Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het idee achter de waarde van de link qua SEO is dat mensen automatisch naar jou moeten gaan linken, wanneer jouw website sterk, interessant of betrouwbaar is. Daarom zou je ook moeten focussen om de beste website in jouw niche in Nederland te worden.
Maar ok. Linkbuilding hoort dus volgens mij in het grijze gebied qua SEO. Bij linkbuilding zou je moeten denken aan het vergroten van de online zichtbaarheid van jouw website op plaatsen waar relevante en potentiële bezoekers zijn. Je zou het zelfs zo kunnen brengen; elke link die relevante bezoekers oplevert is waarschijnlijk een goede link (met linkwaarde).
Bijna geen een linkwheel valt in deze categorie en heeft volgens mij vroeg of later een geen of een negatieve invloed op je ranking.
“In de code staat op iedere pagina
home dat is wat Google leest maar hij zet toch woorden in de browserbalk. Vreemd spul van RTL”Hier werkt het hetzelfde als met de meta description. Als Google de titel niet goed vind dekken, maken ze er zelf een. Ik vraag me wel af of dat een negatieve invloed heeft of niet. Normaal gesproken loop je dan de kans dat je een titel krijgt die niet goed in elkaar zit. Toch heeft Google (hoogstwaarschijnlijk aan de hand van de anchorteksten van de inkomende links) een goede titel weten te formuleren. Een bijkomend nadeel is dat je niet het optimale uit de titel houdt. Zo zou je veel kansen qua keyword combinaties kunnen laten liggen.
Ik ben niet zo’n fan van no-follow links. Behalve bij comments (tegen spam) en affiliate links zou ik ze plaatsen.
Zelf ben ik van mening dat het zelfs een (lichte) positieve invloed kan hebben als je linkt naar relevante en autoritaire websites. Wel zou ik kijken naar de tekst/link ratio (zodat je geen startpagina wordt met alleen uitgaande links en geen content).
Een goede handvat vind ik vaak 1 link per 100/150 woorden. Links naar andere relevante pagina’s op jouw website en mogelijk ook naar andere relevante websites.
“geen nofollow gebruikt tijdens linken naar “slechte” sites.” Waarom zou je willen linken naar slechte websites?
Toch kan ik begrijpen dat je niet graag linkt naar bedrijven die direct concurreren met jou. Meestal link ik dan met een anchortekst die niet concurreert met de zoekwoorden waarvoor ik ga.
Vreemd dat de URL ‘http://www.rtl.nl/soaps/gtst’ doorgestuurd wordt naar http://www.rtl.nl/soaps/gtst/home/ en die url wordt weer doorgestuurd naar http://www.rtl.nl/soaps/gtst/home/#/home.
En toch wordt de URL http://www.rtl.nl/soaps/gtst/home/ geindexeerd door Google. Dus dat is niet erg goed opgebouwd.
Verder is de titel:
Home . Dus dat kan geoptimaliseerd worden. Bijvoorbeeld naar: GTST | Goede Tijden Slechte Tijden | RTL of iets dergelijks.Zelfde met de meta description. Die is nu: “Home; RTL.nl; Video; Inwoners; Over GTST; Plus; Wie is Tim? © 2012 RTL Nederland · Contact · Colofon · Adverteren · Gebruiksvoorwaarden · Privacy .. ” Dat nodigt niet zo uit om op de klikken.
Qua SEO gezien staat er geen of (te) weinig content op de website.
Verder is het qua conversie ook niet goed opgebouwd (bij acties moet je op een link klikken in plaats van de afbeelding van de actie (bijvoorbeeld van de actie van iMenso). P.S. al die actie pagina’s zijn niet echt goed opgebouwd qua seo en conversie.
etc 🙂
Maar al met al. Door het enorm sterke linkprofiel van RTL en waarschijnlijk ook van de GTST pagina zal die toch op nummer 1 blijven.
Zolang de website goed wordt overgezet niet (dus geen down-time, of zo min mogelijk).
Het kan zelfs een positieve invloed hebben als Host B betere servers heeft en daardoor de website sneller laad. Maar dan kan ook vice versa werken (als Host B slechtere servers heeft, zou het ook een negatieve invloed kunnen hebben).Maar in principe heeft het geen of geen grote invloed.
Ik was al halverwege mijn verhaal toen ik merkte dat Bert van Heerde precies hetzelfde al had gezegd.
Kleine aanvulling.
Over de CTR per positie zijn er veel meningsverschillen en verschillen in cijfers.
Hieronder 3 onderzoeken.
Top 5 volgens DEJANSEO 15 Mei 2011
1. 43.2%
2. 30.7%
3. 23.3%
4. 19.7%
5. 15.1%
Percentage komt boven 100% uit, omdat men op meerdere links bij één zoekactie kunnen klikken.Top 5 volgens Search Engine Watch April 2011
1. 36,4%
2. 12,5%
3. 9,5%
4. 7,9%
5. 6,1%Top 5 volgens Slingshot SEO Juni 2011
18,2%
10,05%
7,22%
4,81%
3,09%Het laatste onderzoek komt redelijk met jouw cijfers overeen.
Toch 100-150 bezoekers verschil.
Dit ligt denk ik aan de titel en de meta description
Nu heb je:
Titel: parket.nl
Description: Parket.nl is een website van de Parketmeester. Vraag het GRATIS Vloereninspiratieboek aan voor meer ideeën. U kunt bij ons terecht voor al uw parket .Hier kan je wel snel winst in behalen.
Dus titel wat interessanter maken, misschien longtail keywords gebruiken (kan je met zo’n domeinnaam mogelijk ook gelijk hoog ranken) en | Parketmeester als laatste in de titel.Dan kan je vervolgens de description ook aanpassen, met name de eerste zin.
Op de website kunnen ook wel wat dingen aangepast worden voor een hogere conversie, maar dat noemde je zelf al.
Hopelijk heb je wat aan het antwoord =)
Even een to-do lijstje
– Google webmastertools aanmelden en een voorkeursdomein instellen (met www. of zonder www.)
– Ik zie dat je de SEO tool van yoast gebruikt (top). Ik zou dan bij het kopje “post types” en dan bij de “titel template” van pages even: %%title%% invullen (nu krijg je bij elke pagina 2x de bedrijfsnaam).
– Alle titels opstellen zoals: Zoekwoorden waarop je wilt ranken | Schilderwerken-vb
– Dus bijvoorbeeld Schilder Helmond | Schilderwerken-vb
– Een specifieke pagina maken voor elk zoekwoord waarop je wilt ranken
– Koppen gebruiken in plaats van bold gedrukte woorden
– Het zoekwoord waarop je wilt ranken in de inleiding, middenstuk en op het einde plaatsen (vaak is 2-3 keer meer dan zat).
– De link bij elke afbeelding weghalenAls je over 2 weken niemand hebt gevonden (ben straks op vakantie), kan ik je wel helpen. Stuur dan maar een mailtje naar Ruben@000.nl
Ik zou eerst beginnen met de vraag. Wat verwacht hij? Heeft hij al een goedlopende zaak en wilt hij een online visitekaartje? Of zoekt hij juist specifiek nieuwe klanten online?
Als hij alleen lokaal goed gevonden wilt worden, kan je ook alleen bezig gaan met Google Places en dat optimaliseren. En het zou ook niet heel moeilijk zijn om op positie 1 (dus 8ste (na lokale zoekresultaten)) op hovenier dordrecht te komen.
Dan zou ik zou gaan voor denbraber.nl of hovenierdenbraber.nl. Als je gaat voor de tweede, zou ik ook de eerste registreren en doorverwijzen (domeinkaping voorkomen).
Ik ben eigenlijk een voorstander van merkdomeinnamen (dus naam van het bedrijf). Naar mijn mening beter voor het lange termijn resultaat.
Het draaien op https heeft geen negatieve invloed op de ranking.
Als je de website bezoekt op http:// .. wordt je dan doorverwezen naar de nieuwe pagina?
Zoja, dan kan het mogelijk even duren voordat de nieuwe url’s hun oude positie hebben ingenomen.
Ik denk dat het aan de laadtijd ligt.
Ik liep net even rond te surfen (website ziet er goed uit, vind ik), maar ik moest bij elke pagina 3-5 seconden wachten. Dat kan het bouncepercentage verklaren.
6 juli 2012 om 3:04 pm In reactie op: Plotselinge daling resultaten m.u.v. 1 keyword op nr. 1 #27294Het zou denk het niet echt aan de content liggen (de rest is ook niet echt uitgebreid). Misschien wat standaard informatie geven over de winkel.
Wat andere vraagjes:
Is alle content uniek?
Waarom zoveel links (met 2 tagclouds, groot menu, anderen bekeken ook, 2 footer menu’s)?Ik denk dat je focus moet liggen op het verkrijgen van links. Volgens de Moz serp tool heb je 1 page authority en de rest heeft 16 tm 46.
Dus:
Gerichte links krijgen naar een specifieke pagina
Linkflow controleren
Misschien wat meer content schrijven
Mogelijk alle codes voor 1 winkel samenvoegen en vaker actualiseren. Dan heb je meer content (alle links gaan naar een pagina en worden niet verdeeld over 6 dezelfde soort pagina’s (krijg je misschien te maken met duplicate content).6 juli 2012 om 2:51 pm In reactie op: Google is langs geweest, maar sta nergens in resultaten? #27293Probeer te focussen op één zoekterm per pagina (behalve als je een zeer populaire website hebt).
Google probeert zo relevante mogelijke informatie te bieden, als je je focust op bijvoorbeeld 4 onderwerp is de pagina minder relevant per pagina.
Aantal links maakt in principe niet uit. Het ligt eraan wat voor links het zijn. Van wat voor website, het onderwerp van de website, populariteit van de website en positie van de link.
De combinatie van het onderwerp van de website en de anchortekst van de link naar jouw website is daarbij erg belangrijk.
Het kan mogelijk zijn dat je meer links hebt (en misschien zelfs kwalitatievere links), maar als ze niet gefocust zijn op de term game ontwikkeling (of synoniemen daarvan), hebben de links minder waarde.
Wat je verder kunt doen is de pagina vullen met content.
De content geeft aan wat het onderwerp is van de website. Hoe meer content, hoe beter Google kan weten waar je pagina over gaat (relevantie).
Momenteel heeft elke website boven jou meer content en meer relevante content (jij hebt een alinea en wat linkjes. Wel relevante links, maar in de content gaat het nergens over game ontwikkeling).
Probeer de vraag van de bezoeker zo goed mogelijk te beantwoorden.
Welke vragen heeft een persoon als die zoekt op ‘Game Ontwikkeling” en beantwoord die zo goed mogelijk (en maak juist een combinatie met wat jij voor hun kan doen).Succes
Als je je puur focust op Amsterdam, waarom niet.
Probeer dan ook de pagina (de tekst) een beetje te optimaliseren voor het woord Amsterdam.
Dus de vraag van de persoon te beantwoorden. Iemand zoekt op stoelen Amsterdam, dus zoekt naar een winkel ofzo in Amsterdam om stoelen te kopen.
Dat moet dan ook naar voren kopen in de tekst.
Verder ben ik een fan van wat actievere titels (voor een betere CTR).
De titel: Stoelen Amsterdam verleid niet echt om op te klikken.
Succes
Ik heb een hele pagina aan mijn methode gewijd: http://000.nl/google-zoekwoorden-analyse/
Jup.
Eigenvoornaam@bedrijfvanklant.nl zal ik doen.
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!