Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een landingspagina is niets anders dan de pagina waarop de bezoeker landt, vanuit de Google zoekresultaten. Iedere pagina van de site is dus in principe een landingspagina.
Een doorway page is een speciaal vor SEO opgetuigde pagina, die meestal meerdere nagenoeg identieke varianten kent. Bijvoorbeeld stoelen-amsterdam, stoelen-rotterdam, etc. Vaak is de tekst nagenoeg identiek en/of worden de pagina’s automatisch gegenereerd. Primair doel van de pagina is niet het helpen van de bezoeker, maar het doorsluisen van deze naar een andere pagina.
Je moet je afvragen voor wie (in termen van zoekwoorden) jouw http://www.mijnwebshop.nl/stoelen pagina interessant is. Als dat voor een zoeker naar ‘stoelen’ een mooie pagina is (hetgeen zal blijken uit backlinks en gebruikersgedrag op de pagina), dan zal Google die pagina graag hoog ranken.
Maar heb je in je structuur van categorieën/subcategorieën niet een stoelen-pagina die ideaal is om deze rol te vervullen? Waarom die extra pagina?
Hoe je dat moet aanpassen hangt af van het CMS dat je gebruikt. Als je in Google zoekt op de naam van het CMS in combinatie met ‘H1 post’ of ‘H2 post’ (of iets dergelijks), dan kan het niet anders dan dat je meer mensen vindt die tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen.
In je tags zie ik ‘wordpress’ staan, dus dat zal je cms zijn. Daarover is van alles te vinden. Meestal voeg je dan een paar regels code toe aan de functions.php in je childtheme.
Omdat het gaat over de zoekterm ‘kweektent compleet’ is het goed voor je SEO om beide woorden in de URL te laten terugkomen, het liefst zo dicht mogelijk bij elkaar. In de eerste twee URL’s staan ze in de directory /kweektent-compleet/. De derde URL is het meervoud daarvan. Google is goed in staat enkelvoud te koppelen aan meervoud. Wat mij betreft zijn alle drie de URL’s dus prima.
Ha Glompie, leuk je hier weer te ontmoeten!
Ik zou zeggen: én weinig content (8 pagina’s) én (vooral) weinig inkomende kwaliteitslinks (ahrefs geeft 32 links aan, waarvan nauwelijks relevante). Verder concureer je met een overheidswebsite. Die zijn sowieso niet gemakkelijk te verslaan.
Ik ben bang dat je vraag wat te algemeen is, want feitelijk vraag je om een complete seo analyse. Misschien kan je wat specifiekere vragen formuleren?
In theorie is dat mogelijk, maar logischer is het dat het een link vanuit de eigen site is, juist omdat er anders een ander domein vooraan had gestaan in de link. Hoe heb je ontdekt dat er dergelijke links bestaan? Via de search console van google? In dat geval kan het ook verouderde informatie zijn.
Waarschijnlijk ben je vergeten https:// voor de link te plaatsen.
Als je namelijk alleen http://www.agzbadkamers.nl linkt, dan wordt die url achter het domein (https://www.agzbadkamers.nl/) geplaatst, waardoor je https://www.agzbadkamers.nl/www.agzbadkamers.nl krijgt.
Je moet dus op zoek gaan naar de plekken waar je die onvolledige link(s) hebt geplaatst. Overigens is het meestal beter geen absolute links, maar alleen relatieve links te plaatsen. Een link naar de homepage wordt dan alleen /, en naar contact bijvoorbeeld alleen /contact.html. Als je ooit nog eens je domeinnaam gaat veranderen (of wanneer men van http naar https omschakelt), dan hoef je niet alle links aan te passen.
Je verliest de waarde van je domeinnaam zèlf op het moment dat je de 301-redirect instelt. Je neemt wel de inkomende links mee, maar het voordeel van die goede domeinnaam ben je dan kwijt. Ik zou dus kiezen voor optie a.
Nee, het doet geen afbreuk aan de seo. Dit is wat Google heeft opgeslagen van de pagina, dus daar zie je de enen en nullen niet.
Maar vreemd is het wel dat die enen en nullen bij een mouseover verschijnen. Ik zou daar toch even een technicus naar laten kijken…
Het is goed om binnen je site zoveel mogelijk informatie over het onderwerp te geven. Dat hoeft niet allemaal op één pagina, maar mag ook in een structuur van pagina’s. Ik raad je aan dit artikel even te lezen: https://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-sitearchitectuur/
Succes!
Door video’s aan je site toe te voegen, wordt je site niet ‘zwaarder’ in termen van laadtijd. Als de video op je server staat is er aldaar vanzelfsprekend meer diskruimte nodig, maar het heeft geen invloed op de laadtijd van andere zaken dan de laadtijd van de video zelf.
Volgens Google valt de laadtijd ook wel mee: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=http%3A%2F%2Fwww.irenederaadt.com%2F&tab=mobile. Er worden daar ook technische suggesties gegeven voor verdere verbetering van de laadtijd.
Voor SEO is het goed om je site te verrijken met afbeeldingen, video’s, etc. Dus ik raad je niet aan voor de video’s een andere site op te tuigen. Bovendien heb je een .com-domein, en dat is als basis goed voor -wat we noemen- ‘international targeting’.
Succes!
Wat het overbrengen van autoriteit betreft, ga ik er vanuit dat je dat bedoelt in termen van PageRank (PR) omdat dat de maat voor autoriteit is. PageRank wordt overgebracht via links. In theorie is het zo dat als je precies één link op je homepage opneemt, de maximale PR naar de gelinkte pagina zal stromen. Maar in de praktijk heb je natuurlijk veel meer links op je homepage, dus het overbrengen van de de volledige autoriteit zal niet mogelijk zijn.
Als echter ‘voedingskussen’ je belangrijkste, meest algemene zoekwoord is, dan zou ik toch gewoon je homepage inzetten voor dat woord. De homepage is (normaal gesproken) immers de meest krachtige pagina van de site.
Met een .nl website is het mogelijk om zowel in .nl als in .be te scoren. Zo staat seoguru.nl in België op #1 op bijvoorbeeld de zoektermen ‘seo boek’ en ‘seo training’. Daarbij is bepalend dat Google de indruk moet hebben dat de site ook interessant is voor Belgen. En hoe kunnen ze dat bepalen? Doordat er verwijzingen (hyperlinks) liggen naar de betreffende pagina’s in mijn site, vanaf Belgische sites. Dus dat is de eerste oplossing.
De tweede oplossing is het optuigen van een .be site, naast de .nl site. De content van de twee mag identiek zijn, omdat de doelgroep verschillend is (Nederlanders, respectievelijk Belgen). Neem de ‘hreflang‘ op, op iedere pagina van de sites. Daarmee koppel je de twee sites, waarbij je precies aangeeft welke site in welke taal/land getoond moet worden. Het zou verder mooi zijn als je ook een Belgisch adres op je site kan vermelden. Dit is met name van belang voor local search (de resultaten bij google maps), die voor jou interessant lijkt omdat je business blijkbaar lokaal georienteerd is. Een redirect, zoals jij nu doet, heeft geen voordelen voor het scoren in België. Ook bij deze tweede oplossing is het cruciaal dat je links gaat krijgen vanuit Belgische sites.
-
Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 11 maanden geleden door
Alain Sadon.
be.raamdecoratie.com is prima. Maak voor dat subdomein wel een afzonderlijke property aan in search console en zet de target op België. En zorg voor links vanaf Belgische sites naar dat subdomein. Succes en hou ons op de hoogte.
Optie 1 is beter omdat je veel gerichter SEO kan gaan bedrijven op ook de Belgische site. Anders ben je aan de ‘goden’ overgeleverd. Ik verwacht niet dat het weghalen van de targeting van invloed zal zijn op je Nederlandse rankings.
-
Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 11 maanden geleden door
-
AuteurBerichten