Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
jeutje.. Is het geen idee om je alleen te richten op de meest belangrijke pagina’s? Is er geen kans dat door de veranderingen die je nu forceert dat er wel actie in de tent gaat komen?
Wat wil je horen? Of het gezien SEO voordelen heeft om meerdere websites te openen? Gezien de successen van bijvoorbeeld Coolblue met alle specifieke webshops voor productcategorieën die onderling met elkaar linken hoef je geen nadeel te verwachten lijkt mij. (smartphoneshop/pdashop etc)
Een andere overweging is of het verstandig is om veel verschillende websites te hebben vanwege de sterkte van het domein die je opbouwt. Als je alles op 1 domein houdt zullen links naar je bruidsfotografie en portretfotografie bijdragen aan hetzelfde domein. De kracht van het hele domein is een factor in de score van elke individuele pagina dus hoe sterker het domein hoe beter.
Door voor bruids en portretfotografie elk een apart domein te hebben zal de autoriteit van elk domein afzonderlijk lager zijn en dus ook de boost voor elke individuele pagina. In hoeverre het linken naar elkaar dit effect tegen zal gaan zou ik niet weten, misschien dat iemand anders hier meer over kan zeggen. Ik denk wel dat het op deze manier moeilijker wordt om hoge rankings te halen.De belangrijkste reden om je werkzaamheden te verdelen kan je wat mij betreft het beste bepalen op basis van de doelgroepen die je aantrekt. Wanneer deze met elkaar in conflict komen is het denk ik verstandig om er een aparte website voor in te richten. Ik kan me voorstellen dat je werkzaamheden als bruids en portretfotograaf niet goed mixen met bijvoorbeeld je werk voor architecten etc. en dat je op basis daarvan een duidelijke scheiding wilt maken.
Maar waarom wil je een blog over een totaal ander onderwerp op hetzelfde domein?
1 april 2014 om 5:39 pm In reactie op: pagina per afbeelding of gallerij… wat is het beste voor SEO? #23979Je hebt geen link waar we even kunnen kijken? Wat me vooral opvalt is dat je een link naar een pdf plaatst op elke pagina? Wat staat daar in? Als je toch met SEO bezig bent is het gebruiken van pdf’s om informatie te plaatsen volgens mij niet zo handig en vanuit usability gezien zeker niet aan te raden.
Verder kan ik me geen beeld vormen van wat je precies bedoelt, maar ik denk dat je allereerst aan je bezoeker zal moeten denken. Kijk eens wat je zelf als bezoeker zou denken van je site en deel op basis daarvan e.a. in. Normaal gesproken wil je meer weten van een bepaald product, waardoor een specifieke pagina handig is. Waarschijnlijk met de inhoud die je nu in weer een aparte pdf verstopt.
De bonus daarvan is volgens mij te verwaarlozen. Richt je liever op de tips die je krijgt van ArcadeFire die er wel voor kunnen zorgen dat je je doel bereikt 😉
Je moet in ieder geval oppassen dat je geen duplicate content hebt. Gewoon doorverwijzen zal geen probleem zijn, maar het nut van een .nl die direct doorverwijst is seo gezien volgens mij niet zo groot. Dit is alleen voor klanten die misschien de verkeerde url gebruiken en .nl i.p.v. .be intypen.
Als je de site zowel op .be als .nl wil hebben (dus de site bestaat daadwerkelijk ook op .nl) dan moet je er in ieder geval goed voor zorgen dat je in de code aangeeft voor welke regio en taal je site bedoelt is om dubbele content te voorkomen. Als je even zoekt op het forum heb je het antwoord daarop zo te pakken 😉
Ja sorry maar een hoge ranking op alleen vloerisolatie is gewoon hard werken en de regels volgen. Alleen de website online hebben en optimaliseren is gewoon niet voldoende.
Je hebt je duidelijk nog niet heel veel verdiept in SEO. Dit is niet zo erg, maar je hebt ook niet veel gedaan met de link die ik je gegeven heb. Begin daar eerst eens mee en er zou je al e.a. duidelijk moeten worden. Als je vervolgens meer gerichte vragen hebt kan je die prima stellen en kunnen we je weer een stap verder helpen.
Als ik een beetje specifiek zoek lukt het me toch om meerdere subpagina’s in de zoekresultaten te laten verschijnen.
Verder. Heb je al een sitemap en deze aangemeld bij google webmaster tools? Dan moet je namelijk precies kunnen zien hoeveel pagina’s er geïndexeerd zijn, voor welke keywords je pagina in de zoekresultaten verschijnt en op welke positie en nog veel meer.
1) Denk eens na? Als je dezelfde tekst kopieert, is dan de kopie opeens een ander stukje tekst geworden?
2) Dit effect wordt door Google steeds minder belangrijk gemaakt en het heeft niet zo’n grote invloed dat het op korte termijn een grote sprong van jouw website gaat opleveren.27 februari 2014 om 5:41 pm In reactie op: Uitverkochte producten niet vindbaar in Google maken #23929Heeft magento niet zelf een optie of plugin die deze producten tijdelijk kan verwijderen?
Het maken van extra domeinen zal waarschijnlijk weinig invloed hebben. Google zal ook zien dat het om dezelfde pagina gaat.
Wat betreft de nieuwe domeinnaam, ook z.s.m. verhuizen. In principe zou je met een goede redirect (een 301) geen verlies in score mogen krijgen, maar de dubbele content gaat je punten kosten.
Wanneer je nergens meldingen ziet zou er volgens mij geen probleem mogen zijn en is het een kwestie van tijd voordat e.a. wordt toegevoegd.
Ik heb zelf ook dat sommige pagina’s die inmiddels een maand of 2 niet meer bestaan toch in de index verschijnen en met een 404 fout worden gerapporteerd.
Dan heb ik geen idee! Toch verschijnen bij een website die ik vervangen heb meer dan een maand na dato nog oude links opeens in de resultaten die eerder niet geindexeerd waren.
Laat je weten wanneer (en/of hoe) de titels geupdate zijn?
Het duurt sowieso enige tijd voordat je resultaten gaat zien. Google heeft wel meer pagina’s te verwerken 😉
In de tussentijd is het denk ik handig wanneer je de info op moz eens doorkijkt.
http://moz.com/beginners-guide-to-seoDan krijg je alvast een wat beter idee van wat handig is om te doen 😉
In principe houdt niets je tegen om het er direct op te zetten hoor, maar ik doe het vaak achteraf om 2 redenen:
1. Als je niet goed weet hoe je W3 Total Cache in moet stellen zal je tegen problemen aan lopen met je website. De reden om dit achteraf te doen is omdat je dan makkelijker kan bepalen welke functies een conflict hebben met W3TC en op basis daarvan de instellingen aanpassen.
2. Ook is het zo dat als de plugin goed werkt, en de website dus in het geheugen van de browser plaatst, veranderingen die je maakt op de website niet direct te zien zullen zijn zonder de cache te verversen. Dit is een gedoe steeds. -
AuteurBerichten