Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
4 december 2012 om 10:03 am In reactie op: Sinds penguin: homepage niet in SERP, subpagina’s wel #27633
Een vraag voor advies voor de website prijs *bingo (.NL)
(url graag verder niet benoemen)Sinds de penguin update (25 april 2012) is mijn index pagina uit de SERP verdwenen.
De bezoekers zijn uiteraard flink afgenomen.Uiteraard heb ik de afgelopen maanden getracht dit op te lossen, maar vooralsnog zonder resultaat. Graag jullie tips, want mogelijk zie ik door al het speuren het niet meer…
Ik zou graag willen dat ik weer terug in de SERP kom op keywords zoals:
bingo
online bingo
bingo spelenvoor deze penguin update stond ik in de top5 (soms nr 1 of 2). In bing/yahoo sta ik nog steeds in top5 op verschillende keywords, maar dat levert niet heel veel verkeer op.
Als ik mijn site vergelijk met de concurrentie dan denk ik dat mijn site niet heel slecht is (onsite seo+backlinks) maar google vind blijkbaar van wel.
Hoe kom ik weer in de google SERP terug? Hoeft niet direct een top10 maar in ieder geval wel pagina 5 tot 10…
Ik vermoed niet dat ik een penalty heb gekregen, ik heb mijn website laten her-beoordelen door google en daaruit kwam een antwoord dat ik geen handmatige penalty heb gekregen en mijn ranking puur door het algoritme van google zou komen.
subpagina’s komen overigens WEL in de SERP. bijvoorbeeld op “bingo reviews” (op dit moment #3)
Hallo seosoep misschien is het handig om eens te kijken naar welk soort externe links er binnen komen op je hoofddomein? (je kan dit doen via de webmaster tools van google) Indien dit een hele hoop irelevante links zijn of links van dubieuze sites kan dat wel een reden zijn waarom je sinds de updates gezakt bent.
@Maarten
Ik denk dat het een misverstand is dat duplicate content “absoluut te vermijden” is. Google zal geen straffen uitdelen i.g.v. duplicate content. Het enige punt met duplicate content is dat het niet optimaal is. Je hebt dan meerdere pagina’s, die allemaal kracht krijgen, terwijl er maar één zal gaan scoren. Via de rel=”canonical” kan je de krachten bundelen.Ik betwijfel of het in het geval van Joostb slim is om die rel=”canonical” toe te passen, omdat de pagina’s wel degelijk verschillen, namelijk op het punt van lokatie.
Ik neem verder aan dat de reden dat meerdere vestigingen dezelfde producten op de site aanbieden, het vindbaar worden van die producten in combinatie met de plaatsnaam is. Als dat echter niet het geval is zou ik de producten éénmaal op de site opnemen en op iedere pagina de filialen vermelden die betreffend product verkopen.
Met “te vermijden” bedoel ik dat indien er een andere oplossing mogelijk is. Voor de redenen die je zelf aanhaald.
Welke tips zou jij dan geven indien hij er voor kiest om identieke pagina’s te gebruiken (met enkel de vestiging als verschil), om er voor te zorgen dat Google elke pagina individueel gaat indexeren? Het gevaar bestaat namelijk dat Google te weinig verschil vindt en dus niet alle pagina’s gaat indexeren? (met rel canonical geef je enkel de hoofdpagina aan waardoor de andere ondergeschikt worden)Duplicate content is absoluut te vermijden. Dus zeker niet je 2de optie.
Je kan het ook eenvoudig houden en een aparte pagina met filialen aanmaken.
Indien je per filiaal een pagina wenst aan te maken zorg dan dat de structuur van je site overzichtelijk blijft en dat wie via bvb de homepagina de site “binnen komt” snel het gewenste filiaal kan terugvinden.
Je kan ook elk filiaal bij Google places aanmelden.
-
AuteurBerichten