Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Indien je vanuit je site niet linkt naar (bijvoorbeeld) de eerste, dan speelt het probleem feitelijk niet (Google ontdekt niet het bestaan ervan), maar vanaf het moment dat iemand gaat linken naar die pagina, gaat die door Google ontdekt worden en krijg je te maken met dubbele content en dat is niet optimaal (de kracht is over twee pagina’s verdeeld).
Daarom zou ik wel degelijk een doorverwijzing plaatsen. In principe moet http://www.voorbeeld.com/de een 301-redirect krijgen naar http://www.voorbeeld.com/de/.
Voor de indexering maakt het niet uit. Alle sites zullen gewoon geïndexeerd worden, indien het serieuze sites betreft. De rankings van de sites kunnen er wel onder leiden. Google is immers niet zo dol op affiliate sites. De vraag is of de sites waarde toevoegen. Als dat zo is, dan kunnen ze goed ranken, als dat niet zo is, dan niet.
11 oktober 2016 om 9:13 am In reactie op: Titles en descriptions wijzigen met YOAST niet in Google #366611. Je moet het wel even de tijd geven, want Google komt -afhankelijk van de grootte van de site- met tussenpozen langs. Dat kan variëren van een dag tot twee weken.
2. Google past Titles en Descriptions aan als ze menen dat die beter kunnen.Dat is heel mooi om te horen, dank je wel!
Ik zou even in de Google search console van je klant kijken. Dat is leidender bij de vraag wat Google precies van de pagina’s weet te maken. Je kan bijvoorbeeld kijken bij crawlfouten.
Je moet gebruik maken van 301-redirects. Dan gaat de kracht van de oude naar de nieuwe URL over. Als je een Unix of Linux server hebt doe je dat via het .htaccess bestand dat in de root van je site staat.
Hier meer info: https://www.seoguru.nl/handleiding-seo/seo-redirect/
Succes!
AlainIn mijn optiek is dat de enige manier. Hier een samenvatting van de drie mogelijkheden om een seo-domein (ook wel satelietsite genoemd) te koppelen aan een hoofddomein.
1. 301 redirect van seo-domein naar hoofdsite
Effect: Als er (al) links naar de seo-domeinnaam liggen, dan wordt die kracht doorgezet naar het hoofddomein. Verder geen voordelen.2. Eén landingspagina op seo-domein en van daaruit links naar hoofddomein
Effect: Als het een zeer interessante pagina is zouden er theoretisch links naar het seo-domein kunnen ontstaan. De aldus opgebouwde kracht wordt via de links overgebracht naar het hoofddomein. Verder geen voordelen. Google zal bovendien zien dat het seo-domein geen andere functie heeft dan seo, waardoor het seo-domein weinig tot geen vertrouwen (trust) van Google zal krijgen.3. Serieuze site onder het seo-domein en van daaruit links naar hoofddomein
Effect: seo-domein gaat links verwerven en krijgt vertrouwen bij Google. Links naar hoofddomein zullen trust en pagerank doorgeven, mits Google niet ziet dat de site dezelfde eigenaar heeft. Zet het seo-domein daarom op een eigen c-block ip en zorg dat de whois-informatie verschilt van die van het hoofddomein.Dag Belle,
Dit is een nogal achterhaalde techniek en zal je geen of weinig voordeel opleveren. Google ziet gemakkelijk dat de pagina’s op die voor SEO opgetuigde domeinen feitelijk niets voorstellen. Pas als je serieuze sites onder die nieuwe domeinen realiseert kan je SEO-voordeel realiseren.
Linkjes rechtstreeks naar de pagina die je beter wilt laten scoren zijn zeker gunstig.
Het feit dat er via PHP een pagina vanaf een externe server wordt gecreëerd, is normaal gesproken geen enkel probleem. Voor SEO is dat niet van belang. Wat van belang is, is welke html code er vanuit die PHP code wordt gegenereerd. Als dat een iframe is, dan heeft dat bepaalde consequenties.
Check of de gegenereerde code goed zichtbaar is voor Google. Doe dat door in de Google search console bij het onderdeel ‘fetchen als google’ de betreffende URL in te voeren.
Vanuit SEO bezien is een ’teaserpagina’ niets anders dan een normale webpagina, waarbij dus ook de normale SEO-adviezen gelden. Zo is een tekst van 200 woorden erg weinig, met name als het gaat over het gevonden worden op concurrerende zoektermen.
3 augustus 2016 om 11:58 am In reactie op: Zoekvolume voor open vraag, jeetje…hoe doe je dat? #36477Ken je de zoekwoordplanner van Google? Daar kan je precies zien welke zoektermen hoe vaak in de Google zoekmachine door mensen worden ingetypt. Zoekwoordplanner is onderdeel van AdWords, dus je moet dan wel een AdWords-account aanmaken (dwz creditcard-gegevens achterlaten). Maar je hoeft geen AdWords-campagne te starten, het kost je dus geen geld.
28 juli 2016 om 7:50 pm In reactie op: Kopie van content maakt origineel onvindbaar. Hoe kan dit? #36473Verder valt mij op dat jullie pagina met een zin uit de tekst zelf (bijvoorbeeld ‘Automatisch gezag wordt verworven over kinderen die worden geboren of geadopteerd binnen een huwelijk of een geregistreerd partnerschap’) überhaupt niet wordt gevonden. Dat betekent dat Google de tekst weliswaar in de cache heeft staan, maar nog niet vindbaar heeft gemaakt. Kan het zijn dat de tekst heel recent bijvoorbeeld op een nieuwe URL is geplaatst?
28 juli 2016 om 7:39 pm In reactie op: Kopie van content maakt origineel onvindbaar. Hoe kan dit? #36472Ik moet zeggen dat het voor mij ook een raadsel is. Zij scoren op die zoekterm op #1, en jullie op positie 45. Jullie worden daarbij niet gevonden met het artikel zelf maar met de /blog/-pagina. Het artikel staat wel netjes in de google cache. Ook liggen er goede hyperlinks, zonder rel=nofollow, naar de betreffende pagina. De rel=canonical ligt naar de pagina zelf, ook dat is prima. Verder is de page authority (getal van moz.com) van beide pagina’s 1 (op een schaal van 1 tot 100, heel laag dus). Jullie domain authority is echter veel beter (19 tegenover 46).
De enige reden die overblijft, is dat Google hun artikel eerder heeft gezien dan die van jullie. Kan dat? Je zou kunnen proberen de pagina eens rechtstreeks van de homepage te linken om de pageauthority veel hoger te maken dan die van de andere partij. Als dat ook niet lukt, dan zou ik hen vriendelijk (doch dringend) verzoeken een link naar de brontekst op te nemen. Dat kan Google ook helpen te begrijpen wat de bron is.
In de SEO-wereld wordt er over het algemeen vanuit gegaan dat de title, die je inderdaad aan iedere html-tag kan meegeven, geen invloed heeft op de SEO. Browsers gaan bovendien verschillend om met de werking ervan. Omdat je er van alles in kan zetten, met nauwelijks implicaties voor de bezoeker, ga ik er ook vanuit dat het geen effect heeft op je SEO. Ik meen dat Google dat, al vele jaren geleden, zelf ook zo gerapporteerd heeft.
-
AuteurBerichten