Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee, alleen als je naar https://goochelshow.nl/kindergoochelaar/ (dus met slash) gaat, dan wordt de index.html geladen.
Als je naar https://goochelshow.nl/kindergoochelaar (zonder slash) gaat, dan wordt het bestand kindergoochelaar (zonder extensie) van de root gelezen.
Als je wilt dat https://goochelshow.nl/kindergoochelaar/index.html wordt gelezen als je naar https://goochelshow.nl/kindergoochelaar gaat, dan moet je dat via de .htaccess regelen. Bijvoorbeeld door de eerste te redirecten naar de tweede:
Redirect 301 /kindergoochelaar /kindergoochelaar/
Maar ja, dat moet je voor al je pagina’s dan doen.
Blijft voor mij de vraag waarom je dit in godsnaam allemaal zou willen. Maar goed, laten we maar zeggen dat je er veel van leert…
Als https://goochelshow/kindergoochelaar/ (dus met slash) in de browser wordt ingevoerd, dan gaat de server eerst kijken of daar een index.html te vinden is, en daarna een index.php.
Lees ook dit: https://help.one.com/hc/nl/articles/115005586229-Hoe-pas-ik-de-standaard-startpagina-aan-
De url https://goochelshow/kindergoochelaar (zonder slash) is feitelijk een file onder de root, dus sowieso geen index-pagina. Vaak worden dergelijke pagina’s geredirectet naar de variant met slash c.q. door het CMS geïnterpreteerd als directory.
Redirects stel je inderdaad in via het .htaccess-bestand.
14 maart 2021 om 8:13 pm In reactie op: Problemen met het aanmaken van een unieke url naam voor FB pagina #40448Dag Hazel, dit is een SEO-forum. Jouw vraagt betreft een Facebook-functionaliteit. Ik zou het hier even proberen: https://tweakers.net/tag/Facebook/forum/
Succes!
Indien de eerste URL op dit moment een 301-redirect krijgt naar de tweede, kan je volstaan met een 301-redirect vanaf de tweede URL naar de nieuwe URL.
Indien de eerste URL op dit moment geen 301-redirect krijgt naar de tweede (b.v. een 302-redirect) moet je beide URL’s redirecten naar de nieuwe URL.
Als je niet weet hoe de redirect op dit moment plaatsvindt, kan je beide URL’s redirecten naar de nieuwe URL.
Je vraag blijft voor mij moeilijk te begrijpen, maar vanuit SEO bezien kan je de categorie ’t beste als map definiëren met daaronder de artikelen. Maar dan alleen als de artikelen altijd onder precies één categorie hangen (dus niet meer dan één).
Dus: https://goochelshow.nl/alles-over-een-goochelshow/straatgoochelaar.html
https://goochelshow.nl/alles-over-een-goochelshow/ bevat dan links naar alle artikelen onder deze categorie, waaronder de hiervoor genoemde straatgoochelaar-link.
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp. Ik krijg de indruk dat je parallel aan de wordpress site een statische structuur wilt maken (t.b.v. je kennisbank)?
De vraag is dan wel waarom je dat zou willen? Het mooie van een CMS is bijvoorbeeld dat je via één template alle pagina’s op dezelfde manier kan vormgeven. Via een statische site moet je iedere wijziging in vormgeving doorvoeren in al je statische pagina’s. Zeer onhandig dus.
Dus mijn tegenvraag: waarom maak je niet gewoon de kennisbank via het WordPress-CMS?
ALs je een statische website hebt moet je de URL-structuur inderdaad creëren via index.html-pagina’s binnen een mappen-structuur op de server.
In jouw voorbeeld krijg je dan de volgende pagina’s:
website.nl/index.html
website.nl/kennisbank/index.html
website.nl/kennisbank/categorie1/index.html
website.nl/kennisbank/categorie1/artikel/index.html (of website.nl/kennisbank/categorie1/artikel.html)Bij een WordPress site doe je dat inderdaad niet op deze manier. Daar wordt een URL als website.nl/kennisbank/categorie1/artikel/ via de .htaccess-bestand herschreven naar de aanroep van een website.nl/index.php die vervolgens op basis van de argumenten (/kennisbank/categorie1/artikel/) de bijbehorende pagina uit de database haalt en toont. Zodoende lijkt het alsof er mappen zijn, maar die zijn er feitelijk niet.
Dit herschrijf-proces vindt alleen plaats op basis van de mapnamen en nooit op basis van pagina’s met html-extensies. Vandaar dat je die ook nooit ziet bij WordPress sites.
Bij het opzetten van een kennisbank bij statische sites kan je dat dus doen via een mappen-structuur, precies zoals je dat zelf al aangeeft.
Ha Damsharp Damiaan :),
In antwoord op je vraag het volgende.
Het is inderdaad gebruikelijker om de root van het .com domein te gebruiken voor de engelstalige variant van de site. Het omgooien van de url’s zal echter -zo zie ik dat regelmatig- tot een hoop gedoe en fouten leiden. Google moet bovendien alles weer opnieuw gaan oppakken en begrijpen. Ik denk dat deze nadelen qua SEO niet opwegen tegen de voordelen, vooral als er gebruik gemaakt wordt van de hreflang-specificatie. Als de hreflang nog niet in gebruik is, zou ik die wel implementeren.
Kan je hiermee verder?
Gegroet!
In het geval van ……nl/merkx/submerkx/maatx krijg je een mooie overzichtspagina onder ……nl/merkx/submerkx. Die je dus ook goed kan optimaliseren (via de eigen meta-title, h1, content) op submerkx.
Een dergelijke pagina krijg je niet in het geval van ……nl/merkx/submerkx–maatx.
Indien de submerken interessante zoekwoorden betreffen, zou ik voor oplossing 1 gaan. Indien dat niet het geval is, kan je ook voor oplossing 2 gaan.
Vanuit SEO bezien, is de bounce rate (weigeringspercentage) geen significant onderdeel van het rankingalgoritme. Want wat zou gunstig moeten zijn? Jij lijkt een lage bounce rate gunstig te vinden. Maar als iemand het perfecte antwoord op je pagina vindt, ligt het niet voor de hand dat deze wil doorklikken binnen de site. Het antwoord is immers gevonden. Je zou zelfs kunnen zeggen: als iemand doorklikt heeft hij het antwoord niet gevonden en is het dus niet zo’n goede pagina. Om die reden kan Google de bounce rate niet of nauwelijks als rankingcriterium gebruiken.
Hiermee is de vraag of het vergroten van een afbeelding een interactie is vanuit SEO bezien dus eigenlijk niet relevant.
De www-variant is voor Google een andere site dan de non-www variant. Van de ene site zijn dus twee en van de andere 98 pagina’s geïndexeerd. Bij de Google Search Console kan je beide varianten afzonderlijk aanmelden.
Het is echter ongebruikelijk om beide varianten los van elkaar te laten bestaan. Daarom redirecten (301) we de ene naar de andere variant (maakt niet uit welke). Jij hebt dat ook netjes gedaan.
Google heeft op dit moment nog twee pagina’s van de www-variant in haar index, maar die zullen vanzelf verdwijnen.
Voor wat betreft de Google Search Console data moet je dus kijken naar de non-www property en niet naar de www-property.
Ik tel 98 geïndexeerde pagina’s, zie hier.
14 december 2020 om 9:57 pm In reactie op: Melding ”onjuiste naamruimte” in Google Search Console #40197Mogelijk moet <link …> in je sitemap vervangen worden door:
<xhtml:link… >
Zoals hier:
https://webmasters.stackexchange.com/questions/86596/sitemaps-link-rel-for-quad-directional-websites
Laat het ons weten als het is opgelost!
-
Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 1 maand geleden door
Alain Sadon.
-
Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 1 maand geleden door
Alain Sadon.
Wat mij betreft is het idee dat er zo’n formule zou bestaan te veel old-school SEO, zeker door de moderne ontwikkelingen op het gebied van machine learning.
-
Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 1 maand geleden door
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!