Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je in de keywordtool van Google kijkt zie je dat deze beide combinaties door google worden aangegeven met een zoekvolume van rond de 40000 in augustus. Dat zie je meestal bij dit soort problemen.
Het kan dus zijn dat google ze als gelijke ziet.
Ik denk dat je gewoon moet gebruiken wat het meest logisch is. Als ik een hotel op texel zoek dan zeg ik hotel texel en niet texel hotel. Ook staat dat als optimalisatie op je website veel beter.
—Klopt dat wel? Ze zijn toch alleen gelijk als je op BREED sorteert in de keyword tool. Als je op ZINSDEEL sorteert komen er behoorlijke verschillen. En dat is toch relevanter?
Breed: Hiermee wordt uw advertentie weergegeven bij zoekopdrachten met soortgelijke woordgroepen en relevante varianten
Zinsdeel: Hiermee wordt uw advertentie weergegeven bij zoekopdrachten die exact dezelfde woordgroep bevattenCorrect me if I’m wrong…
Interessante vraag. Onsite factoren spelen natuurlijk een rol. Welke combinatie staat er vaker op de site en in titels? Maar daarnaast is het leuk om te kijken naar of bezoekers ook iets anders zoeken. Google denkt ook zo. Een hotel op Texel is iets anders dan bijvoorbeeld een hotel met de naam Texel.
Dat is natuurlijk waar. Maar we gaan maar uit van die eerste manier, dus een hotel op Texel.
Maar of men dan vraagt Texel hotel of hotel Texel, hoe kan ik dat testen wat men het meest zoekt? Hoe kan ik zien welke combi meer voorkomt?Een reden zou kunnen zijn dat de mate van competitie voor de een anders is dan voor de ander.
‘Hotel texel’ lijkt mij een combi met meer concurentie dan ’texel hotel’ om die reden zou het kunnen zijn dat de eerste iets lager scoort dan de tweede.
Dat zou best kunnen dat de competitie op hotel texel groter is dan op texel hotel.
Maar ja, als de competitie dus ook afhankelijk is van volgorde van de zoekwoorden. Hoe optimaliseer je daar dan op? Maak je dan een pagina die het meest nadruk legt op texel en iets minder in zwaarte aan hotel?
Of door letterlijk de woorden in beide volgordes te gebruiken. Het ziet er naar uit dat dat het geval is.
Dan moet je je dus de vraag stellen, wat weegt het zwaarst. Of niet?Nee, geen AdWords. Hij wilde daar niet zoveel meer voor betalen, kostte hem te veel. Vervolgens “viel” hij voor de verleidingen van Storm Media. Deze groep garandeert 1st page ranking, en volgens hem was dit ook het geval. Maar hij is er na een maand ook snel weer mee gestopt.
Ik dank je juist voor de heldere waarschuwing. Ik had er al een bijzonder slecht gevoel over, met name omdat ik zo mijn best aan het doen ben om het goed te doen.
Die linkbuilding ga ik nu voor hem doen, want daar komt anders niets van terecht.
En een persbericht, bedoel je dan zoiets als een nieuwsbrief?En nu staat de site op zoekterm “hotel texel” toch weer op plaats 28. Hoe kan dat? Ja, ik ben wel bezig, morgen heb ik bespreking met de eigenaar van de site.
Hallo Alain,
Nou, dat is ook kras, dat was vanmiddag en gisteren permanent op plaats 28! En toen ik afgemeld was was ik zelfs verdwenen. En nu, net als jij, op de 9e plaats!
En die local search, daar valt hij inderdaad telkens net af, hoe kan ik dat optimaler krijgen? Het gaat bijvoorbeeld wel net goed bij ‘hotel de koog’, maar niet bij ‘hotel texel’Dat was inderdaad het geval, zonder aanmelding Google Account staat alles er ineens een stuk minder goed voor.
Ik heb deze site wel geoptimaliseerd volgens richtlijnen van Seo Guru, maar de resultaten zijn nog ietwat teleurstellend. Is het bijvoorbeeld zo dat, indien concurrenten Adword campagnes op competitieve zoekwoorden hebben (dus er voor betalen), hun organische resultaten ook altijd beter eruit zullen komen dan jij die alles zonder Adwords doet?Bedankt voor de tip! Ik heb meteen wat gesleuteld aan de tekst.
Bedoel je zoiets? (Hotel Tesselhof Texel | Comfortabel drie sterren hotel | De Koog Texel en de Hotel Texel – Hotel Tesselhof | Comfortabel drie sterren hotel | De Koog TexelIk hoop nog op wijze woorden van onze SEO guru of anderen die hier hun licht op kunnen laten schijnen, hoe het kan dat ik hem zo hoog in de resultaten krijg en anderen niet.
positie 13
(dacht eerst positie 6, maar dat is de eden group, zo ook naast de google map op pagina 1 daar staat op positie G. Eden City Hotel = sterlinghotels.com)IP adressen:
google.nl = 74.125.77.105
google.com = 74.125.77.106Dat is toch vreemd? Als ik zoek op hotel texel of hotel groningen, dan wil ik toch alle relevante resultaten van die regio? Dat is toch niet afhankelijk van waar ik me bevind? Want die andere resultaten van “hotel texel” bevinden zich toch ook op Texel?
En dan blijft ook het rare, mijn klant zit ook op Texel.
Ik zou het plaatsen op het .com domein en alle talen een eigen directory geven. Dus engels in domeinnaam.com/en en duits in domeinnaam.com/de enz. En dan in Dashboard van Google voor elke taal een Geographic target meegeven, zodat Google per talenafdeling indexeert voor het juiste geogr. gebied.
Links vanaf andere sites naar tesselhof.nl, m.a.w. inbounds of inlinks.
Die geven pagerank aan tesselhof.nl, maar via een 301-redirect worden die doorgegeven aan die tweede website.
Hallo Alain,
Ik heb je advies gevolgd en het tesselhof.nl/index.php met een 301 redirect geforward naar het nieuwe domein. Op de nl afdeling:Echter de pagerank staat juist op die pagina Hotel Texel – Hotel Tesselhof | Comfortabel driesterren hotel | De Koog Texel op 0.
Hotel Tesselhof Texel | Comfortabel driesterren hotel | De Koog Texel staat een pagerank van 2 (daar verwijzen nu maar twee externe links naar toe).Ik snap niet hoe dat komt?
Voor de volledigheid: Ik heb tevens met een .htaccess een heel aantal redirects aangemaakt op de oude site, per pagina, omdat ik meende dat veel pagina’s geindexeerd zouden zijn en gebookmarked: prijzen.htm kamers.htm en nog veel meer. Maakt dat nog uit?
Ik heb inmiddels een .htaccess gemaakt ja.
Daar moest ik me even in verdiepen, maar alles kan mooi in één bestandje.
Ik had nog niet eerder dit bij de hand gehad. Eigenlijk alleen dat je de index.htm met een permanent script forward. Vandaar mijn vraag vanmiddag.Ik heb niet “Redirect 301”, maar “Redirect permanent”
Dat gaat ook goed.Bedankt Site maker voor het meedenken!!
KittyHandhaven gaat toch niet, want de URL is verbeterd: tesselhof.nl is geworden hoteltesselhof.com/nl (voor de ned. versie) enz.
En hotelkamers was kamers.htm maar is nu hotel-kamers.htm
Alle beetjes helpen.Die 301 redirect ken ik eigenlijk alleen zo:
Maar mijn pagina’s waren geschreven in .htm
Derhalve heeft ook Google deze .htm pagina’s natuurlijk geindexeerd en kan ik niet ineens een forwarding plaatsen op een htm pagina.Nu heb ik deze gevonden:
HTTP/1.1 301 Moved Permanently
Location: hoteltesselhof.com/nl/ (met http:// en www ervoor)
Content-Type: text/html
Content-Length: 174Moved Verhuisd
Deze pagina is verhuisd naar http://www.hoteltesselhof.com/nl/.
Of kan ik dat dan beter met een javascript Redirect oplossen (zoals ik dat vroeger deed)
Kitty
-
AuteurBerichten