Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 januari 2015 om 8:00 am In reactie op: Wat is er aan de hand met het aantal zoekresultaten in Google? #28251
Ik heb hier geen verklaring voor, maar waarom wil je überhaupt een verklaring voor dit fenomeen? Voor SEO is het immers één van de minst interessante getallen.
Mededeling: SEO specialisten zullen binnenkort ook door SEOguru worden opgeleid.
https://www.seoguru.nl/seo-training/opleiding-seo-specialist/Als je de hele omzetting goed regelt (via webmaster tools en 301-redirects) gaat de PR mee naar je .com domein. In principe zouden de scoringsposities in NL vergelijkbaar moeten blijven, maar dat moet je altijd eerst maar weer even bezien. Hou ons op de hoogte!
Voor de duidelijkheid, Idres, bouncerate is geen rankingcriterium in Google.
19 januari 2015 om 2:26 pm In reactie op: dubbele meta tags en title tags door paginanummering #28241Ik zou het in dat geval gewoon zo laten. Wel vreemd dat het in WMT niet wordt opgepikt.
15 januari 2015 om 7:38 pm In reactie op: dubbele meta tags en title tags door paginanummering #28238Ha Micky, je miniatuur is niet te lezen maar als het je gaat om de dubbele titels in bladerpagina’s dan is de oplossing simpel. Óf werk met de rel=prev cq next of met de rel=canonical.
Meer info Google: https://support.google.com/webmasters/answer/1663744?hl=nlSucces!
Ps. 13 februari zijn er nog twee laatste plaatsen voor de updatetraining. Misschien iets voor jou?
https://www.seoguru.nl/seo-training/seo-update-training/Er zitten twee kanten aan je zaak:
1. Een 301-redirect geeft een klein verlies, zo’n 10%. Een 301-redirect is voor Google feitelijk een link van de oude naarde nieuwe URL. De doorgifte van pagerank, etc. wordt licht gedempt door een link. Om deze reden zouden de rankings iets kunnen verslechteren.
2. Google.nl heeft een voorkeur voor .nl domeinen. Om deze reden zouden de rankings iets kunnen verbeteren.Verder is het natuurlijk cruciaal dat alle URL’s netjes worden ge-301-redirect van .eu naar corresponderen .nl URL.
En tot slot: geef de adreswijziging door via Google Webmaster Tools (zie tandwiel, rechts bovenin scherm, gevolgd door ‘adreswijziging’).
Succes en hou ons op de hoogte!
Ik gebruik ranktracker van linkassistant, en die bevalt me goed Ik ben ook wat aan het testen met seorankmonitor.com, en die ziet er ook interessant uit.
Een tweede site heeft inderdaad alleen zin als het eigen content krijgt.
Een (301) redirect van domein A naar domein B heeft geen voordeel, tenzij er (veel) mooie verwijzingen naar A liggen. Die gaan dan mee naar domein B.
In het geval van twee sites met dezelfde content zal Google inderdaad maar één site laten scoren. Je oplossing heeft dus geen zin. Concentreer je op één site. Succes!
Dank, hetzelfde!
Het lijkt me heel lastig voor Google om te ontdekken dat het een duplicate video betreft.
Wat de bedrijfsfilm betreft zou ik inderdaad wel zorgen dat je hem eerder plaatst (en laat indexeren) dan de maker.
Klopt, linkbuilding is geen noodzaak. Bij deze seoguru-site is er ook nooit iets aan linkbuilding gedaan. Daarom ook noemen we het liever linkearning: zo’n goede site opzetten dat men er op een natuurlijke manier naar gaat verwijzen. Dat zijn de beste linkjes.
Haha, leuk!!
Over je eerste twee vragen heb ik geen mening, behalve misschien dit artikel:
https://www.seoguru.nl/seo-blog/google-leesblind-video-seo/Wat de laatste vraag betreft: omdat je de youtube video hebt geëmbed binnen je site telt analytics niet de views op YouTube zelf, naar ik aanneem?
-
AuteurBerichten