Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Official Google Webmaster Central Blog: How to start a multilingual site
“The same content in different languages is not considered duplicate content”
Daar heb je gelijk in, maar het gaat twee keer om Nederlands in dit geval (.be en .nl). Dezelfde taal, dus mogelijk wel dubbele content.
Maar toegegeven, het zal waarschijnlijk wel minder problemen veroorzaken door de verschillende domeinen.Google heeft veel manieren om dergelijke dingen tegen te gaan. Twee websites die op hetzelfde IP-adres draaien (dezelfde server) zijn een signaal dat Google gebruikt om te bedenken of twee sites die naar elkaar linken (of de ene naar de andere), toevallig niet gewoon van dezelfde gebruiker zijn.
Persoonlijk geloof ik ook dat Google naar de registreerder van een domein kan kijken bij twijfel. Van wie is het domein? Als de twee domeinen van hetzelfde bedrijf zijn, dan weet je dat ook weeral.
Natuurlijk is er niets mis met meerdere websites hebben als bedrijf. Een bedrijf dat een blog opzet om meer long-tail zoekopdrachten binnen te krijgen gebeurt heel vaak.
Of Google echter ook iets doet aan zulke satelliet sites zoals jij ze nu beschrijft weet ik niet echt. Ik weet wel zeker dat Google kijkt naar al je uitgaande links. Als die allemaal naar 1 website gaan, dan heeft Google het wel snel door volgens mij dat er een verband tussen de twee websites bestaat.
@SEOGuru:
Heb je daar toevallig wat meer informatie over? Ik dacht altijd dat twee keer dezelfde website, gewoon met een ander domein wel degelijk als dubbele content wordt behandeld.Anders maak ik toch gewoon tien domeinen aan, telkens met een andere extensie (.be, .nl, .de, …) en laat ik die doorlinken naar een ander domein, als het dan toch geen dubbele content geeft?
Volgens mij ben je beter af door al je content onder te brengen onder één generisch domein (zoals bijvoorbeeld een ‘.com’), en die site verder te optimaliseren voor zowel België als Nederland. Je verliest op die manier de mogelijkheid om super goed te scoren bij “regional search” (als mensen kiezen om resultaten uit België te krijgen bvb), maar je backlinks e.d. zijn allemaal geconsolideerd onder één domein, wat het voorgaande zeker goed zou moeten maken. Zo loop je ook niet het risico om dubbele content aan te maken.
Er staat trouwens geen penalty op dubbele content in Google plaatsen. Google zal gewoon zelf een filter toepassen en een van de twee kiezen in de zoekresultaten. Maar twee keer precies dezelfde site onder een ander domein plaatsen, lijkt me eerder verkeerd.
Correct, via een 301 redirect in htaccess heb ik mn domein zonder www naar domein mét www laten redirecten.
Prima, dan laat ik het zo en laat ik de instellingen via Google Webmaster Tools met rust…
Thnx1
Op zich mag je de instelling in Google Webmaster Tools nog altijd veranderen als je dat wil. Het kan geen kwaad, en zo ben je er zeker van dat Google het echt wel door heeft.
Maar zolang ELKE pagina zonder www redirect naar de versie met ‘www’ is dat normaal gezien niet nodig. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat dit voor elke pagina gebeurd, niet alleen voor de home page.
Dus als ik je goed begrijp:
werkt:
http://www.domein.nlen stuurt
domein.nl je door naar http://www.domein.nl ?(dus zonder ‘www’ naar de versie MET ‘www’ ?)
Dan is dat voldoende, zolang je ervoor zorgt dat je een 301 redirect doet, en geen 302. De 301 maakt duidelijk dat de twee websites hetzelfde zijn
Als je dat doet, werkt het ineens voor alle zoekmachines, dus moet je dit via Google Webmaster Tools niet meer doen.
Ik zou ook gaan voor een extensie-loze bestandsnaam.
Dus bijvoorbeeld:
http://www.voorbeeld.be/mijn-voorbeeld
in plaats van:
http://www.voorbeeld.be/mijnvoorbeeld.htmlJe krijgt via de eerste manier de kans om extra keywords in je URL te verwerken. Dat helpt niet ongelooflijk veel, maar het doet wel iets voor je ranking te verbeteren. Je hebt ook het bijkomende voordeel dat als je ooit van bijvoorbeeld HTML naar PHP gaat, je niets moet veranderen aan je URLs.
Ik zou het “intakegesprek” zelf ook gratis doen alvorens met het SEO traject te beginnen.
Ik denk dat 2000 excl. BTW een gemiddelde marktprijs is voor een basis website, maar ja, SEO loopt natuurlijk altijd door. Optimalisatie is nooit helemaal af.Wat is een “nulmeting”?
Ik denk dat 2000 excl. BTW ook een goede prijs is. Maar zoals Gebruiker2500 zegt, het SEO-werk is nooit volledig gedaan. Daarom zou ik in het contract goed opnemen wat je precies gaat doen. Als Google morgen besluit om een grote wijziging door te voeren in hun algoritmes, en de site van de klant terug slechter gaat scoren, zullen ze je opnieuw moeten inschakelen.
Je zou ook een maandelijkse flat-fee kunnen vragen. Dan kan je bijvoorbeeld maandelijks nog extra aanpassingen doen, de content uitbreiden, eventueel hun zoekmachine marketing op het Internet doen met sociale media, …Maar ik denk dat 2000 euro voor een zakelijk bedrijf zeker geen slecht begin is.
-
AuteurBerichten