Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
4.
Ik heb niet de middelen om ccTLD aan te schaffen voor elk land apart
Je hebt een .nl domeinnaam nodig en het liefst ook een .be. Kosten: paar euro, max 10. Lukt dat niet, registreer dan een .nl en voeg een /be/ directory toe. Laat Google dan op verschillende manieren weten dat de doelregio voor /be/ Belgie is. O.a. via search console en een href lang tag. Vanzelfsprekend moet je ervoor zorgen dat de content op het /be/ gedeelte van je domein uitsluitend geoptimaliseerd is voor Belgen. En goed van elkaar is gescheiden. Maar de beste oplossing is hoe dan ook altijd: 2 aparte domeinen nemen.
Iemand die het hier niet mee eens is?
Je had trouwens hier kunnen melden om welke site het gaat. Dat had al 1 link gescheeld.
De links op dit forum zijn nofollow, dus de kans dat het bijdraagt aan een hogere positie is vrij klein.
Kwestie van de keywords van je voorpagina linken vanuit andere gerelateerde websites. Dan wordt je voorpagina vanzelf “belangrijker” voor Google en zet hij hem boven de rest van je pagina’s. Alleen maar wachten wil niet altijd helpen.
Normaal gesproken moet een homepage gewoon beter scoren dan de subpagina’s, als je op de naam van de website zoekt. Is dat niet het geval, dan is er een probleem met techniek of content. Je hebt geen externe links nodig om een homepage hoger te laten scoren dan een subpage, als je op de naam van de website Google’t. De homepage moet daar gewoon direct bovenstaan. Zo niet, is mijn advies: de hele technische SEO nalopen, eventueel hier een link plaatsen voor feedback.
Nee, geen ervaring met Wix. Maar beter kies je iets anders. Dergelijke pakketten bevatten meestal niet de mogelijkheden om alles geheel 100% perfect te maken voor SEO. Er is bijna altijd wel een beperking aanwezig. Verder nog, als je eens een functionaliteit wilt toevoegen, snel en gemakkelijk, dan moet dat gewoon moeiteloos gerealiseerd kunnen worden. Echter – bij dit soort website bouw systemen ben je meestal beperkt tot het gebruik van de apps/addons/mods die zij beschikbaar stellen.
Wat mij betreft zij dit soort pakketten dus geen aanrader voor een SEO campagne.
Kies WordPress voor een website of blog. Bijna altijd de juiste keuze.
20 november 2015 om 1:37 pm In reactie op: Hoe sterren toevoegen aan zoekresultaten van Google? #28461Wat ik gezien heb is dat de meeste de sterren/review functie gebruiken van hun Google Places/ Google + account, wat ook wel logisch is, aangezien Google die zelf beheert
Wist niet dat het ook op deze manier kon. Wel goedkoper inderdaad, dan het aanschaffen van zo’n reviewpagina bij derden. Moeten er alleen wel 30 positieve reviews zijn. Dat is bij ons helaas niet het geval.
We gebruiken dus zo’n betaalde ’third party’ pagina. Daar hebben we er meer dan 30 positieve op staan.
Wat nu? Wat is de volgende stap? Zomaar toevoegen aan Adwords betekent dat ‘ie wordt afgekeurd. En voor SEO, wat betreft de rich snippets, dat ‘schema.org’ is me allemaal nog een beetje onduidelijk helaas…. Ben hiervoor op zoek naar een beginners guide, ha ha 🙂
Je krijgt veel tegenstrijdige berichten omdat elke SEO weer een ander idee heeft wat wel of niet werkt. Als je het even niet weet, denk dan eens na over ‘wat zou de bezoeker gemakkelijk vinden?’.
In dit geval zou ik gaan voor deze opzet:
Home (auto stickers) > automerken > FIAT > productZo kan de gebruiker precies zien waar ze zijn en hoe ze terug moeten komen en hoe ze daar eventueel gekomen zijn.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Let inderdaad niet teveel op specifieke keywords die in de structuur terug te vinden zouden moeten zijn. Gebruikersgemak en overzicht ook in dit geval voorop! Houd dingen zo makkelijk mogelijk. Zoals Klaas aangeeft: denk (continu): kan dit (nog) simpeler?
Zelf zou ik zeggen; de juiste sitestructuur vormt zich puur aan de hand van je zoekwoordonderzoek. Als je weet hoe mensen precies zoeken, dan weet je ook hoe je het hen zo gemakkelijk mogelijk kunt maken om snel te vinden wat ze zoeken. En dus hoe de site in te delen.
Maar uiteindelijk zou uit een zoekwoordonderzoek vast blijken dat dit de juiste structuur is.
En inderdaad, mogelijk na FIAT nog een subcategorie plaatsen als er qua type sticker nog veel variatie zit (bijv: buitenstickers, binnenstickers, etc. —> ../…/FIAT/binnensticker/product)
Ik noem maar wat. Binnenstickers zullen vast niet bestaan in deze context.
Daar lusten de honden geen brood van! Je webshop ziet er niet uit!
Mee eens. Bovendien, wat is het nut van deze actie? Als je nog nooit wat met die lege domeinen hebt gedaan, zijn ze dus niet publiekelijk bekend, zal er dus niemand naartoe gaan, en hoef je ze dus ook niet door te sturen middels een 301 redirect.
Je kan de domeinnamen beter opzeggen of verkopen als je ze niet gebruikt en geen site op gaat plaatsen. Kan iemand anders er tenminste nog wat mee. En het bespaart jou weer wat geld.
Wanneer er spammy backlinks naar die lege domeinen verwijzen, kan dit een negatief effect hebben op de reputatie van jouw site (de mening van google over jouw hoofdsite kan hierdoor negatief beïnvloed worden).
Maar ik ga er vanuit dat je nog nooit wat met die domeinen hebt gedaan.
Mee eens. En volgens mij krijg je bij interne links nooit een penalty. Wel kan je in de problemen komen als daardoor het geheel eruit ziet als spam. Dus inderdaad, link op een natuurlijke manier.
Dank voor deze waardevolle toevoeging. Ik ga de linkjes eens doornemen. Hoe denkt Google hierover dan? https://www.triodos.nl/nl/particulieren/betaalrekening/overzicht/
(tabjes)
Word dit ook gedevalueerd?
Vet cool! 81% van de stemmers heeft zijn SEO kennis verkregen middels zelfstudie! Zijn we dan allemaal autodidactisch? Is wel iets om trots op te zijn, mensen! We kunnen onszelf geheel zelfstandig een heel vak aanleren, zonder de hulp van een docent!
Compliment aan iedereen!
Leuk! Zeer goede methode als je het mij vraagt. Bedankt voor je reactie!
Heb de vraagstelling gelezen. En ja, ook dat je een .com gebruikt. De .nl aanduiding was ook maar een voorbeeld…
Misschien moet je wat duidelijker uitleggen wat je dan wél wilt. Je zegt dat ik jouw post niet heb gelezen en daardoor met nutteloze tips kom, maar wat is jouw vraag dan wél. Waarom wil je zo graag die noindex plaatsen?
Nogmaals, ik ben geen Alain, maar probeer je te helpen.
8 november 2015 om 12:59 pm In reactie op: versies als nieuwe site wordt toegevoegd aan google #24404Ja en nee.
Verschillende beide pagina’s qua inhoud? Dan nee, de beste methode om dit te doen is ervoor zorgen dat elke individuele pagina wordt geredirected naar de best passende versie op de andere site.
Dus een pagina over kleine kinderschoenen maatje xs, moet ook daadwerkelijk ge-301’d worden naar de andere pagina over kleine kinderschoenen maatje xs en dus niet naar een pagina over grote kinderschoenen.
En ja, als de non-www en de www qua inhoud op de pagina gewoon exact hetzelfde / identiek zijn aan elkaar, dan gewoon met .htaccess de non-www naar www redirecten:
http://dense13.com/blog/2008/02/27/redirecting-non-www-to-www-with-htaccess/
Persoonlijk denk ik dat goede lange artikelen meer engagement opleveren en meer waardevolle links (aanname mijnerzijds).
– Kan zijn. In de markten waarin ik actief ben, wordt er vrijwel niet extern naar het artikel/pagina gelinkt. Toch heeft de pagina een toppositie ingenomen, terwijl er aardig wat concurrentie op het woord zit. Engagement kan inderdaad wel een rol spelen, afhankelijk van hoe sterk Google daar op let natuurlijk.
Daarnaast bieden lange artikelen een grotere kans op een match met onderwerpen (topic modeling), waardoor ze beter in Google scoren
– Dit noem ik zelf gewoon een hogere relevantie. Ik ben niet zo van de hype. Moest het even zeggen, want irriteert mij beetje, dat SEO’s al die dingen zo ophypen. Sorry.
Een slecht geschreven lang artikel zal echter niet beter scoren dan een goed korter artikel (denk ik).
Dat ligt er maar net aan waar Google allemaal rekening mee houdt. Feit is wel dat je doorgaans op veel meer woorden gevonden kan worden wanneer de woorden ook daadwerkelijk op de pagina staan. Dus als je goed gevonden wilt worden, moet je er zeker van zijn dat de content lang genoeg is om alle zoekwoorden er in te plaatsen. En vanaf het moment dat die er in staan, heb je de mogelijkheid om ook daadwerkelijk op al die verschillende zoekwoorden gevonden te worden. Die mogelijkheid heb je in kortere artikelen niet. Dus ‘beter scoren’ is in dit geval afhankelijk hoe je dit interpreteert.
Wat ik zelf vaak toepas in een tekst is een korte alinea met de belangrijkste info voor degenen die niet de hele pagina wil lezen en hierna verdieping voor degenen die hier behoefte aan hebben.
Ja, ik ook. In de eerste paragraaf meteen de conclusie vermelden, toch?
Over de WBF: In de comments kun je lezen dat Google de methode niet waardeert en waarschijnlijk als een vorm van hidden content ziet. Story to be continued dus!
Ok, interessant! Ik denk namelijk dat dit niet voor alle situaties geldt. Het moet niet misleidend zijn, dan kan het geen kwaad. Google zal het bieden van een stukje extra gebruikersgemak nooit afstraffen. Misleidend is het wanneer er expres zoveel en zovaak mogelijk gebruik wordt gemaakt van zo’n uitklapvenstertje (zo’n ‘lees meer’ of read more link).
Bekijk ook: https://www.youtube.com/watch?v=EsW8E4dOtRY
Is Google’s standpunt op dit punt onlangs nog veranderd dan?
Interessant onderwerp. Houd de discussie op gang!
Ik ben geen Alain, maar waarom richt je je uberhaupt op noindex?
Stel je zit in Nederland met je bedrijf en je doelgroep spreekt meerdere talen (althans, klinkt gek, maar je snapt wat ik bedoel). Dan moet je op de .nl de Nederlandse content plaatsen. En op .nl/fr/ de content voor Franstaligen. .nl/de/ voor Duitstaligen. En zo verder.
Verder moet je de site + alle directories toevoegen aan search console en daar voor elk de doelregio aangeven.
Ook moet je hreflang gebruiken voor al je pagina’s. Althans, dat is aanbevolen.
Dus vanwaar noindex? Je moet het hoofddomein óók gebruiken, en niet noindexen.
Ik ben zeer benieuwd naar je reactie.
-
AuteurBerichten