Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een paar weken terug een filmpje gezien van matt cuts dat caffeine ongeveer nu geleidelijk in europa wordt ingevoerd.
Hoi Alain,
Had het artikel inderdaad ook al voorbij zien komen. De vraag is nu hoe staat het er nu, 6 jaar later, voor?
Toch leuk om te zien, dat er toen al redelijk goed naar werd gekeken.1% tot 1,5% conversie is op zich niet zo spannend. Als het goed is kun je in analytics, door het goed gebruik maken van doelen en trechters, zien waar bezoekers afhaken. Je kunt je het beste meer verdiepen in design for conversion om meer rendement te halen. Dit is zeker haalbaar en ook of misschien zelfs nog beter met affiliates.
Succes.
Dat heb ik inderdaad wel, maar ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die al eerder een url-migratie heeft gedaan en daar de effecten van heeft gemeten uiteraard.
Beide. Het CMS is vele malen beter, ook ten opzichte van SEO.
De enige onzekere factor is de url-herstructurering. Maar we gaan het meemaken, binnenkort ben ik ervaringsdeskundige:)Bedankt voor je reactie.
Ik heb artikel op netters al eens gelezen… Het bevestigd mijn denkwijze wel, maar neemt mijn twijfels nog niet helemaal weg.
De reden van de wijziging in url structuur komt voort uit het feit dat die nu nog niet helemaal optimaal zijn. Ik heb hier met Alain eens over gesproken en ook deze bevestigde eigenlijk dat het wijzigen hiervan wellicht toch nog een verbetering zou kunnnen zijn. Ze worden nog directer, zonder de db-verwijzingen er in, ik vind het trouwens ook mooier staan in de zoekresultaten. Het verschil ligt tegenwoordig in het detail.
Daarnaast kunnen wij zometeen in het nieuwe cms systeem alle metatags handmatig invoeren. Hierdoor kan de zoekmachineoptimalisatie nog weer verder worden verfijnd.
Als laatste verandert ook de layout, maar niet drastisch. De usability is een belangrijk onderdeel voor de website en zal de komende tijd nog belangrijker worden. Als het conversiepercentage iets wordt verhoogd, zal de omzet kunnen stijgen.
Ik gebruik inderdaad analytics en kan daar wel de verwijzingen in zien, alleen het probleem is dat dat er heel veel zijn die ook allemaal naar bepaalde landingpagina’s linken. Er zijn uiteraard maar weinig keywoorden die naar de index linken. Ik weet dat de 301 redirect ook juist bedoeld is om de pagerank te behouden, maar voor de volgende update ben je altijd even pagerankloos. Heeft dit nadelige gevolgen?
Daarnaast is het van belang dat die andere domeinen niet dezelfde inhoud krijgen als het huidige domein. Anders heb je duplicate content.
Wel zou je de andere domeinen kunnen optimaliseren voor de gebruikte zoekwoorden antieke lampen en moderne lampen en dan linken naar lampen.nl21 december 2008 om 10:16 pm In reactie op: De SEO piramide: structurering van het SEO proces #24699Keywords en content zijn samenhangende factoren.
– Veel content zonder de juiste keywords heeft niet de mogelijkheden om te ranken met die keywords.
– Veel keywords zonder goede content daarbij heeft hetzelfde effect.
Daarom kan het eigenlijk niet 2 van elkaar gescheiden onderdelen zijn indeze.
Ik denk dat de nadruk bij ‘accessible content’ ligt op ‘accessible’.Wat betreft sociale functionaliteiten blijft moelijk. Vooral voor bijv. een webshop kunnen reviews ook nadelig werken door slechte reviews of als ze door niemand worden gebruikt. Een eigen nieuwsservice met reactie-mogelijkheden vind ik wel een goede oplossing.
Bij mijn eigen webshop kan ik zien dat de nieuwe producten veel worden bekeken. Je zou dit uit kunnen breiden met meer info over bepaalde producten en interactiemogelijkheden.Nee, percentage bezoekers via organic results is nog gelijk. De zoekwoorden brachten ook niet heel veel bezoekers op, title ,snippet en url waren niet erg uitnodigend. Mijn CMS moet nog(continu) aangepast worden.
De relevantie is toch op een ieder die getoond wordt in de rankings van toepassing. Het enige wat ik weetis dat ik er maanden lang min of meer vast stond en nu per vandaag in 1 keer op 11.
Geen toeval. Echter niet echt bijgehouden met linkbuilden afgelopen 2 a 3 maanden. De rest stond er altijd al, maar dan onder mij.
Het niet erkennen van de links door google vind ik vreemd.De zoekwoorden op product zijn wel redelijk. Boxkleed = 1 Trappelzak = 2 Babykamer = 3
Een paar goede links zijn natuurlijk veel belangrijker dan heel veel minder belangrijke. Ik denk dat de relevantie van de link vele malen meer invloed heeft dan het aantal. Als je daarbij rekent dat pagerank e.d. minder invloed krijgt, hoef je dus ook niet meer zo veel links. Content, titel en url zijn in mijn optiek vele malen belangrijker.
Ik denk dat de factoren: titel, content, en url bij elkaar belangrijker zijn dan de pagerank. Hoe vaak komt het niet voor dat een pagina met lagere pagerank gewoon beter scoort dan die met een hogere pagerank. Als je dan goed kijkt, blijkt dat de pagina met lagere pagerank een betere titel,content en url hebben. Pagerank en Trustrank blijven wel belangrijk maar zijn niet sterk genoeg. Het gaat uiteindelijk om het zoekwoord en niet om een link.
Ik gebruik veel ww.linkdiagnosis.com in firefox. Met name ook om de concurrentie te checken. Voorheen ook wel veel gewoon in google link:domein gebruikt, maar hier klopt volgens mij niets meer van.
De SEO plugin in firefox is ook leuk. Ik heb standaard ingesteld dat ik alleen de pr, de leeftijd en de links zie bij elk resultaat van een zoekopdracht.
Uiteraard ben ik wel benieuwd of er nog andere goede tools zijn. -
AuteurBerichten