Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wie gaat het ons vertellen ? Maar er ik zie nog zoveel zaken die volgens Google niet meer/minder zouden moeten werken die het al jaren evengoed blijven doen. En of je nu volgens de regels of een beetje tegen de regels gaat spelen, ze veranderen toch constant.
1 conclusie kunnen we (of ik toch) hieruit trekken, it’s all about the right anchortext 🙂
De tijd zal het ons vertellen 😉 Anchortext is natuurlijk belangrijk maar of het ‘all about’ is betwijfel ik nog steeds. Maar er is niemand die het zeker weet en het ons hier gaat vertellen.
Het geeft misschien even een boost maar ik denk dat het op lange termijn totaal niet rendabel is.
Zoals ik in een ander topic al aangaf schommelde bij mij de resultaten ook heel erg. De afgelopen week heb ik hier echter geen last meer van.
Ik weet niet of de reden Google caffeïne is. Ik dacht dat dat al veel eerder ingevoerd was?
Groeten.
Inmiddels blijft mijn website ‘netjes’ heen en weer gaan tussen plek 5 en 6. Hij schommelt dus niet meer tussen 3 en 10. Ik heb de laatste tijd niets verandert, dus ik neem aan dat de schommeling bij Google zelf vandaan kwam. Misschien dat meerdere sites hier last van hebben gehad?
Bedankt voor de hulp, ik zal er naar kijken en m’n keywords aanpassen. Toch verklaart het nog niet waar die daling / schommeling vandaan komt, want die keywords zijn al heel lang hetzelfde.
Dus die drop van plek 3 naar plek 10 (vandaag plek 6) heeft denk ik niet met die keywords te maken.
De site waar het om gaat is Mindtime Backup.
Momenteel bezig met een vrije val lijkt het wel.Om nog even te reageren op mijn vorige bericht. Er werd zelfs een description gebruikt die verder nergens wordt gebruikt in bronteksten van de site. Dus ik vraag me nu echt af waarom google die description gebruikt.
Edit:
Ik lees nu dat het komt door de Dmoz directory, deze kan blijkbaar ook zorgen voor je description. Dit heb ik nu uitgezet. Toch blijf ik het vreemd vinden dat iedere keer als mijn description verandert, mijn plek in google ook verandert terwijl dit geen invloed mag hebben.Over die despription heb ik ook nog een vraag. Vandaag kijk ik op google, en m’n site is gedaald naar plek 7. Wat ik veel erger vind, is dat er opeens een hele andere description staat, zonder dat ik deze heb aangepast. Hoe kan dit?
Edit:
Het lijkt er dus op dat Google meerdere descriptions gebruikt, en dat ik voro elke description een andere plek in Google heb (op dezelfde zoekwoorden.)
Die 1e link kende ik al. Die maakt echter geen onderscheidt tussen online backup en backup online. Daar heb ik niet zo heel veel aan op het moment. Die 2e link is nieuw voor me, maar ziet er erg goed uit! Ik zal me er eens in verdiepen, bedankt!
Hallo Roland,
Bedankt voor je reactie. Het zoekwoord is inderdaad ‘online backup’. Wanneer ik dit intyp in Google krijg ik niet altijd 3 advertenties. Wanneer ik deze advertenties wel krijg zit KPN er trouwens niet bij, maar dat terzijde.
Bedankt voor je tips over de description tekst. Ik zal hier zeker wat mee doen. Toch vraag ik me af in hoeverre het dan wel nut heeft. Want de bezoekersaantallen zijn dus echt 0,0 gestegen sinds de stijging naar plek 3.
Ik begin me af te vragen of ik me focus op de juiste zoekwoorden. Is er een tool voor om te zien waar mensen op zoeken? Bijvoorbeeld het aantal mensen dat zoekt op ‘online backup’ en het aantal dat zoekt op ‘backup online’.
Mvg
Het aantal zoekresultaten schommelt volgensmij wel vaker.
Dit artikel kwam ik eerder vandaag tegen:
Schommelingen in Google’s schatting van het aantal zoekresultaten (Kwebble blog)Ik denk dat hij het aantal resultaten bedoelt wanneer je ergens op zoekt in Google?
Oké bedankt! Dat het geen wondermiddel is snap ik, maar alle kleine beetjes helpen 😉
Tevens straalt het ook wel wat uit naar de bezoekers wanneer ze zien dat je wel actief met je site bezig bent. Dus naast het hele Google gebeuren heeft het ook positieve invloed op andere gebieden.Ik vind het wel een handige tool, maar hij vindt alleen Engelstalige pagina’s?
Is er ook zo’n tool voor Nederlandse sites?
Groeten.
-
AuteurBerichten