Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
20 september 2013 om 10:31 am In reactie op: Tekstuele ankerteksten en afbeelding ankerteksten #27999
Tjah je kan de alt tag zo lang maken als je wilt. Zou ik zelf nooit doen. Is ook minder effectief.
Beschrijf in de alttag of de afbeelding, het doel van de afbeelding of de pagina waarnaar je linkt.
De alt-tag is voor meer voor de mensen die de afbeeldingen niet kunnen laden (en dan wel een link zien) en wordt meegenomen bij het algoritme van de afbeeldingen zoekmachine.
Gewoon een logische lopende en kloppende alttag maken. Niet proberen de zoekmachine ‘voor de gek’ proberen te houden.
‘Nu vraag ik me af of het zoekwoord door de mensen die erop zoeken wordt gebruikt om een bepaalde website te vinden’
Ja, gewoon even Googelen op het zoekwoord en kijken of een bepaalde website het zoekwoord als merknaam gebruikt. Dan kan je ook gelijk zien wat de kwaliteit van de concurrentie is (PA en DA). Waarop heb je nu de concurrentie gebaseerd?
Hou ook rekening met de extensie in combinatie met het zoekwoord. Wat voor zoekwoord is het? En welke extensie heb je?
En kijk liever twee keer. De meeste zoekwoorden met een hoog zoekvolume (zowel lokaal als wereldwijd) en een zeer lage concurrentie zijn bezet. Het kan dus zijn dat er een ‘addertje’ is.
20 september 2013 om 9:34 am In reactie op: Tekstuele ankerteksten en afbeelding ankerteksten #27997Ik heb ooit eens wat gelezen over dat Google alleen de eerste link meerekent. Geen idee of dat ging over de Pagerank verdeling of de anchortekst.
Klinkt aan de ene kant logisch. Op een weblog heb je vaak 3+ links naar elk blog (titel, thumbnail, lees meer etc). Als dat verhaal klopt wordt alleen de anchortekst van de eerste link gepakt, de titel.
Maar een samenvoeging van de anchorteksten, zoals Alain zegt, klinkt ook wel logisch.
En op je vraag te beantwoorden; het maakt eigenlijk niet uit. Je hoeft geen concessies te doen, qua usability, voor de zoekmachine.
Hi Ronald,
Ik wil best wel even kijken en wat vragen via mail beantwoorden.
De vragen kan je sturen naar Ruben@000.nl
Groet,
Ruben Bunskoeke
Idd wat Niels zegt.
Andere optie is om de links die naar de ‘oude websites staan’ aan te passen (en onderling te verdelen). Misschien in combinatie met een tussenpagina met twee links.
Maar de huidige rankings behoudt je hoogstwaarschijnlijk niet (bij elke link gaat er iets aan PageRank verloren (decayfactor) en vervolgens wordt de PageRank ook nog verdeeld over twee websites).
2 juli 2013 om 9:56 am In reactie op: Verschil 2 domein vs. 1 domein + 1 subdomein/subdirectory #237452)sitenaam.com + sitenaam.com/workshops
Je kan beter niet echte links gebruiken als je een domein met xxx als voorbeeld gebruikt.
Zal Alain niet blij mee zijn 🙂
Heb je wel gelet op de dynamische URL’s die vaak bij een winkelmandje komen kijken? Wat voor URL krijgt men als zij iets bestellen? Heb je een link van je website?
Ik zie bij allebei geen sterren. Wel bij de particulier versie.
Er zijn meerdere verklaringen mogelijk
Misschien vertrouwt Googlede ratings niet 100% of het tonen van ratings biedt geen toegevoegde waarde aan de zoeker (volgens Google) op het desbetreffende zoekwoord, er waren te weinig ratings toen Google langskwam.
Wel opvallend dat je door iedereen 5 van de 5 sterren krijgt 😉
Het kan ook zijn dat Google, na de verandering van de titel, nog niet is langsgekomen. Hoe lang is het geleden dat je titel hebt veranderd? Heb je toevallig een link? Dan kunnen we de cache bekijken.
Ik zal gewoon voor een alomvattende zoekterm gaan (of eventueel zelfs long tail).
Het gaat om dat zoekers begrijpen waar je website over gaat en dat je ook nog kan ranken op de term.
Als ik bijvoorbeeld een hostingbedrijf had. zal ik me niet richten op het woord ‘hosting’ (een top 10 gaat toch niet lukken), maar op Betrouwbare Website Hosting | Merknaam Stad
Je moet gewoon even kijken welk algemeen long tail zoekwoord haalbaar is. En hoe sterker je website is hoe algemener de focuszoekwoord kan zijn
Met een check van de PageAuthority (mozbar tool) en de titel kom je heel snel heel ver.
Je moet rekening houden met de lengte (niet te lang)
En je moet rekening houden met de duidelijkheidEigenlijk zou een bezoeker aan de hand van de URL een beeld moeten krijgen van de inhoud van de pagina.
Ik weet niet echt hoe die diverse displayports/hdmi kabels zich onderscheiden van elkaar op de website, maar ik zou dan kiezen voor bijvoorbeeld:
http://www.mijnwebwinkel/kabels/displayport/hdmi-merknaam
of
http://www.mijnwebwinkel/kabels/displayport/hdmi-1-5-meter
of
http://www.mijnwebwinkel/kabels/hdmi-displayport-merknaamSite 1; meer content, meer links
Site 2; tags weghalen, op de homepage alleen de samenvatting van het artikel laten zien, meer links (een PA van 25 is lang niet genoeg om op een woord zoals autoverzekering te ranken (dat is een van de meest beconcurreerde zoekterm die er is), meer content, koppen gebruiken, spelling verbeteren (één titel is “berken uw premie …”), afbeeldingen en artikelen opmaak (meer voor usability dan SEO, maar blijft belangrijk).
Zolang je geen niche marketeer bent of full-time SEO’er (daarmee bedoel ik dat je regelmatig veel zoekwoorden moet analyseren voor diverse websites) is het niet nodig.
Ik gebruik zelf ook alleen gratis tools (Google keyword tool, Google Suggest en Ubersuggest) en voer zelf een concurrentie analyse op die zoekwoorden uit.
Voordeel van een betaalde tool is dat zij waarschijnlijk diverse onderdelen uit zo’n analyse automatiseren (en zal dus op termijn geld/tijd besparen).
6 februari 2013 om 5:02 pm In reactie op: Juiste Url structuur voor productpagina’s in Magento #27753Ik zou het gewoon zo laten.
-
AuteurBerichten