Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2012 om 8:28 am In reactie op: Veel bezoekers op exacte h1 tekst -> "[lange productnaam]" #23122
Ik weet niet of dit ‘de beste oplossing is’, maar ik heb nu gewoon hun ip adres in een Analytics filter gezet, zodat deze bezoeken in ieder geval niet meer de statistieken vervuilen.
In de logs kan ik altijd nog zien of ze nog steeds het hele assortiment aan googlen zijn, daar zullen ze voorlopig toch nog niet klaar mee zijn 🙂
12 juni 2012 om 6:59 am In reactie op: Veel bezoekers op exacte h1 tekst -> "[lange productnaam]" #27252Hey PaulG,
Bedankt voor je reactie.
In de logs van de server kijken, daar had ik nog niet aan gedacht !
Daar heb ik inderdaad een ip adres vandaan, dan komen we direct uit bij een concurrent.
De browser in de logs is:
“Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)”En dat is volgens deze site:
http://www.useragentstring.com/pages/Internet%20Explorer/
-> Internet Explorer 9.0Als het geen bot is, afgaand op de gebruikte browser, is het dan verstandig het ip adres te blokkeren?
Een persoon kan natuurlijk makkelijk even vanaf een ander ip adres hetzelfde trucje gaan uithalen.Kan zoiets schadelijk zijn voor mijn site?
Moet ik hier verder nog wat mee doen, kan ik hier verder nog wat mee,
of is het gewoon een kwestie van ‘negeren’?In ieder geval bedankt zover!
11 juni 2012 om 1:04 pm In reactie op: Veel bezoekers op exacte h1 tekst -> "[lange productnaam]" #27250Ondertussen ‘gaat het maar door’, erg vervelend al zeg ik het zelf omdat het de statistieken nogal vertroebeld.
Ik heb wel wat meer info:
het lijkt net alsof ‘het’ één voor één, en per categorie, de producten af gaat.
Geen zoekopdracht wordt een tweede keer geprobeerd.
En elke dag worden er van eenzelfde categorie producten ‘gezocht’, en dan uiteraard elke dag een andere categorie.Iemand die wat input kan leveren?
3. Uiteindelijke productpagina, tassen – model a – kleur 1
A. Merknaam – Model a | Winkelnaam
B. Merknaam – Model a, Kleur 1 | Winkelnaam
Moet ik A of B gebruiken, overwegende dat:
– zoekers niet op kleur zoeken
– de kleurnaam vaak ook weinig concreet is (b.v. “fury”)
– er binnen de site er zoveel mogelijk verschillende meta titles moeten worden gemaakt.
Ik neig te kiezen voor B, maar ik ben niet zeker van m’n zaak.Als je meerdere productpagina’s hebt:
– tassen – model a – kleur 1
– tassen – model a – kleur 2
– tassen – model a – kleur 3Dan kun je al beter niet voor optie A kiezen, dan krijg je dubbele titels.
Bovendien spreek je jezelf tegen als je zegt dat ‘zoekers niet op kleur zoeken’ en ‘de kleurnaam weinig concreet is’, maar je wel wil kiezen voor optie B: de kleur in de titel noemen.
Ik zou alleen al op basis van unieke titels kiezen om de kleur in de titels te gaan verwerken (als ik inderdaad gelijk hebt over de meerde productpagina’s),
of mensen daadwerkelijk vaak i.c.m. kleur zoeken (ik denk het wel) kun je uit statistieken en concurrenten afleiden.Wat is moeten…’t Werkt wel als je op “bedrijf + plaatsnaam” gevonden wilt worden.
Hangt ook een beetje af hoe groot je plaats is want met “loodgieter Lutjebroek” haal je niet veel volk binnen ook al sta je daarmee op 1.Hierdoor wordt je vaak goed gevonden inderdaad,
maar altijd oppassen of het ook goed werkt qua conversie.Veel mensen zoeken bijv. een winkel in [plaatsnaam], al komen ze dan op je site terecht omdat je in [plaatsnaam] ‘gevestigd zou zijn’, hebben ze vaak al snel door dat je daar eigenlijk niet zit, met een hoog bouncepercentage tot gevolg.
Maar dat is een beetje afhankelijk van het soort bedrijf dat achter de website zit,
en of je [plaatsnaam] in een kleine of grote straal gaat verwerken.Ik kan mij er echt niet in vinden dat het om gepersonaliseerde zoekresultaten gaat,
het gaat om 100% nieuwe bezoeken, compleet uit de regio en de site heeft geen integratie met social media (likes, +1’s, etc).Nu zie ik vandaag een ander geval, maar daar lijkt het er meer op dat een betaalde bezoeker als ‘organic’ in Analytics wordt weergegeven.
In Adwords is er geen klik te vinden, en ook niet in Analytics onder ‘Betaald’, maar het zoekwoord matcht 1 op 1 met waarop geadverteerd wordt (zelf zie ik ook de advertentie naar voren komen als ik de zoekterm in google typ).Dit kan ook andere niet te reproduceren organische bezoeken verklaren:
het zijn misschien gewoon verkeerd weergegeven betaalde bezoekers.Zou dit kunnen, hebben jullie nooit soort gelijke ervaringen gehad?
In webmasters staat aangegeven dat ‘lamineren’ gemiddeld een 11de positie opleverd op ‘Het internet’.
Al ben ik:
– wel of niet met een google account ingelogd
– met een browser die super vaak de betreffende website heeft bezocht
– een willekeurige andere browser
– in private browsing
– via een proxyserverDan kom ik de website pas op de tiende pagina met zoekresultaten tegen… en dan nog niet eens de pagina waarop de mensen binnenkomen waarop ik die verwacht, of de bestemmingspagina die analytics laat zien.
Dus ik snap er echt niets van.
-
AuteurBerichten