Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb even snel gekeken bij de nieuwe tool van Google webmasters: een nummer 1 positie leidt tot 50-60% clicks als er twee zoekwoorden worden gebruikt. Bij één zoekwoord leidt een nummer 1 positie tot zo´n 30-40% clicks.
Een positie 2 leidt tot 10-20% clicks.
Dit alles erg grof bekeken natuurlijk. Een verband met adword advertenties kan ik niet beoordelen.
@seoguru op zijn verzoek om tools: Rankchecker (je moet wel je emailadres achterlaten) is een extensie voor firefox die je kunt gebruiken om regelmatig de posities van zoekwoorden voor bepaalde sites te checken. Je kunt het zelfs geautomatiseerd doen op gezette tijden.
Toen mijn site actief werd, waren er minder dan 100 pagina´s geïndexeerd van de 500. Ik maakte me daar ernstige zorgen over, vooral omdat google maar een deel van mijn site leek te kennen, als ik het invoerde zoals jij ook deed.
In de praktijk viel het mee en vindt google al mijn pagina´s. Als je op yahoo site explorer je site intoetst, zul je waarschijnlijk zien dat al je pagina´s geïndexeerd zijn. Je mag er dan vanuit gaan dat google dit ook doet en om onnaspeurbare redenen niet alle pagina´s van je site laat zien als je je site intoetst, maar ze wel kent en ze ook laat zien als er naar gezocht wordt.Hoe het werkt snap ik niet goed, maar ik zou me geen zorgen maken en het gewoon afwachten. Zorg wel voor een goede linkstructuur in je website, zodat elke pagina minimaal verbonden is met een andere pagina op je site.
Succes!
P.S. Ik heb net je site op site explorer nagekeken: 415 pagina´s. Op Google overigens 484 pagina´s. Misschien is alles al goed gekomen?
Ik merk een paar keer per jaar dat mijn resultaten veranderen. Dit valt samen met een verandering die Google aangeeft in de toolbar page rank, soms worden de resultaten al beter en een paar dagen later verandert de toolbar pagerank, maar het gaat naar mijn ervaring vrijwel gelijk op. Ik heb de neiging om SEOguru gelijk te geven wat betreft de update van de echte pagerank eens per paar maanden.
Ik denk overigens dat het niet alleen de pagerank is die bepaalt waar je in de zoekresultaten staat, zoals goalgorilla aangeeft. Het heeft natuurlijk ook te maken met welk zoekwoord of welke zoekwoordcombinaties worden gebruikt, de locatie etc.
Beste Goalgorilla,
Ik baseer bij hier op de handleiding van de SEOguru, waar het volgende staat:
Het is altijd aardig als mensen het niet met je eens zijn, daar kun je dan weer van leren. Bedankt dus voor je post en je linkjes. Ik ben trouwens benieuwd naar wat de SEOguru hierover te zeggen heeft:is dit achterhaalde informatie? Of bestaan hier verschillende meningen over?
Op je homepage staat weinig inhoud, althans weinig tekst. Google ziet dit daarom als een pagina waar weinig informatie op staat waar mensen wat aan hebben, en dat klopt denk ik ook wel. Het is vooral bedoeld om mensen binnen te krijgen.
Als je hoger wilt scoren zul je veel meer tekst op de pagina moeten zetten en bij voorkeur met het woord bingo er vaak in, zie de handleiding van onze grote SEOguru. Je kunt de tekst die er nu staat wel laten staan en onder de knoppen een andere, lange tekst zetten over bingo met daarin je keywords en keywordcombinaties. Alleen de mensen die gaan scrollen zien die tekst en je ranking verbetert wel. Overigens heeft de goalgorilla gelijk als hij stelt dat je op het woord bingo alleen hoog scoort als je een hogere pagerank krijgt en dat lukt je alleen door linkjes te organiseren naar je homepage.
Als tekst zou je iets over de geschiedenis van bingo kunnen vertellen en misschien iets van de ontwikkelingen van bingo op internet, je kunt hier veel keywords combinaties in kwijt waardoor je hoger scoort.Kijk voor tips over webdesign voor ouderen bijvoorbeeld hier.
Succes!
Mij is opgevallen dat nieuwe sites zonder links maar met een domeinnaam met de zoekwoorden erin, de eerste maanden zeer goed scoren en daarna langzaam wegzakken als er geen linkjes komen. Dit viel me op bij mijn eigen site en later ook bij de concurrentie die veel domeinnamen had gekocht. Op de betreffende pagina´s van de concurrent stond weinig relevante inhoud, ze werden alleen gebruikt als doorverwijspagina. Eerst eindigden ze bij de eerste vijf resultaten, nu zijn ze niet meer te vinden.
Het lijkt me een goede strategie van Google: nieuwe sites hoog laten eindigen en als er dan geen andere sites naar linken ze laten zakken. Je geeft nieuwe sites daarmee de kans om linkjes te verzamelen.
5 september 2009 om 1:21 pm In reactie op: Belangrijke update Google algoritmes (Google caffeine) #24942Ik zie op algemene zoekwoorden een achteruitgang, van plaatsje 7 naar 12. Op de long tail zoekwoorden, waar ik mijn meeste klanten mee binnen haal, eigenlijk geen verandering. Lokale bedrijfsresultaten veranderen bij mij niet.
Laat maar komen dus die caffeine! 😀
Roland, erg bedankt voor je tips. Ik heb Pagespeed geprobeerd en het geeft een boel informatie. Het probleem is dat ikzelf te weinig technisch ben om er wat mee te doen.
Ik heb me nog niet beziggehouden met het technische deel van SEO en weet ook niet of het veel zin heeft, maar ik vind een snel ladende pagina zelf altijd erg prettig. Ik zal er verder naar kijken.
Trouwens: je hebt gelijk wat betreft grote sites die volgens Pagespeed niet geoptimaliseerd zijn. Alleen de Google homepage geeft allemaal groene vinkjes, maar Amazon, Yahoo, de BBC, SEOchat en DMOZ kunnen hun site nog verbeteren.
Wat me ook opvalt is dat ze aanbevelen om mijn plaatjes te comprimeren met gzip. Ze zeggen er ook bij dat dat alleen zinvol is voor plaatjes van meer dan 150 kb, en die van mij zijn kleiner.
Veel dank voor je uitleg en linkjes.
Dag Roland,
Dank je wel voor je toelichting. Op de site van Lipperhey staat een voorbeeldrapport met wat achtergrondinformatie:
http://static.lipperhey.nl/files/lipperhey-report-nl.pdf
Kijk op pagina 27 voor info over stylesheets etc.
In de broncode van mijn pagina’s staat
en ook:
Dus toch stylesheets?
Er staat ook:
Dus dan toch stijlblokken? Of komen ze allebei voor?
Is dit allemaal relevant voor SEO? Het rapport van Lipperhey lezend, komt het me wel logisch voor om de inhoud zoveel mogelijk te scheiden van de vormgeving, vooral voor snelle spiderbaarheid. Is het de moeite waard om hier tijd en arbeid in te steken voor betere zoekresultaten?
:confused:Hoi Texelsites,
Ja dit ziet er goed uit wat betreft de woordcombinaties, hoewel het nu wat weinig natuurlijk overkomt:
“In het Texel hotel …” en “Hotel Tesselhof Texel” is misschien iets te veel van het goede. Wacht een paar weken af en zie waar je terechtkomt met je zoekresultaten.
Succes maar weer.
Dag Texelsites,
Ik heb geen duidelijk antwoord op je vragen, maar ik wel een tip.
Het is mij opgevallen dat, als je op een combinatie van zoekwoorden gevonden wilt worden (in jouw geval “hotel” en “Texel”), dat je dan die twee woorden zo dicht mogelijk bij elkaar en het liefst meerdere malen in de tekst moet zien te krijgen. Er mag ook een leesteken tussen staan, bv punt of komma. Er mag ook een of twee woorden tussen staan. Voorbeelden in jouw geval zouden kunnen zijn:
“Op Texel is hotel X een goede keus”, of “U komt naar Texel? Hotel X biedt bla bla bla”, of “… uw verblijf in ons hotel. Texel biedt…”, of “… ons X hotel op Texel…”. Je kunt er eindeloos mee variëren.
Ik heb er mee geëxperimenteerd op mijn site en het werkt echt.
Succes!
Bedankt Sitemaker. Gewoon schrijven zoals het hoort is misschien de beste optie. Iemand anders nog suggesties?
In mijn eerste post moet het overigens Réunion zijn en niet Reúnion.
Perfect, dat is nuttige informatie, dank je wel.
-
AuteurBerichten