sites bestaan en dezelfde content hebben?
In dat geval zou je in subdomein.domein.nl/voorbeeld-pagina een rel=”canonical” kunnen opnemen met een href naar subdomein.nl/voorbeeld-pagina. Dan gaat de laatste uit de cache en wordt de kracht van beide gebundeld in de eerste.17 oktober 2014 om 7:53 pm In reactie op: SEO tutorial on geo targeting and language targeting #21136To update this old discussion on language and geo targeting: quite recently Google introduced the hreflang tag which we can use in the headers of our pages to exactly specify which page should be shown in which language/country.
For example:
More info from Google: https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=en
Je mag meerdere H1’s gebruiken. Het enige is dat je zoekwoorden (in bijvoorbeeld de eerste H1) dan wel verwateren.
Ik zou inderdaad variëren, in zowel alt-tag als bestandsnaam.
De koptekst, mits die in een H1 is uitgevoerd:
* Bevat bij voorkeur de belangrijkste zoekwoorden voor de paginaDe metatitle:
* Moet de belangrijkste zoekwoorden voor de pagina bevatten (Title voor SEO belangrijker dan H1)
* Wordt gebruikt als koptekst voor het zoekresultaat, dus wervende tekstDe metadescription:
* Hoeft geen goede zoekwoorden te bevatten
* Wordt gebruikt als tekst in de zoekresultaten, dus wervende tekstIndien je CMS koptekst en metadescription koppelt (hoe vreemd ik dat ook vind), dan moet je bovenstaande twee combineren, dus:
* Bevat bij voorkeur de belangrijkste zoekwoorden voor de pagina
* Wordt gebruikt als tekst in de zoekresultaten, dus wervende tekstimage sitemaps bied je aan Google aan op het niveau van de site, dus niet op het niveau van de pagina.
Naast de alt-tag zou ik me ook richten op de omgevingstekst (op de pagina waarop de image staat) ihb de caption (het bijschrift) er vlak onder, de Title van de pagina, de ankerteksten van de verwijzingen naar de pagina, de kwaliteit van de image, meta-informatie bij afbeelding zelf en de caption in de sitemap definitie. -
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!