Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Maar de meta keywords kun je net zo goed niet invullen. Google slaat deze over dus dat is zonde van je tijd.
Hier hoor ik dus veel tegenstrijdige berichten over …
Dag Paul,
Ik zal de situatie wat duidelijker proberen te schetsen.
Sinds kort ben ik bezig met de SEO voor een webshop. Voor mij is dit gebied vrij nieuw. Nu ben ik longtail keywords aan het zoeken en gebruik hiervoor het hulpprogramma voor zoekwoorden van Google Adwords. Als ik hier de longtail zoekwoorden invoer die ik wil gebruiken in mijn META keywords tag dan blijken deze vaak nog te populair te zijn (in die zin dat de concurrentie hoog is) en lijkt het mij dus moeilijk al dan niet onmogelijk hier zonder gebruik van een Adwords Campagne hoge ogen mee te gooien.
Jij geeft aan dat die concurrentie niet zoveel met SEO te maken heeft. Daar bedoel je dan denk ik mee dat dit de graadmeter is voor hoeveel er op geboden wordt en dus niet hoeveel deze woorden gebruikt worden in de organische resultaten? Oftewel, ik hier niet al teveel op moet letten als ik zoekwoorden kies voor mijn site.
Dit klinkt misschien heel gek …maar als ik woorden invoer in het hulpprogramma van Google Adwords moeten deze dan elk apart op een nieuwe regel worden geplaatst en zet ik ze dan later achter elkaar in de META keywords tag als groepjes afzonderd met een komma. Als ik namelijk 3 woorden achter elkaar plaats in het hulpprogramma en ik dan ga zoeken komt Google met geen info (geen zoekvolume, concurrentie and so on) terwijl als ik in Google zoek er wel 13.000.000 resultaten verschijnen met relevante websites bovenaan! Ga ik dezelfde woorden onder elkaar opzoeken verschijnen ze ieder met nuttige info en een hoge, normale en lage concurrentie.
Mvg,
ZenSEOAls het om een webshop gaat is het dus lastig om onbetaald met longtail te concurreren? Onbetaald longtail toepassen is dan meer een tool voor site’s die op minder relevante zoektermen gevonden worden en bv naar jouw site linken …of voor niet commercieel gebruik?
-
AuteurBerichten