Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tenzij het een ‘dunne affiliate site’ betreft is een domeinnaam die exact overeenkomt met de zoekopdracht nog steeds voordelig. Affiliatesites met weinig eigen content (dus weinig toegevoegde waarde) scoren sinds de EMD update niet meer goed.
Zeer goede vraag, Ray. Zo ver als mijn kennis strekt zijn twee factoren de belangrijkste bij de bepaling welke content Google als origineel beschouwt. Dat is inderdaad het tijdstip (welke pagina ziet Googlebot ’t eerst?) maar vooral ook de PageRank van de pagina. Die laatste is meer onbekend, maar ik herinner mij dat Google woordvoerder Matt Cutts dat eens in een video heeft uitgelegd. PageRank is een indicator voor autoriteit in de zin van welke pagina de meeste kracht via de inkomende verwijzingen krijgt. Je moet je dan afvragen welke pagina de meeste PR zal krijgen. Facebook zelf heeft natuurlijk veel meer kracht, maar het gaat om jouw specifieke FB pagina. Een goede kans dat die veel minder PR krijgt dan je onroerend goed website. Bovendien heeft Google het niet zo op FB…
Wat de externe portal betreft geldt hetzelfde, tenzij die van jezelf is. In dat laatste geval kan je via de rel=”canonical” specificeren wat de bronpagina is.
Als ik jou was zou ik het gewoon eens met een beperkte set van huizen gaan testen, en dan kijken welke site ’t best scoort, bijvoorbeeld op de omschrijving van het huis. Diegene die het hoogst scoort is de bron.
Bij een niet-landspecifieke domeinextensie (.com, .net, etc.) is ’t het beste om de landensecties in aparte folders te plaatsen, dus al het Engelstalige onder domein.com/en/ en het Nederlandstalige onder domein.com/nl/. Statische URL’s dus, dwz niet werken met een lang-parameter. Via de hreflang (even op Googlen) in de metasectie van de pagina’s geven we vervolgens aan welke pagina’s in welke landen/talen getoond moeten worden.
Als je je website op de Duitstalige markt wilt richten moet je dat niet doen onder je .nl-domein. Je moet dat óf doen zoals beschreven in de vorige alinea óf via een landspecifieke domeinextensie, dus domein.nl, domein.de en domein.co.uk.
Succes!
Landspecifieke domeinextensies hebben in mijn optiek nog steeds de voorkeur (.nl in google.nl, .de in google.de en .com in google.com).
.com, org, .gov, .edu scoren ook goed in de landspecifieke google’s (google.nl, google.de, etc.).
.guru, .sexy, .tips, etc. zie ik niet vaak hoog in de rankings.
Ik meen wel dat het belang van domeinextensies voor SEO steeds meer afneemt, waar het belang van de site (technisch)+content+linkprofiel alleen maar toeneemt.
Nee, de googleoff en googleon werken niet, die instructies worden door Google genegeerd.
Op de homepage is dat niet ongebruikelijk. Ik ben zelf een voorstander van langere teksten, ook op de homepage (kijk maar naar mijn homepage). Maar zorg dan in ieder geval dat je achter de lees-meer link een goede, stevige tekst hebt. Zet dan overigens geen ‘lees meer’ in de linktekst, maar gebruik daar de zoekterm waarop je die achterliggende pagina wilt optimaliseren.
Als het ten koste gaat van de gebruikersvriendelijkheid zou ik het niet doen!
Geen probleem!
Ja, dat zou ik inderdaad doen: de pagina zelf optimaliseren op het shorttail keyword (laptops), daaronder pagina’s met de merken (Samsung, HP, etc.) en daaronder (bv onder Samsung) een pagina die nog weer verder gespecialiseerd is (Nieuwe Samsung laptops). Het is daarbij prima als de longtail keywords ook voorkomen op je shorttail pagina.
Je geeft voorbeelden aan de hand van URL’s. Mijn punt is dat niet de (diepte van de) URL bepalend is voor het scorend vermogen van de pagina, maar het aantal muiskliks dat nodig is om vanaf de homepage (d.w.z. je meest sterke pagina) bij betreffende URL te komen. Dus als je bepaalde pagina’s veel kracht wilt meegeven, bijvoorbeeld omdat ze geoptimaliseerd zijn op competitieve zoektermen, moet je ze al meteen vanaf de homepage linken. De URL is dan secundair.
Lees hier meer: https://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-sitearchitectuur/Als je de blog binnen je hoofddomein plaatst profiteert de site/webshop er het meest van, indien er mooie verwijzingen naar de blog gaan ontstaan. Ik zie dus niet in waarom je de blog op een apart (sub)domein zou moeten plaatsen.
Volgens mij maak je de denkfout dat alleen verwijzingen vanaf een ander (sub)domein/server/ip een positieve invloed hebben, maar dat is dus niet zo. Ook interne verwijzingen hebben die positieve invloed.
Ha Micky,
Wat voor doorverwijzing is het? Als het een 301-redirect is zal de .nl getoond worden. Misschien is het een 302-redirect? Of heb je het over een hyperlink van .xxx naar .nl?Jazeker, dat is precies hoe Google denkt. Waarom zou Google een pagina belangrijk moeten vinden als jij hem zelf niet belangrijk vindt (lees:diep in de structuur plaatst)? Bepalend is het aantal muisklikken vanaf de homepage, niet de diepte van de URL.
1 november 2014 om 8:28 pm In reactie op: Pure keyword in tekst verwerken of het leesbaar maken? #28217Hou je tekst natuurlijk, en varieer de verschillende varianten van je zoekwoord. Op de plaatsen waar je weinig ruimte hebt (Title, H1, URL, ankerteksten, etc.) gebruik je het exacte zoekwoord (je hoofdzoekwoord).
Irrelevante tekst lijkt me niet heel voordelig 🙂
Succes!Lijkt me helemaal goed zo. Je geeft aan dat alle URL’s waar “search?” in voorkomt niet gecrawld mogen worden.
https://developers.google.com/webmasters/control-crawl-index/docs/robots_txt?hl=nl -
AuteurBerichten