Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Google crawlt niet elke dag je hele site, ze ontdekken langzaam maar zeker je pagina’s. Bij grotere sites (met veel inkomende links) gaat dat sneller.
Met jouw verzoeken om je pagina’s te crawlen doet Google niets.
Dag Marina,
De lijst 404-crawlfouten die je in Search Console ziet zijn de pagina’s (URL’s) onder je eigen domein, die niet bestaan.
Je noemt: how-nordic-nature-relates-with-japanese-garden/plus.google.com/+Treelinetales.
Blijkbaar ligt er een link -of heeft er een link gelegen- naar die pagina (te vinden binnen jouw domein). Als je in Search Console op de betreffende regel klikt, dan krijg je een pop-scherm met daarin een tabblad “Met links vanaf”. Daar zie je dan de pagina’s waarop de link (naar deze niet bestaande pagina) door Google is gevonden.
Als je controleert of die link daar inderdaad staat zie je vaak dat die link helemaal niet aanwezig is. Dan is hij daar blijkbaar vroeger aanwezig geweest en is die inmiddels weggehaald.
In ieder geval is het zaak om de niet bestaande URL’s, die dus in Search Console worden gemeld, te 301-redirecten naar een bestaande pagina, bij voorkeur één die er op lijkt. Als dat niet het geval is 301-redirect je de pagina naar een URL wat hoger in de structuur, bijvoorbeeld how-nordic-nature-relates-with-japanese-garden (als die tenminste wel bestaat).
Er is geen harde regel. Hou het gewoon natuurlijk. Eén á twee keer is genoeg.
Als je wilt weten of iets wel of niet mag, dan moet je Google’s richtlijnen voor webmasters even doornemen: https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=nl
Je slaat de spijker op de kop: bij one page designs heb je veel minder aanknopingspunten voor optimalisatie. Het betreft inderdaad de title, description, maar ook de ankerteksten van de links naar de pagina’s, de interne linkstructuur, etc.
Met het blog zou ik mij juist gaan richten op specifieke zoektermen binnen je niche hondenmanden. Dat de term ‘hondenmanden’ dan ook continu op de blog-pagina’s zal terugkomen, is logisch en geen probleem.
Tegenwoordig optimaliseren we pagina’s niet zozeer op zoektermen, maar op topics. Een topic is letterlijk een onderwerp, maar we doelen daarmee op de intentie van de zoeker. Als meerdere zoektermen één en dezelfde intentie betreffen, is het beter daar ook één hele goede pagina voor te maken, zeker als de teksten voor al die zoektermen uiteindelijk (op de zoekterm na) identiek zouden worden. Ik zou dan alle zoektermen die je noemt, in de tekst opnemen.
Mochten de scoringsposities voor bepaalde zoektermen niet goed van de grond komen, kan je daar altijd nog een aparte pagina voor maken.
Ik zou mij daar niet te veel zorgen over maken. Ik heb nog nooit een site gezien die om die reden een ingreep door Google heeft gekregen.
Het is overigens wel good practice om iedere afbeelding een eigen alt-tag te geven, met oog op de vindbaarheid van de afbeeldingen in google image search. Maar vaak lukt dit inderdaad niet.
Nee, dan scoort je site beter op “auto’s” (e.d.). Voor dat woord wordt je site immers relevanter.
25 oktober 2016 om 2:26 pm In reactie op: meerder domeinen doorverwijzen naar verschillende subdomeinen #36774Subdomeinen zijn voor Google afzonderlijke sites, en kunnen dus ook apart ranken.
Dag Olaf,
Ik verwacht geen enkel voordeel van de overstap naar een /en-GB/-directory, zolang het alleen een taalverschil betreft tussen de verschillende secties in je site. Op het moment dat je meerdere Engelse secties hebt, die gericht zijn op meerdere landen (Groot Brittannië, Canada, VS, etc.), dan ontkomt je niet aan directorynamen als /en-GB/, /en-US/, etc. De overstap van /en/ naar /en-GB/ an sich heeft dus geen voordelen voor je SEO.
Sterker: ik verwacht een verzwakking, omdat je inderdaad 301-redirects moet leggen, en die geven verlies (zo’n 15%).
Dag Fluppen,
Google update de PR’s sinds 2013 al niet meer. En daarmee bedoel ik de publiek toegankelijke PR’s. Intern werkt het zoekalgoritme wel degelijk nog steeds met PR, maar we kunnen die waarde dus niet meer zien. Sterker: sinds kort zijn alle publieke PR’s zelfs op nul gezet.
Alexa is een maat voor verkeer, maar zeer onbetrouwbaar.
Nee, die worden nog niet besproken. Ik zal het meenemen in de volgende uitgave!
Ik ken SEO pressor niet.
Je definieert een rel=canonical in de head-sectie van je artikelpagina als er een andere pagina bestaat met dezelfde content. Die andere pagina noemen we dan de canonieke pagina. De SEO-kracht van je artikelpagina wordt dan verplaatst naar de canonieke pagina. Je artikelpagina zal uit de Google-index verdwijnen, terwijl de canonieke pagina beter gaat scoren. Het is dus eigenlijk geen link, maar meer een definitie.Met TF/CF doel je -naar ik aanneem- op de Trustflow/Citationflow van Majestic. Je vraagt je allereerst af hoe Google ‘deze ziet’. Mijn antwoord is dat Google deze niet ziet. Het is een getal van Majestic, en Google heeft hun eigen getallen. Met Trustflow probeert Majestic de TrustRank te benaderen (zoals we vermoeden dat Google iets dergelijks gebruikt), en met Citationflow de Google PageRank (waarvan zeker is dat Google die gebruikt). Door de TF/CF ratio te bepalen (die twee te delen) van alle backlinks zou je via een visuele presentatie goed kunnen zien wat de kwaliteit is van de backlinks.
Nu kan het zijn dat je pagina’s met een gunstige TF/CF hebt gevonden, maar je moet je wel realiseren dat de TF nog wel gedeeld moet worden door het aantal links op de verwijzende pagina om de kracht in beeld te krijgen van de concrete link die naar je site ligt. Startpagina’s zijn precies op dat punt erg zwak, gegeven de vele links.
Tot slot is het zo dat betaalde links, volgens de richtlijnen van Google, het nofollow-attribuut moeten meekrijgen. Dit attribuut blokkeert de doorgifte van pagerank en trustrank. Als de betreffende pagina’s dat netjes doen heeft het dus alleen al om die reden geen directe zin dit te doen. Ze leveren mogelijk wél verkeer, en dat kan indirect wel gunstig zijn voor je seo, mits die bezoekers je pagina’s waarderen (hetgeen uit hun gedrag moet blijken).
Als je een link kan kopen van een startpagina-kloon, waarbij men de nofollow niet opneemt, dan raad ik je dit toch af: ten eerst omdat je je met dergelijke strategieën kwetsbaar en afhankelijk maakt, ten tweede omdat er zoveel links op de pagina staan en ten derde omdat ze nauwelijks verkeer zullen opleveren.
-
Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 6 maanden geleden door
Alain Sadon.
-
Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 6 maanden geleden door
-
AuteurBerichten