Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is inderdaad wel een heel extreem voorbeeld, zeg! Ik heb zelf ook wel eens een site gerapporteerd waar aan keyword stuffing werd gedaan in de title, maar daar is ook nooit wat meegedaan. Terwijl dat me toch makkelijker lijkt uit te bannen dan keyword stuffing op de pagina zelf…
Je belangrijkste keyword zou zo veel mogelijk vooraan moeten staan, dus het hangt ervan af of je meervoudsvorm of enkelvoudsvorm het belangrijkst is. Waar wil je het liefst mee gaan scoren? Hierbij kan meespelen welke vorm een hoger zoekvolume en/of meer/minder concurrentie heeft.
De naam van de website kan het beste achteraan, want als mensen daarop zoeken, zou je sowieso goed moeten scoren vanwege je domeinnaam e.d..
Het is altijd beter om focus aan te brengen op een pagina, zodat het voor zoekmachines (en gebruikers!) duidelijk is waar deze precies over gaat. Dit doe je door niet te veel verschillende onderwerpen (en dus verschillende keywords) op één pagina te behandelen. Ik zou dus zeggen: besteed aan elk project een aparte pagina en zorg voor een goede interne linkbuilding. 🙂
29 november 2010 om 10:19 am In reactie op: Vacature Stagiair Internet (SEO) – TUI Nederland – Rijswijk #21907Bovenstaande stagevacature is inmiddels vergeven, maar wellicht dat we in de toekomst weer de capaciteiten hebben om een extra SEO-stagiair aan te nemen. In dat geval zal ik het hier zeker weer melden.
Groeten,
NinaInderdaad interessante voorlopige conclusies van SEOguru. Toen ik het nieuws over Google Instant las, was mijn eerste gedachte “dat heeft vast effect op de short tail”, omdat mensen misschien sneller een resultaat in beeld zien verschijnen waarvan ze denken dat het wel eens relevant zou kunnen zijn (mits je blind typt natuurlijk, je moet niet naar je toetsenbord zitten kijken ;)). Maar toen kwam ik een artikel tegen dat dacht dat het juist invloed zou hebben op de long tail, omdat meteen blijkt of de resultaten van een zoekopdracht wel/niet bij de intentie van de zoeker aansluiten. Best wel interessant dat het dus waarschijnlijk invloed heeft op beide “tails”. Ik ben benieuwd wat de praktijk gaat zeggen.
De eerste keer dat ik Google Instant uitprobeerde, vond ik het zelf eerlijk gezegd een klein beetje storend dat je pagina steeds verspringt terwijl je nog aan het typen bent. Maar misschien is dat gewoon een kwestie van wennen. En weten jullie trouwens hoe je met Instant nog goed kan checken wat je ranking is met pws=0? Want je krijgt echt een megastring in je URL terwijl je aan het typen bent… Natuurlijk kan je dat wel allemaal weer weghalen, maar het is wel even zoeken voordat je je zoekterm gevonden hebt tussen al die letters en cijfers. 🙂
Hoi Gemma,
Wat ik me afvroeg, was of de informatie op de nieuwe site precies hetzelfde is (duplicate content) als op de oude site of dat het wel aangepast is en bijv. verder uitgebreid? De term is al even langsgekomen, maar als de pagina’s genoeg op elkaar lijken, zou je dan niet gewoon een canonical tag op de oude (goed scorende) site kunnen plaatsen met een verwijzing naar de nieuwe site? Zodat Google weet dat je die nieuwe pagina belangrijker vindt… Of zou het niet zo makkelijk zijn? 😉
Groetjes,
NinaIs ontdek-breda.nl of beleef-breda.nl een idee of zijn die ook al bezet?
4 augustus 2010 om 1:28 pm In reactie op: Van top 10 en 20 rankings naar vreemde URL’s in top 50-150 #25772Hoi Bart,
Bedankt voor je uitgebreide analyse van ArkeFly, leuk dat je er echt even ingedoken bent. Je hebt inderdaad gelijk wat de Bestemmingenpagina betreft: de kop “Bestemmingen” komt niet overeen met de optimalisatie voor “vliegtickets”. Hier is voor gekozen als compromis tussen klantvriendelijkheid en zoekmachinevriendelijkheid. Voor klanten zegt de naam “Bestemmingen” beter wat er achter deze knop te vinden is, namelijk welke bestemmingen ArkeFly heeft, met informatie wat deze bestemmingen zo leuk maakt. In Google zal echter niemand op “bestemmingen” zoeken, maar op “vliegtickets”. Zou dit menu-onderdeel echter “Vliegtickets” heten, dan suggereert dat denk ik meer alsof je een overzicht te zien krijgt met landen en prijzen van vliegtickets oid. Vandaar dat voor deze tussenweg gekozen is, ondanks het feit dat de anchortekst en title zo belangrijk zijn voor SEO.
De vliegticketspagina’s bevatten inderdaad ook meer woorden dan alleen “vliegtickets”, omdat we niet aan keyword stuffing willen doen met alleen één alinea met keywords en een call-to-action, en omdat de pagina’s ook interessant moeten blijven voor de bezoeker. Op deze manier proberen we eigenlijk drie groepen tevreden te stellen: het zoekfacet is er voor de mensen die al klaar zijn om te boeken (dit is de call-to-action voor mensen die gezocht hebben op “vliegtickets+” met als doel te boeken), de informatie is er voor mensen die nog in de oriënterende fase zijn en de keywords zijn voor de zoekmachines.
Groeten,
Nina30 juli 2010 om 8:04 am In reactie op: Van top 10 en 20 rankings naar vreemde URL’s in top 50-150 #25759Hoi Bas en Jesus,
Dank jullie wel voor de reacties. Vooral het stukje over relevantie klinkt interessant, want als Google denkt dat “vliegtickets+bestemming” minder belangrijk is dan “goedkope vliegtickets” gaan al onze vliegticketspagina’s voor de Googlebot dus eigenlijk een beetje over hetzelfde… Heb je een tool gebruikt oid waarmee je die hoogste relevantie kan achterhalen, Bas? Ik ben wel benieuwd hoe zoiets bepaald wordt.
We zijn idd van plan om te experimenteren met pagina’s om zo te zien wat het beste werkt voor zowel de klant als Google, wat is voor beiden interessant etc. Dus alle tips zijn altijd welkom natuurlijk. 🙂
Groetjes,
Nina28 juli 2010 om 9:33 am In reactie op: Van top 10 en 20 rankings naar vreemde URL’s in top 50-150 #25752Hoi hoi,
Naar aanleiding van het probleem met het tijdelijk verdwijnen van al onze vliegticketspagina’s uit Google kwam ik op een artikel over de Google Sandbox. Nu vroeg ik me af of jullie “weten” of je daar alleen in kan komen met een hele nieuwe website of ook wanneer een al langer bestaande website geheel vernieuwd wordt? In alles wat ik tot nu toe over de Google Sandbox gelezen heb, gaat het namelijk alleen over nieuwe domeinen, terwijl de “symptomen” van eerst hoog ranken, daarna zo goed als verdwijnen en het vermoeden dat het fenomeen vooral te zien is bij “zeer concurrentie-intensieve zoekwoorden” ook voor ArkeFly gelden… Zou dit toeval zijn?
Groetjes,
Nina28 juli 2010 om 9:00 am In reactie op: Van top 10 en 20 rankings naar vreemde URL’s in top 50-150 #25751Het lijkt wel of de tijd me probeert in te halen! Op het moment dat ik bovenstaand bericht postte en de rankings nogmaals ging checken, zag alles er alweer een stuk beter uit. Ik durf nog niet helemaal opgelucht adem te halen, maar zo te zien was het toch een tijdelijke vreemde Google-kronkel dat er niks meer van klopte. Ik was al bang dat al m’n werk van de afgelopen maanden voor niks geweest was. 😉 Mochten er toch opeens weer problemen zijn, dan zal ik het melden.
28 juli 2010 om 8:05 am In reactie op: Van top 10 en 20 rankings naar vreemde URL’s in top 50-150 #25750Het lijkt wel of de tijd me probeert in te halen! Op het moment dat ik bovenstaand bericht postte en de rankings nogmaals ging checken, zag alles er alweer een stuk beter uit. Ik durf nog niet helemaal opgelucht adem te halen, maar zo te zien was het toch een tijdelijke vreemde Google-kronkel dat er niks meer van klopte. Ik was al bang dat al m’n werk van de afgelopen maanden voor niks geweest was. 😉 Mochten er toch opeens weer problemen zijn, dan zal ik het melden.
-
AuteurBerichten