Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2012 om 1:30 pm In reactie op: Is SEO nog nodig? Doorklik ratios in Google veranderen enorm #22570
Uit het volgende onderzoek blijkt dat de doorklik ration op de organische zoekresultaten in Google lager is dan ooit. De 1e positie zou nog maar goed zijn voor ±18% van alle kliks. Het is aannemelijk dat dit komt door de constante optimalisaties die Google doorvoert en het toevoegen van de video, foto en nieuws stukken.
De vraag waardoor ik tegen dit artikel aanliep kwam van één van onze site managers. Hoe belangrijk is hoog in de zoekresultaten staan nog? En om eerlijk te zijn kan het antwoord volgens mij niet meer om de traffic gaan.
Ik ben benieuwd naar jullie gedachten hierover?
Mission ImposSERPble: Establishing Click-through Rates | SEOmoz
Om eerlijk te zijn vraag ik me af hoelang zulke onderzoeken nog wel gedaan kunnen worden. Gezien de gigantische stijging in local search en de bubbel die Google langzaam maar zeker om iedereen heen aan het trekken is.
Daarnaast kan ik me alleen maar aansluiten bij de mening dat SEO er is om mensen te helpen met het vinden van de juiste informatie en die behoefte zal de komende jaren nog niet verdwijnen.
Hoe kan ik beste bepalen in adwords welke zoekwoorden relevant zijn om ook beter in te zetten voor SEO? De dure woorden of juist de woorden die veel vertoningen genereren?
Hey Judgroen,
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar.
Via adwords heb je de mogelijkheid om via het hulpprogramma voor zoekwoorden te bekijken hoe groot het organische verkeer en de concurrentie is voor zoekwoorden. Dit is normaal gesproken een onderdeel van je keyword research voordat je gaat beginnen aan zoekmachine optimalisatie.
Dit heeft echter niets te maken met de kosten en vertoningen van adwords. Adwords staat op zich en het kan dus zo zijn dat er op het organische verkeer vrijwel geen concurrentie is, terwijl de adwords kosten zeer hoog zijn. Of andersom uiteraard.
-
AuteurBerichten