Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je kan ze via http://www.fashiondaydeal.com/partnership mailen en daar vragen om de html code inclusief jouw affiliate code.
Vervolgens kan je die code via een text widget in de sidebar zetten.
Succes
Zou natuurlijk kunnen. Ik zou wel eerst nadenken over je strategie, waar je over wilt/kan schrijven, wie er gaat schrijven, hoe je het gaat promoten, waar je het gaat promoten, hoe vaak er wordt geschreven en hoe dit zal moeten zorgen voor meer omzet/social media shares/naamsbekendheid/links etc.
Veel blogs vergeten hierover na te denken en posten een stuk of 5 artikelen waarbij ze daarna niks meer aan het blog doen. Dan heeft het niet echt veel zin en dan zou je net zo goed wat informatieve artikelen kunnen plaatsen =).
Succes
Ik denk dat Google de tekst uit de footer het meest relevant aan de zoekterm vind.
Misschien de titel herschrijven of de H1 kop. Zodat één van die twee gebruikt wordt als titel in de serps.
Bijvoorbeeld;
Titel: Airport Shuttle Namibia | Vulkan Ruine
H1: Airport Transfers from International Airport to Windhoek.
H2 tag: Your Airport Shuttle between Hosea Kutako and Windhoek
H3: About Vulkan Ruine Airport ConnectKomt naar mijn mening logischer over voor de bezoeker en je pakt gelijk alle relevante zoekwoorden mee.
Jup alles redirecten en met de tijd zal je weer de ‘oude’ rankings terughebben (dit kan wel een tijdje duren).
SEOguru heeft gelijk. Het liefst geen of max 1 hypen (Qua SEO en usability)
Zelf denk ik ook dat een domeinnaam met de zoekwoorden achterelkaar beter te onthouden is dan met streepjes (mensen kunnen die streepjes vergeten (te typen)).
Ik ben het met Martijn eens. Je moet niet no-follow gebruiken om no-follow te gebruiken 😛 Alleen bij websites, wat martijn al zegt, die je niet vertrouwd/ niet organisch verkregen zijn.
Misschien behandeld Google zelfs links uit een portfolio/referentie achtige pagina’s anders dan ‘normale links’. Maarja dat is slechts speculatie 🙂
Dus geen no-follow erop plaatsen 🙂
Het ligt aan de omringende content. Waarom staat die link er?
Als het gaat om een link in de tekst zelf die verwijst naar een aanvullend artikel of de bron, dan is een beschrijvende link gepast.
Je zou er voor moeten zorgen dat de anchortekst precies vertelt wat er op die pagina te vinden is.
Het is dan ook natuurlijk zijn dat een anchortekst uit meerdere woorden bestaat (waaronder het zoekwoord of een synoniem ervan voorkomt).
Gaat het om een link als auteurreferentie? Dan is een link met als anchortekst jouw bedrijfsnaam/sitenaam naar de homepage gepast. Dus een stukje branding.
Over het algemeen geen enkel probleem.
1. Google doet het koppelen van dezelfde pagina’s erg goed (dus zonder www. of met www. of met / erachter of zonder / erachter etc). Bijna in elk geval wordt de linkwaarde dus goed doorverwezen.
2. Verder wat KJ ook zegt. In de Google Webmaster tools kan je de www versie koppelen met de zonder de www. versie alles wordt dan ook goed doorverwezen.
Ik kies zelf altijd voor zonder www. (p.s. beide opties hebben geen directe voordelen of nadelen), maar ik vind zonder www. wat schoner eruit ziet (en de focus komt meer op de domeinnaam dan op het stukje “www.”.
Ik zou zelf de titel van de homepage zo houden: Florijn Schuldhulpverlening Ondernemers ‘
Of veranderen naar; Schuldhulpverlening voor Ondernemers | Florijn
Ik focus liever elke pagina op één relevante zoekterm combinatie.
De webpagina over de BBZ regeling zou je dan de titel; ‘BBZ regeling voor Ondernemers | Florijn’ of ‘BBZ regeling | Florijn Schuldhulpverlening Ondernemers’ kunnen geven.
Elke pagina zou een unieke en specifieke titel moeten krijgen.
Een extra mogelijkheid is het toevoegen van de regio/stad waar je opereert. Bijvoorbeeld Schuldhulpverlening voor Ondernemers | Florijn | Utrecht. Als men regionaal zoekt naar die term tenminste.
Succes!
Dan een nieuwe pagina aanmaken en die specifiek richten op bbz regeling. Bedenk voor jezelf welke vragen de bezoeker bij de term zou kunnen hebben en beantwoordt die op die pagina. Bijvoorbeeld; wat het is en waar je het kan aanvragen etc.
Dan kun je die andere pagina en de bijbehorende ranking gewoon houden. Verder zou de relevantie en gebruiksvriendelijkheid van jouw website m.b.t. tot de zoektermen kunnen stijgen, omdat je meer gerelateerde termen op je website behandeld (qua bbz dus).
Succes!
Ik denk dat social media voor zulk soort websites niet echt een sterke combi is. Misschien een twitteraccount met alleen plaatjes ofzo wel.. maar ik heb in dat genre niet echt verstand.
Google+ heeft enkel voordeel bij de mensen die jou een +1 geven of jouw in hun cirkel plaatsen. Die kringen zijn voor iedereen zichtbaar. Zou je zelf zo’n site +1’en en in jouw kring plaatsen terwijl al jouw vrienden, familie, collega’s het kunnen zien? Nee. Lijkt me niet.
Verder denk ik dat Google Adwords geen advertenties accepteert van zulk soort websites.
Ik denk dat je je beter kan focussen op partnerships tussen dezelfde soort sites (waar je bezoekers) ‘ruilt’ en mogelijk lijstjes maken (top blabla) op websites/blogs die zich op dat genre richten. Die zullen lijkt me er best zijn..
Nou succes!
Een paar puntjes:
– De h1 tag is maar een van tientallen/honderden factoren die bepalen waarop je rankt.
– Je zou aan de hand van de webtekst/pagina moeten kijken op welke vraag (en dus welke zoekwoorden) de pagina het best antwoord geeft. Vervolgens optimaliseer je de pagina zo, zodat het voor de gebruiker 100% duidelijk is dat jouw pagina een antwoord geeft op die vraag
(doormiddel van het gebruik van het zoekwoord).– Wil je op een woord of een combinatie van woorden ranken, maar past geen een pagina er goed bij? Forceer het dan niet, maar maak een pagina die perfect aansluit op die woorden (en dus de vraag/behoefte van de bezoeker).
– Dus bekijk welke pagina het best bij het zoekwoord past en focus de andere pagina’s op andere relevante (en passende) termen.
Ik hoop dat dit je een beetje helpt. Laat het maar weten wanneer er iets onduidelijk is.
Wat voor links moet je builden dan? De moeilijkheidsgraad, kennis en expertise die je nodig hebt voor het bouwen van links zou veel mee moeten wegen bij het salaris.
18 december 2012 om 2:24 pm In reactie op: Google Analytics: Geen beschikbare profielen bij menu "gebruiker toevoegen" #27610Hmm ik krijg dat niet.
Probeer het eens zo:
Beheerder (rechtsboven) -> Bij profielen klik je op de naam van je website -> Dan op Gebruikers (naast Items) -> Nieuwe gebruiker toevoegen
Lukt het dan wel?
Hmm
Laten we de vragen uit elkaar halen.
‘Is het mogelijk om een handtekening in facebook/twitter te vermelden?’
Nee. Een handtekening heb je vaak alleen bij forums (en in je e-mail) en je kan een soort handtekening bij blogs achterlaten (met naam en website).
Heeft het nut om in je persoonlijke posts op social media sites een link/handtekening te vermelden van de site waar je voor linkbuild?
Dus ik verander die vraag naar; heeft het nut om op blogs/forums een link/handtekening te vermelden van de site waar je voor links bouwt?
Ligt eraan. Op welke forums en blogs je actief bent? Zijn die kwalitatief goed en relevant aan het bedrijf waarvoor je linkbuild? En wat gaat er gebeuren als je niet meer ‘werkt’ voor het bedrijf. Verander je dan weer je handtekening?
Linkbuilding via forums en blogs is niet echt een effectieve linkbuilding methode. Je zou dat moeten doen om een positieve naam op het web te creëren (toegevoegde waarde van het bedrijf laten zien, buiten je eigen site op). Verder zijn de reacties en handtekeningen op de meeste blogs no-follow en heb je er weinig aan qua SEO.
Maar als jij voor het bedrijf de online aanwezigheid regelt. Dus in de naam van de organisatie naar buiten treedt. Dan kan je wel je handtekening veranderen. Onthoudt wel dat alle acties/reacties gereflecteerd worden op die organisatie. En dat je dus ook voor mogelijke imagoschade kan zorgen.
Dus lange termijn linkbuilding is het verbeteren van de online zichtbaarheid op plaatsen waar de doelgroep komt op een positieve manier.
-
AuteurBerichten