Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dag Floris,
Helaas is dat niet te bepalen, omdat de zoekwoorden niet (of nauwelijks) zichtbaar zijn in Google Analytics (vanwege privacy redenen staat er dan “not provided”). De zoekwoorden zijn alleen zichtbaar in Google Search Console. De twee tools van Google kunnen echter alleen op basis van URL (en dus niet op basis van zoekwoord) worden gekoppeld. Je kan dus wel de bouncepercentages van de URL’s in beeld brengen, maar niet van de zoekwoorden.
Alain
Als je wilt overschakelen van de tweetalige .com site naar meerdere landspecifieke domeinextensies, dan kan dat. Cruciaal hierbij zijn de volgende zaken:
1. Verwijs de oude url’s via een 301-redirect naar de nieuwe url’s. Meer info: https://www.seoguru.nl/handleiding-seo/seo-redirect/
2. Geef via Google Search Console de adreswijziging door. Meer info: https://support.google.com/webmasters/answer/83106?hl=nl
3. Geef m.b.v. de hreflang-instructie precies aan welke pagina op welk land/taal gericht zijn. Dit punt is overigens ook van belang bij de huidige .com-situatie. Meer info: https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=nl
Succes!
Waarom denk je dat dit schadelijk zou zijn voor de vier websites? Die krijgen op deze manier toch backlinks? Of bedoel je dat dit een negatieve manier van linkbuilding zou kunnen zijn? Dat lijkt mij niet het geval, omdat het functioneel is.
Of ga naar https://neilpatel.com/ubersuggest/. Daar zie je sinds kort ook de concrete zoekvolumes van Google, gratis.
Dag Marja,
Ik besteed één euro per dag aan een AdWords-campagne, en krijg netjes de concrete zoekvolumes.
Misschien spelen meer factoren een rol. Hou ons op de hoogte.
Succes,
Alain
Ik neem aan dat je doelt op linkruil?
Linkruil is niet de beste manier van linkbuilding. Je geeft wat kracht weg en krijgt wat terug. Het is geen signaal van goede content.
Voor wat betreft de locatie van de backlinks op een pagina zijn prominente links de beste links. De eerste link in de main content is de sterkste link.
Als je vindbaar wilt worden in zowel Nederland als België, dan moet je beide domeinen inzetten. Indien er in dat geval overlap in content gaat ontstaan, moet je gebruik maken van de hreflang-metatag.
Indien je alleen in Nederland vindbaar wilt worden, heeft het geen zin om ook een .be in te zetten. En omgekeerd.
Maak gebruik van de hreflang-metatag.
Meer info Google: https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=nl
Vroeger was inderdaad van belang dat de seo tekst hoog in de broncode stond. Tegenwoordig is dat niet meer nodig omdat Google goed kan zien waar de teksten precies op het scherm staan. Want dat laatste is vooral van belang: welke tekst ziet de bezoeker bijvoorbeeld boven de vouw? Die tekst wordt het zwaarst meegewogen.
Ik heb onvoldoende inhoudelijke kennis van Google tagmanager (geen SEO, immers) om je vraag te kunnen beantwoorden, maar misschien iemand anders?
Hoi Micky,
Heb het even gecheckt hier, en ik krijg de volgende posities op dit moment:
sjaals 14 https://www.sjaalmania.nl/sjaals/
sjaal Niet in top 50mooie sjaals 2 https://www.sjaalmania.nl/sjaals/
trendy sjaals 8 https://www.sjaalmania.nl/themas/mynuka-berlin/
online sjaal kopen 9 https://www.sjaalmania.nl/
leuke sjaals 11 https://www.sjaalmania.nl/sjaals/Moz houdt hier de belangrijkste updates bij:
https://moz.com/google-algorithm-change
Je dalingen lijken dus niet samen te hangen met een concrete update.
13 december 2017 om 10:49 am In reactie op: Meest effectieve manier om een site op meerdere keywords te laten ranken. #38182Dag Dennis,
Je vraag komt mij wel heel erg algemeen over. Deze site staat vol met tips over het goed scoren in Google.
Misschien goed om hier te beginnen: https://www.seoguru.nl/handleiding-seo/
Of hier: https://www.seoguru.nl/handleiding-seo/seo-tips/
Succes!
Alain
@Bart Ik denk niet dat het al dan niet aangemeld zijn van de http-versie van invloed kan zijn op de rankings van de https-versie. Ik vermoed dat het toeval is dat je die relatie hebt waargenomen. Als je de http nu weer zou aanmelden zal je geen effect op de rankings zien, is mijn inschatting.
Ik denk dat Google simpelweg wat tijd nodig heeft gehad om de https helemaal goed te indexeren na de omschakeling van http naar https, en dat het herstelmoment toevallig samenviel met het verwijderen van de http-versie uit de search console.
Wat dat ‘ondersteunen’ betreft, denk ik dat zij daar inderdaad doelen op een site waar een deel onder http en een ander deel onder https staat.
Dat is mooi, maar hoe -denk je- dat het is gekomen dat Google je Title nu wel goed weergeeft?
Dat is lastig, tenzij je een virtual machine (b.v. Virtualbox) op je Apple installeert, waardoor je Windows op je Apple kan draaien.
Een ander, waarschijnlijk handiger, spoor is dat je i.p.v. Excel gaat werken met Google Spreadsheets (in de cloud dus). Voor Google Spreadsheets is er de Addon Search Analytics For Sheets, die dezelfde functionaliteit als Analytics Edge aanbiedt. En meer, want die addon bevat ook een automatische backup-functionaliteit van de search console data.
-
AuteurBerichten