Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 december 2012 om 1:03 pm In reactie op: Sinds penguin: homepage niet in SERP, subpagina’s wel #27632
De tool -> http://www.opensiteexplorer.org/
Tjah een exacte domeinnaam heeft nu nog een groot voordeel in ranking op het specifieke zoekwoord ten opzichte van normale websites. De invloed zou naar mijn mening met de tijd dalen en ‘op het eind’ een kleine positieve invloed behouden. Ik vind het zelf een vrij nutteloze kwaliteits/relevantie indicator van Google.
Op dit moment zou ik het zo houden (de content is toch wel uniek op zoekwoord.nl?). In principe kost die 4de* positie alleen de prijs van je domeinnaam.
Verder link je waarschijnlijk van zoekwoord.nl al naar de pagina over hetzelfde onderwerp op bedrijfsnaam.nl
Is dit handig om aan te houden? Of is er een betere oplossing om op deze zoekwoorden goed te scoren. Bedrijfsnaam.nl kent evenwel een pagina die voor deze zoekwoorden is geoptimaliseerd, maar toch blijft deze achter op zoekwoorden.nl.
Als je toch met de hoofdwebsite beter wilt scoren, zou je toch meer tijd besteden aan SEO (het optimaliseren van de site, meer relevante content toevoegen en meer links).
Het zou onder één domein kunnen.
Dan zou je wel moeten werken met een consistente verdeling van de talen in duidelijke folders of subdomeinnamen. Dus piscina.com/nl, piscina.com/spa of nl.piscina.com spa.piscina.com.
Of het qua pagerank nou veel voordeel heeft betwijfel ik. Alle pagerank wordt verdeeld over alle links. Dus je zou toch meer nodig hebben om een goed resultaat te behalen. Verder zou je moeten richten op specifieke links in de taal waar de webpagina/subdomein/folder ook over gaat.
Verder zou je ook even moeten inlezen in duplicate content.
Sommige prefereren idd een aparte domeinnaam. Dit zou overzichtelijker kunnen zijn en mogelijk een indirecte of directe een kleine positieve invloed hebben op de ranking.
5 december 2012 om 10:44 am In reactie op: Sinds penguin: homepage niet in SERP, subpagina’s wel #27634Hmm best een vraagstuk.
Idd zit je website op dit moment qua on-page optimalisatie prima in elkaar in vergelijking met de concurrentie.
Je backlinkprofiel is wel heel erg random. Voornamelijk van startpagina’s en ook van vreemde volstrekt irrelevante startpagina’s (webcams*amateurs, hypotheek, zoekmachine optimalisatie, webdesign, bouwbedrijf, wintersport etc). Dus daar zou je aan kunnen werken (die links weghalen en relevante links in echte teksten proberen te regelen).
Verder zou je kunnen kijken wat het effect is om van de betaalde links een no-follow te maken, proberen het zoekwoord online bingo spelen ook in de tekst te gebruiken (staat nu alleen in de titel). Tot slot zou je kunnen kijken om wat links in je website (bijvoorbeeld bij een aantal reviews) ook te linken naar je homepage met een partial matched zoekwoord.
Succes!
Hmm ik weet het niet zeker.
Wanneer je in de paginabron kijkt welke titel krijg je dan te zien? Enkel online bloemen bestellen of de gehele titel (die jij hebt ingevoerd). Wanneer je enkel online bloemen bestellen ziet, dan heb je ergens in de instellingen het niet goed staan (misschien heb je titel overwrite uitstaan ofzo).
Zie je wel die lange titel?
Dan zou het mogelijk liggen aan de toegevoegde waarde van de titel. Google maakt steeds vaker zelf een titel wanneer ze de huidige titel niet relevant/gebruiksvriendelijk genoeg vinden. Zo krijg ik ook 3 verschillende zoekresultaten van dezelfde pagina op verschillende zoekwoorden.
Zo kan jouw titel mogelijk minder gebruiksvriendelijk beoordeeld worden omdat je 2-3 keer het zoekwoord online bloemen bestellen gebruikt. Dus je zou eens kunnen testen of de titel; Wilt u graag online bloemen bestellen? | 123BloemenBestellen.nl wel werkt.
Misschien kan het ook zijn dat je teveel tekens gebruikt en dat Google besluit om het te verkorten.
Maar nogmaals ik kan het niet echt zien zonder de website te bekijken
Leuke vraag.
Ik denk van niet.
Een unieke foto betekent nog niet automatisch dat het een goede foto is (een foto die een toegevoegde waarde aan de tekst/webpagina geeft). Verder weet ik eerlijk gezegd niet hoe ver Google is aan het herkennen van foto’s en het toekennen van eigenschappen eraan (dus ook of het een relevante, unieke en/of kwalitatieve foto is). Het is een erg lastig proces.
Goede foto’s of afbeeldingen zouden wel indirect kunnen zorgen voor een betere ranking (indien het een toevoegde waarde bied). Zo zou de conversie, tijd en gedrag op de site, de interactie op de website, de waardering van de website en andere kwaliteitsindicatoren kunnen aantonen of het juist een betere pagina is geworden.
Het zou me niet verbazen als er ergens al een onderzoek gedaan is naar de invloed van unieke relevante foto’s en stockfoto’s.
Verder is het Google’s taak niet om uniekheid te beoordelen, maar om de gebruiksvriendelijkheid, toegevoegde waarde, kwaliteit en relevantie van een pagina te beoordelen. Vaak gaat dat samen met uniekheid maar dat is niet altijd het geval.
Beste concurrentie heb je op dat zoekwoord… 🙂 Bijna elke website in de top 30 heeft een Page authority van 40-60. P.S. Jouw website heeft er een van 48.
Maar ok..
De page authority geeft geen inzicht in de relevantie van de link (en de kwaliteit van de pagina waar die op staat). Bijna elke link is vanuit een startpagina. Ik zie zelfs een link van een startpagina over autoverzekeringen en één van een startpagina over christelijke muziek.
Je zou dus kunnen kijken of je gastblogs kan schrijven voor relevante blogs over herbalife of op een andere manier links kan regelen op pagina’s waar ook nog enige en relevante content opstaat en niet enkel links.
Verder zou je vanuit jouw blogberichten/nieuws intern kunnen linken naar belangrijke pagina’s.
En misschien een ideetje waarmee ik aan het experimenteren ben:
Maak van je titel; Herbalife Distributeur Nederland | Topdieet
Mijn filosofie: Google zou kunnen beslissen dat een titel met enkel Herbalife (dus wat de bezoeker te zien krijgt in de SERP) geen toegevoegde waarde heeft in de top 10/30 (er zijn al vele andere die dat hebben, waaronder herbalife.nl). Door een toegevoegde waarde te bieden met jouw website en dus op een andere relevante vraag een antwoord te bieden, zou je buiten het ranken op Herbalife Distributeur (210 per maand) ook kunnen ranken op het zoekwoord Herbalife.
Succes en laat wat van je voortgang horen! =)
Maak een mindmap zal ik zeggen.
De onderwerpen die je interessant vind in het midden (groene energie etc). Vervolgens ga je kijken uit welke onderwerpen dit onderwerp bestaat.
Bv Groene energie kan je denken aan windmolens, zonnepanelen, dat grondverwarmingsgedoe etc
Je zou kunnen Googelen naar het onderwerp en kijken over welke (gerelateerde) onderwerpen wordt geschreven. Verder zou je kunnen kijken in vakbladen over elk onderwerp (duurzame energie bladen bijvoorbeeld) daar kijken of er over innovatieve of niche dingen wordt geschreven.
Vervolgens kan je zelfs die dingen onderverdelen. Zonnepanelen voor bedrijven, particulieren, boerderijen etc.
Een niche zou aan 3 dingen moeten voldoen
Er moet behoefte zijn aan het product/dienst/onderdeel, de concurrentie moet slecht/matig/redelijk zijn en er moet een verdienmodel aan zitten (ik weet niet of dit van toepassing bij jullie project is)
Idd. Mooie webshop!
Ik noem wat top-of-my-mind dingen.
Jah ik denk ook meer richten op long tail zoekwoorden.
Ik zit wel te twijfelen, want je hebt nu wel een pakkende titels vind ik (en als het kan, gaat mijn voorkeur wel altijd uit naar pakkende titels).
Sokken in prachtige lichtblauwe kleur – Gratis verzending – 28 kleurenJe zou die kunnen veranderen naar;
Sokken in prachtige lichtblauwe kleur online bestellen | Feetthisof saaier:
Goedkoop lichtblauwe sokken online kopen | FeetthisJe zou de eerste titel wel kunnen behouden, maar dan zou je de overige relevante zoekwoorden bv, online, bestellen, kopen in de tekst ergens moeten toevoegen (relevantie verhogen) en een sterkere linkwaarde hebben dan concurrenten om hoger te ranken, zonder gebruik te maken van de zoekwoorden in de titel.
En dat is misschien nog een creatiever/moeilijker aspect. Links bemachtigen.
Misschien een samenvatting op je blog laten zien van je blogartikelen in plaats van het hele artikel ook op de (hoofd)blogpagina te laten zien. (duplicate content)
Dan interne links van blogartikelen naar productpagina’s zetten (dat ben je al goed mee bezig).
Verder het blijven promoten van de blogposts op sociale media.Ook zou je een uitgebreide concurrentie analyse doen en kijken waar zij hun links vandaan halen, maar ik zou echt geen autoritaire website weten op het gebied van sokken. Dat is een uitdaging, maar ook een kans (want jou website zou dat kunnen worden).
Terug te gaan naar de content. Ideaal gezien zou elke pagina een unieke pagina titel en content moeten hebben. Wel lastig over 30+ verschillende soorten sokken.
Ook wat Martijn zegt. Mogelijkheid om reviews kunnen toevoegen. Hierdoor heb je gelijk social proof en extra (gratis) content.
Succes en laat me maar weten of ik ergens mee moet helpen met brainstormen!
Zeker! Het gaat voornamelijk om trust.
Google zou een tijdje de waarde en kwaliteit van jouw website moeten beoordelen, voordat hij een goede beslissing kan maken waar je zou moeten ranken.
Dit kan weken tot enkele maanden duren.
Gewoon kwalitatieve content blijven maken en die content promoten. En dan kom je vanzelf hoger. Zoals ik het nu zie is een tweede plek goed haalbaar.
Succes!
Hetzelfde wat we andere websites aanraden;
Meer (en sterke) content creëren (dat linkwaardig/sharewaardig is)
Die content promoten op onder andere sociale media
Gebruiksvriendelijker maken van de website
Website beter structureren (door logische interne links en het menu)
Zichtbaarheid van de website verbeteren onder de doelgroep (bv door gastbloggen)Tjah.. Gewoon SEO 😉
12 oktober 2012 om 10:45 am In reactie op: Best practice – reoganisatie product urls in webshop #23297Ligt aan de grote van de webshop.
Wanneer je te maken hebt met een grote webshop zou je volgens mij de verandering beter geleidelijk kunnen doorvoeren. Per categorie bijvoorbeeld. Dit verzacht de grote daling in de ranking. Verder gewoon blijven optimaliseren/linkbuilding om de daling te verzachten.
Ik zal eerst gaan voor onpage. Die zo goed mogelijk maken. Dat vergroot ook de kans dat je organisch links bemachtigt (en daar draait het om).
Pas wanneer de webpagina perfect is, zou je kunnen denken aan het vergroten van de zichtbaarheid van de website op relevante websites.
Wanneer de interne linkstructuur ook sterk is, zou je gewoon kunnen linken naar je homepage (komt wat betrouwbaarder over) en in mijn mening ook organische en dan wordt de linkwaarde vanzelf goed verdeeld over de belangrijkste pagina’s.
Sterke reactie Paul
@aanpak Het maakt niet uit wanneer je een pagina verwijderd qua SEO. 404 pagina’s horen bij het web.Wanneer je externe links naar die desbetreffende pagina hebt staan, zou je wel wat anders moeten/kunnen doen. Dan is misschien een 301 beter of het vervangen van de externe links naar een pagina die het wel doet.
Wat apart is aan het verhaal qua een subdomein versus een folder is dat Google zelf aangeeft dat het geen invloed heeft qua SEO. Toch blijkt uit diverse tests (zoals die van SEOmoz) dat een folder beter is.
Ik denk zelf dat het voornamelijk ligt aan de linkstructuur. Er wordt in verhouding minder gelinkt naar de subdomein dan naar een folder. Er kan dus wel een correlatie tussen zijn, maar geen causatie. Dus bij mij is het hele subdomein versus folder gedoe nog een vraagteken.
Zelf denk ik dat Facebook geen hele grote rol speelt in de ranking. Maar dat was niet de vraag.
De totale SEO waarde vanuit Facebook krijgt de weblog. Maakt niet uit waar je die plaatst (subdomein of folder). Een deel van deze waarde wordt vervolgens doorgegeven aan elke pagina op de homepage van je blog waarnaar gelinkt wordt en dus ook je normale website.
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…