Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je hebt inderdaad gelijk dat de punten veel op elkaar lijken. Het was misschien de ‘sugar coating’ eromheen waardoor ik er overheen las. Mijn excuses.
Hehe, SA!
Ik dacht het juist extra duidelijk te omschrijven, maar zal het volgende keer ook kort en bondig doen:DOke nu kan ik het niet meer aanzien.
De 3 evaluatie criteria of meetbare parameters voor een SEO campagne zijn:
– Ranking posities per keyword
– Organische bezoekerwinst/verlies per keyword
– Conversies per keywordKomt toch grotendeels overeen met wat ik zei, alleen wat minder uitgebreid?
(Zou wel een slechte leraar zijn, want dingen uitleggen is niet m’n ding:eek:)Komen eraan!
Afhankelijk van het onderwerp, de tijd (en hoelang ik al wakker ben:p)………;)
Daarbij is de zoekwoorddichtheid natuurlijk ook niet meer wat het geweest is….Goede uitgebreide reactie, en gezien je ervaring met deze technieken zul je ongetwijfeld een punt hebben….
Maar ben misschien wel gewoon “te bang” om de regels (in de online marketing dan in dit geval:D) te overtreden.Het heeft er voor mij ongetwijfeld mee te maken, dat ik slechts werk met enkele bedrijven, waarbij sommigen het gewoon al goed doen…
Het risico hierbij te lopen een penalty te krijgen, is mij het gewoonweg niet waard…Voor nieuwe bedrijven is dit natuurlijk anders, daarom zal de situatie, zoals jij het uitlegt, per bedrijf (en per persoon) erg verschillend zijn denk ik…. Temeer omdat je ook al aangeeft dat je de klant de keuze laat, op welke manier zij het willen doen…
De KPI’s kan ik bondig als volgt samenvatten:
1
Aan de hand van Analytics zou ik hier in eerste instantie kijken naar de groei van het aantal bezoekers tijdens de campagne.
Tijdens het monitoren is in dit geval de kwaliteit van de bezoekers érg belangrijk.
Kijkt men bijvoorbeeld 1 pagina per bezoek en is er een bouncepercentage van 50%.
Of kijk men naar 10 pagina´s per bezoek en is het bouncepercentage 5%.Bij deze zaken dien je rekening te houden met de grootte van de website en de verschillende deelgebieden op je website. Per deelgebied kun je je dan afvragen hoeveel pagina´s WIL je dat de bezoeker gaat bekijken, en hoeveel pagina´s bekijken ze daadwerkelijk…
De gemiddelde tijd op de pagina, is dan ook van belang, hieruit kun je vaak wel afleiden of de pagina al dan wel niet gelezen is.2
Zie punt 1/33
Doelen stellen in Analytics, bijvoorbeeld:
– Hoevaak gaat men naar de contactgegevens;
– Hoevaak vult men het contactformulier in;
– Hoevaak worden berichten Geretweet/”Ge-liked”/etc.;
– Hoeveel clicks zijn er vanuit de Adwordscampagna, en wat is de kwaliteit van deze bezoeker (als je 1000 clicks hebt uit de campagne, een clickratio van 20% lijkt het in eerste instantie goed, maar als deze bezoekers geen doelen genereren, is het weggegooid geld (muv van de naamsbekendheid natuurlijk….)
– etc…4
Wellicht is dit mogelijk via de Social Media of een Blog.
Alleen dienen de diensten (+statistieken) dit natuurlijk wel eerst aan te tonen….De termijn hierbij is afhankelijk van de markt (concurrentie) waarin je je begeeft, de zoekwoorden die je kiest, hoeveelheid tijd je er insteekt, etc….
Hoop dat je hier wat aan hebt, is natuurlijk behoorlijk algemeen, maar het is per organisatie vaak erg verschillend……
Desondanks hoop ik dat je d’r wat aan hebt;)Volgens mij zul je het op den duur afleggen….
Als de algoritmes worden aangepast, en zodoende strafpunten makkelijker gegeven worden….Het onderzoek van Yargon geeft een verhelderend beeld…
In eerste instantie lijkt het dus te werken, maar op den duur?Dat hangt er vanaf…
Wat was het doel van de campagne?
Wat heb je ingezet? Veranderd? Etc….Goedenavond,
Bedankt voor het aanbod, maar ik klik alleen bij sites die me echt boeien en relevant zijn…
Anders wordt m’n stem minder sterk;-)Dat lijken me gewoon linkjes van Yahoo siteexplorer. Voordeel is wel dat ankerteksten en nofollow’s worden opgehaald. Maar omdat siteexplorer eruit gaat, is dit een tijdelijke oplossing.
Wanneer gaat die er eigenlijk af dan??? Is dat bekend?
15 juli 2011 om 5:22 pm In reactie op: Goede linkbuilding, hoeveel tijd ben je kwijt en uitbesteden of zelf doen? #26608Mijn mening is dat je linkbuilding het best zelf kunt doen…
JIJ weet welke links het meest relevant/het best zijn voor jouw website en jouw bezoeker…
Een buitenstaander ken de organisatie etc niet….
(Dit laatste kan ook voordelen hebben, maar als ik de voor-, en nadelen afweeg, zou ik niet kiezen voor uitbesteden)Al die plaatsnamen op een pagina drukken had ik sowieso niet gedaan….
Wellicht kun je daarvoor de regionale/provinciale benaming gebruiken.Mijn ervaring is dat je hier linkbuilding voor kunt gaan gebruiken…
Ga per dorp naar relevante/belangrijke pagina’s, en meld je daar aan.
De naam die je de link geeft is dan uiteraard wel van belang.
Kom je dan met het zoekresultaat van de eigen pagina niet hoog, kun je eventueel met het zoekresultaat van de Link hoger komen…Maar hiermee ben ik ook nog van alles aan het experimenteren, dus ik ben ook benieuwd naar andermans mening..!
Volgens mij wordt dit bekeken met het “type site”.
Ik denk dat hierbij ook wordt gekeken naar de gekeken tijd per pagina in vergelijking met de hoeveelheid tekst en dergelijke op de betreffende pagina.
Al wordt dit nu ook al wel gedaan…..Zou Google verder nog kijken wat de resultaten van de zoekmachines zijn in vergelijking met het overige verkeer van de site?
En hierop de zoekresultaten aanpassen?Ik heb de Panda-update gelezen, ik heb echter ook al wel soortgelijke artikelen gelezen…
Wellicht is de onderstaande iets minder uitgebreid in bepaalde zaken, ik vind hem verder echter erg duidelijk (en ook nog eens Nederlands;-))
Verder staan er een tweetal filmpjes bij, die ook alles duidelijk weergeven…
Kende je deze pagina’s al?Die had ik even over het hoofd gezien….
Gezien de grootte en de beperkte tijd nu, stel ik het lezen even uit tot vanavond/vannacht…
Zal dan wel weer reageren…Bedankt in ieder geval!
-
AuteurBerichten