Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zie dat als je zoekt op ‘bestofwhisky’ in google.nl, de volgende pagina op nr 1 scoort:
https://www.bestofwhisky.nl/Dus de https-variant van je oude domein.
Als ik onder water kijk wat er gebeurt na de aanroep van die URL vindt er eerst een 301-redirect plaats naar http://www.bestofwhisky.com/nl/ (dus terug naar de http-variant!) waarna onmiddellijk een 302-redirect plaatsvindt naar de uiteindelijke https://www.bestofwhisky.com/nl/.
Eigenlijk moet er vanuit https://www.bestofwhisky.nl/ meteen een 301 naar https://www.bestofwhisky.com/nl/ komen, óf (iets zwakker vanwege dubbele redirect) de huidige 302 moet een 301 worden.
Ik kan niet helemaal goed inschatten of dit de verklaring is, maar misschien toch goed daar even dieper naar te kijken.
Via een opsommingslijst kan de tekst soms worden verhelderd, maar ik geloof niet dat een opsommingslijst SEO-voordeel geeft.
Als we Google mogen geloven heeft het gebruik van microdata (of Json, etc.) an sich geen effect op de rankings. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer Google de informatie op de site beter kan begrijpen dit wel degelijk indirect een effect kan hebben op de rankings.
Het gebruik van meta-keywords is noch voordelig noch nadelig. Ik gebruik ze niet en adviseer ook niemand ze te gebruiken, noch om ze weg te halen.
Over een paar dagen zal Google zijn langsgeweest en zie je de nieuwe inhoud. Dus wacht dat even af. Dan kan je kijken of alles goed is gegaan.
Van html-arrays en -variabelen heb ik nog nooit gehoord.
Als je in chrome in de adresbalk “cache:” (zonder aanhalingstekens) voor de betreffende pagina (url) intypt, kan je zien wat Google precies van je pagina ziet.
De door jou genoemde URL wordt wel netjes door Google gezien en geïndexeerd.
Als ik op de eerste zin uit de content van die pagina in Google zoek, dan blijkt magster.nl hoger te scoren. Die site heeft dezelfde content en wordt door Google als de bronsite voor deze content aangeduid. Daardoor wordt het erg lastig scoren met die pagina op vakantiehuisverhuur.eu.Idealiter is het een .nl extensie, maar .net is een goede tweede keuze. .tips is inderdaad erg exotisch, zou ik niet doen.
Bepalend is de vraag hoe pagina, bericht of nieuwsbericht wordt gelinkt. Pagina’s hangen meestal onder het hoofdmenu, krijgen daardoor veel kracht en scoren daarom over het algemeen beter dan berichten.
* Hoe meer het keyword vooraan staat in de URL, hoe belangrijker het wordt (keyword prominence)
* Hoe dichter twee keywords bij elkaar staan hoe beter de combinatie scoort (keyword proximity)Al je opties zijn geschikt op het scoren op keyword+plaatsnaam en keyword+provincie. Als ze beide maar ergens in de URL voorkomen. Ze hoeven dus niet (zoals optie 2) in één en dezelfde directorynaam voor te komen.
Als je URL’s veranderen moet je inderdaad 301 redirects leggen.
Je vraag is verder erg algemeen. Je kan daarom het beste eerst even deze seo handleiding doornemen: https://www.seoguru.nl/handleiding-seo/Tja, dat is natuurlijk wel een zeer algemene vraag.
Misschien kan je het beste beginnen met het lezen van deze seo handleiding.
En vervolgens raad ik je aan de artikelen op het blog te lezen, met name deze en deze.
Succes!Nee. Google gaat geen formulieren invullen, etc., en kan de pagina’s daardoor niet zien. Ze kunnen zodoende ook geen kracht toevoegen aan de site.
Ja, het moet kunnen, maar je maakt het jezelf wel een stuk lastiger. Bovendien, maar dat is niet direct een seo punt, lijkt het me ook verwarrend voor je klanten. Als je toch via dit domein wilt doorgaan moet je zorgen dat er verwijzingen gaan ontstaan vanuit Nederlandse sites. Verder zou ik een G+ bedrijfspagina optuigen met je Nederlandse adresgegevens en die koppelen aan je site via de rel=publisher (even op Googlen). Daarmee help je Google ook. Succes!
De site is nog niet zo lang actief en de hoeveelheid content is beperkt. Google heeft 61 pagina’s van de site gecacht, dus Google ziet en indexeert de pagina’s van de site wel. Op ‘beuningen it’ scoort de site in google.nl op positie 109, wat natuurlijk inderdaad veel te laag is.
Maar wat een vreemde keuze om een .it extensie te gebruiken voor een Nederlandse site? Italiaanse sites gebruiken de .it-extensie. Het wordt dan onmogelijk optimaal te scoren in google.nl. Die heeft namelijk de sterke voorkeur voor .nl en niet-landspecifieke extensies zoals .com, .eu, etc.
Als ik in google.it zoek op ‘beuningen it’ sta je op positie 11…
Als ik zoek op de eerste zin uit je homepage dan wordt je google.nl niet gevonden, maar in google.it sta je op positie 3…
Google is dus van mening dat het een Italiaanse site betreft 🙂
Ergo: hang je site onder een (nieuwe) domeinnaam met een .nl, .com of .eu extensie.
.nl is het beste voor relatief kleine sites als de jouwe.Succes!
Ps. voor mij een leuke casus! Vervolg discussie omtrent deze casus op G+: https://plus.google.com/u/0/+AlainSadon/posts/ArAwGdjnQyr
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Het gaat niet om kwaliteit, maar kwantiteit 12 februari 2023 10 Links in grote blogs op de meest hoogwaardige sites met een DA van 50+ vs 10 links op schimmige copycat sites van startpagina =…
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!