Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1. 301’s zijn prima en werken ook goed. Er zijn 7 pagina’s van je site geïndexeerd (typ in het Google zoekvenster site:http://www.alles3d.nl in).
2. Dat kan ik helaas zo niet verklaren.Dag Jeroen,
Ik heb helaas geen enkele ervaring met de tag manager van Google. Maar heeft ook niet zo veel met SEO te maken, of toch wel?
Nee, lijkt me niet.
Ha Micky,
Google ondersteunt geen crawl-delay. Vandaar waarschijnlijk de melding. Je zou de regel dus eventueel gewoon weg kunnen halen.
Succes en groet,
Alain4 maart 2015 om 8:02 am In reactie op: Is het goed om al je producten in de webshop H2 te maken? Kan dat kwaad? #24227Ik neem aan dat de categorietitel in een H1 en de producttitels (binnen die categorie) in een H2 zijn uitgevoerd. Dat kan inderdaad, en kan dus geen kwaad. Of het in positieve zin iets extra’s meegeeft aan de categoriepagina verwacht ik niet.
Ik raad je aan dit artikel even te lezen: https://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-sitearchitectuur/
Van Nederlandse makelij kan inderdaad worden gedacht aan seoshop, maar ook aan http://www.shoppagina.nl of http://www.webgenerator.nl,
Een zeer late reactie, maar hierbij toch nog maar even mijn antwoord.
Als een pagina nergens gelinkt wordt, dan is er een goede kans dat Google deze deze pagina nooit zal vinden, tenzij die in de sitemap is opgenomen of tenzij Google op andere manieren ‘gepingd’ is dat die pagina bestaat. Als de pagina (zonder inkomende links) toch door Google wordt gezien en geïndexeerd zal deze nooit goed gaan scoren. Een pagina krijgt zijn scoringskracht via de inkomende verwijzingen. Dat hoeft echter niet via de hoofdnavigatie te verlopen. Iedere link telt, hoewel de links in de hoofdnavigatie en hoog in de ‘main content’ wel extra zwaar tellen.
De verschillende domeinnamen zijn voor Google ook verschillende domeinnamen. Al zou er maar één letter wijzigen dan is het al iets compleet verschillends. Er zijn zoveel domeinnamen die op elkaar lijken: Google kan ze op grond daarvan natuurlijk nooit in verband met elkaar brengen. Alleen als ze naar elkaar gaan linken dan kan er een verband worden gelegd. De zoekresultaten van de portal worden dus niet ‘aangetast’.
Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt. Wat jij beschouwt als sitemap is feitelijk geen sitemap. De pagina in je bericht is gewoon een normale HTML-pagina, met het woord ‘sitemap’ in de URL. Een sitemap voor zoekmachines is een XML-bestand. Verder zeg je dat die pagina niet wordt geïndexeerd, maar dat wordt hij wel. Als je namelijk in het Google zoekvenster ‘cache:’ voor de URL intypt, dan zie je dat Google de pagina heeft opgeslagen.
http://www.janssensschoenen.nl zal op ‘Janssens schoenen’ een hogere kans maken op 1 te scoren dan http://www.schoenenwinkel.nl/janssensschoenen. Er zal onder http://www.janssensschoenen.nl wel een redelijk serieuze site moeten hangen.
Ja, sinds een jaar of twee doet Google dat soms: toevoegen van bedrijfsnaam/merk aan het begin van de title. Hier meer info: https://www.seroundtable.com/google-brand-title-appending-16432.html. Waarschijnlijk om meer uniformiteit te brengen in de titles.
1. Die 301-redirects vanaf andere domeinnamen (zonder site) is niet gevaarlijk, maar geeft ook geen seo-voordeel.
2. De domeinnamen die geredirect zijn worden dan niet (meer) in de zoekresultaten gevonden.
3. DMOZ heeft voor Google niet meer de speciale status die het tot een aantal jaren terug nog wel had.
28 januari 2015 om 2:44 pm In reactie op: Wat is er aan de hand met het aantal zoekresultaten in Google? #28254Dat getal is niet gerelateerd aan het aantal geïndexeerde sites/pagina’s. Het zegt alleen hoeveel pagina’s Google op dat moment relevant meent voor de zoekterm. Daar alleen de eerste paar resultaatpagina’s van belang zijn (men zoekt niet verder) is het niet iets om ons zorgen over te maken.
Verder zegt variatie in dat getal ook niets over veranderingen in het rankingalgoritme. Veranderingen in het rankingalgoritme kunnen resulteren in een verandering van het aantal geïndexeerde pagina’s, maar omgekeerd kan je dat dus niet concluderen.
Ja, als je alle URL’s netjes via 301 redirects overzet, dan verandert er helemaal niets aan de PR. Dus daar zit het probleem niet. Of je posities behouden blijven hangt vervolgens af van je nieuwe design+content.
-
AuteurBerichten