Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2013 om 3:17 pm In reactie op: Interessant vraagstuk over synoniemen en websitestructuur #28020
Jij ook succes. Ik heb toch nog twee mooie artikelen gevonden die over het verdelen van linkwaarde gaat:
http://www.ecreativeim.com/blog/2011/12/internal-links-and-site-structure-hierarchy/
http://www.ecreativeim.com/blog/2012/04/case-study-reducing-internal-links-improves-rankings/
Vooral dit vind ik wel heel bijzonder:
11 oktober 2013 om 1:50 pm In reactie op: Interessant vraagstuk over synoniemen en websitestructuur #28018Sorry, verkeerd geintreper, geinterter, verkeerd begrepen!
Aha! Het is me nu he-le-maal duidelijk!
Heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg.
Vind wel dat het onderwerp linkwaarde en de verdeling ervan een zeer, zeer belangrijk onderdeel is van hoe je je websitestructuur wil inzetten, maar heb nog geen één bron gevonden die hier echt duidelijkheid in schept. Ook vind ik dat dit in jouw boek onderbelicht wordt.
Maar adhv jouw simpele voorbeeld is het mij nu helemaal helder.
Nogmaals bedankt en een fijn weekend.
11 oktober 2013 om 10:53 am In reactie op: Interessant vraagstuk over synoniemen en websitestructuur #28016Om op de punten in te gaan.
1. Duidelijk
2. Duidelijk
3. Op blz. 61 van het boek staat dit. Dus als je website snacktent.nl heet, krijg je ‘automatisch’ snacktent/frites
4. Is er nog een theoretische omslagpunt tussen het aantal hoofdcategorieën en subcategorieën? Dus 10 hoofdcatergoriën versus 2 subcategorieën of 2 hoofdcategorieën versus 10 subcategoriën?
Met andere woorden: is zoekwoorden zo hoog mogelijk in de structuur plaatsen belangrijker, SEO technisch, dan de te verdelen linkwaarde over de hoofdcategorieën?
Dus je plaatst bijvoorbeeld 10 hoofdcategorieën op de homepage, maar de linkwaarde moet nu dusdanig verdeeld worden dat bijvoorbeeld 2 hoofdcategorieën en meerdere subcategorieën beter zou zijn omdat de te verdelen linkwaarde nu krachtiger is (het hoeft maar over 2 hoofdcategorieën verdeeld te worden).
Of is het SEO technisch beter om dan meer hoofdcategorieën te gebruiken ondanks dat de door te geven linkwaarde per hoofdcategorie een stuk minder is.
Misschien een idee voor je boek om op het doorgeven van linkwaarde in te gaan (passing juice).
Dit was mijn laatste vraag hierover, het is nu vrijwel helemaal duidelijk.
Alvast bedankt!
8 oktober 2013 om 11:13 pm In reactie op: Interessant vraagstuk over synoniemen en websitestructuur #28014Bedankt voor je uiteenzetting. Ik heb deze vraag ook aan twee ander SEO specialisten gesteld, en dit is veruit het meest verhelderende antwoord. (Pak je zo weer ff mee!)
OK, dus we gaan voor optie 2. Samenvattend:
We optimaliseren de homepage op het woord frites EN patat. Zet je dan in de titel van de homepage ook beide woorden en doe je dit ook in de H1?
In de rest van de homepage gebruiken we consequent het meest populaire zoekwoord, rekening houdend met de toekomst. Af en toe gebruiken we nog wel het synoniem tussendoor.
De menu optie ‘frites’ is niet aan te raden en je zet alle frites varianten direct onder de homepage. Maar hoe ga je dit visueel verwerken? Want als je alle frites varianten op een rijtje gaat zetten dan krijg je een gigantische lijst en dat is niet wenselijk. Vandaar de categoriepagina ‘frites’. Ik begrijp niet hoe je dit visueel in een menu kunt verwerken zonder dat het onoverzichtelijk wordt.
Daarnaast stel je in je boek met het voorbeeld kralen, dat als je homepage geen kralen.nl heet, dat je dan daaronder de pagina kralen hangt met daaronder weer de subpagina’s. Dus op dit punt komt je tegenstrijdig over. Dit is toch hetzelfde principe?
Bovendien krijg je dan heel veel bomen in je structuur. En iedere extra boom kost linkwaarde. Ook daarom is er de categoriepagina ‘frites’ aangemaakt. Nu hoeft de linkwaarde vanuit de homepage maar over 5 bomen te worden verdeeld en in de door jou voorgestelde situatie misschien wel 20.
Ik ben heel benieuwd naar je redenatie.
Betreft mijn verslag: hij is nog niet af en nog niet compleet, dus liever nog niet. Als ik het verslag af heb, medio januari, dan stuur ik je het complete verslag toe. Hopelijk staan er wat zienswijzen in vanuit een ander perspectief.
BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😉
34x gezien maar geen ENKELE reactie?
Is dit zo bijzonder dan?!?!?
Dat zou ik normaal gesproken ook doen alleen in dit geval kijk ik meer naar de zoekvolumes. Zo wordt logischer meer gezocht glazen grafmonumenten dan grafstenen van glas. Maar e wordt juist vrijwel alleen gezocht op ruwe grafstenen en niet op ruwe grafmonumenten en dsn moet je de afweging maken of conformiteit of zoekresultaat. En dan is zoekresultaat belangrijker vind ik. En de synoniemen zijn zo met elkaar verbonden dat denk ik de verwarring minimaal is.
20 september 2013 om 9:38 am In reactie op: Tekstuele ankerteksten en afbeelding ankerteksten #27998Bedankt!
Kan je ook in de alt tekst ook meerde zoekwoorden invullen?
bijvoorbeeld: seo, zoekmachine optimalisatie, vindbaar in google
of mag je slechts één alt tekst invoeren?
Bedankt! Dat leek mij ook. Ook omdat mix tussen synoniemen waar op gezocht wordt. De ene keer wordt er op een combinatie met grafmonumenten gezocht en de andere keer op een combinatie met grafstenen. Dus dan is het beter om per synoniem te kijken wat beter is.
Mochten mensen hier nog anders over denken, hoor ik het graag!
-
AuteurBerichten