Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voor een goede KID (Keyword in domain) word altijd aangeraden om de dash-loze versie te pakken. deappel.nl word als een betere domeinnaam beschouwd dan de-appel.nl door de domeinboeren en meeste SEO’s. Als je over de telefoon moet gaan uitleggen dat ze een streepje moeten gaan plaatsen tussen 2 woorden, dan ben je ze meestal al kwijt. Dashes zijn echt: tweede keus.
Denk aan generieke aanvullingen: inbreda.nl, hiermee scoor je beter als bredahub.nl, omdat Google “hub” wel meeweegt in ranking, maar woorden als “in” niet.
Denk ook aan andere extenties dan .nl: .net .org .com .info .eu
7 augustus 2010 om 7:36 pm In reactie op: Aantal concurrerende pagina’s voor een bepaald land of taal achterhalen #25778Het gaat mij echt puur en alleen om regionaal / landenspecifiek of per taal het het aantal pagina’s te achterhalen.
Dan moet je advanced search operators gebruiken.
Je kunt met “ext” gaan stoeien, “inurl”, of de pagina’s in een bepaalde taal: “lr” of “language restrict”
Alle “widget”’s op duitstalige pagina’s:
widget – Google zoeken ?q=widget&hl=nl&lr=lang_de&pws=0Alle “widget”’s op nederlandstalige pagina’s:
widget – Google zoeken ?q=widget&hl=nl&lr=lang_nl&pws=0Hier vind je de rest van de talen operators.
Google SOAP Search API28 juli 2010 om 2:45 pm In reactie op: Ik kan slechts enkele factoren beïnvloeden. Hoe haal ik toch een hoge ranking? #25757Beste,
Bij de organisatie waar ik werk kunnen we de volgende punten beïnvloeden:
-
[*]Naam menu-item
[*]Titel van de pagina
[*]Alttekst van de afbeelding
[*]Titeltekst van de afbeelding
[*]Tekst kop alinea
[*]Tekstlink + link gebruikte url’s in tekst
[*]Titletag (maximaal 80 karakters of 10 woorden)
[*]Maximaal drie zoekwoorden of korte zoekzinnen in waarop je gevonden wilt worden
[*]Samenvatting waarin in maximaal 160 karakters of 20 woorden wordt weergegeven waarover de tekst gaatHet technisch gebeuren en de vorm van de gebruikte url’s kan ik niet aanpassen.
Hoe kan ik toch zo hoog mogelijk in google eindigen?Alvast bedankt voor jullie reacties.
Het technisch gebeuren heeft niet zoveel invloed op ranking. Het ondersteund natuurlijk wel een flink aantal andere factoren, zie het meer als een totaal plaatje.
Dat je de url’s dus niet kunt aanpassen (veel CMS’en werken met zogenaamde slugs, en het is niet prettig als deze veranderd worden) hoeft een hoge ranking in Google niet in de weg te staan.
Hoe je kunt zorgen dat je artikel hoog in Google eindigt?
– Doe onderzoek
– Schrijf een goed informatief uniek artikel
– Verzorg links van de homepage en andere website’s naar deze dieper gelegen pagina.Kijk in Google keyword tool:
https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.noneNaar zoekwoorden die een redelijk zoekvolume genereren. Kijk op twitter wat de “hot topics” zijn voor het onderwerp van je artikel.
Schrijf een artikel, en houd in je achterhoofd: willen mensen hier naartoe linken of is het fluff?
Breng je vrienden, familie, sociale media volgers op de hoogte van het nieuwe artikel: promoot het artikel.
Je kunt het ook grootschaliger uitpakken:
– Laat een keyword onderzoek uitvoeren naar alle onderwerpen op je site, en maak een boomstructuur. Produceer nu content/artikelen voor elke zoekterm uit je onderzoek.
– Bezoek concurrentie en inventariseer hoe je een artikel op hun site kunt verbeteren. Als je het beste relevanste artikel vind voor je onderwerp, dat ook lekker rankt in Google, dan dien je om deze te verslaan te verbeteren: Meer links, meer informatie, betere inzichten.
– Bekijk je stats en keywords waar je reeds op gevonden word. Stel je contentstrategie hierop in. Zo kun je reeds rankende artikelen de positie verbeteren en bepaalde zoektermen monipoliseren (als Google reeds je artikelen waardeert, dan heeft een waardetoevoeging/uitbreiding aan deze artikelen een cementerende werking.
– Schrijf viral content. Content die gemakkelijk gelinkt word, content die zichzelf market. Dit vergt enorme creativiteit en veel testen, maar een paar van dat soort artikelen kunnen de rest van de site weer een hogere authoriteit en ranking geven.
Content ranked vooral op relevantie en populariteit. Een keyword rich url gaat daarin het verschil niet maken, zeker niet in sterk concurrerende niches.
Bij deze wil ik iedereen waarschuwen voor SEOplus en diens werkwijze.
Ze beloven een pagina één positie, zo niet betaal je geen kosten.
Ik heb me hierdoor laten verleiden voor mijn website garderobe-kast.nl, nou dat heb ik geweten ook!:mad:In plaats van zoekmachine vriendelijke website te schrijven, stelen ze content van collega bedrijven en zetten die doodleuk op je website neer. Toen ik ze hierop geattendeerd heb hebben ze deze teksten snel vervangen door opsommingen die ik zelf elders op de website had gezet, duplicate content dus.
Ditzelfde verhaal hebben ze ook toegepast bij een collega van mij, dus dit is zeker geen uitzondering.
Al met al heeft dat nu geleid tot een PR van 0!!:eek:
Overweeg dit dus maar eens goed voordat je met SEOplus uit Breda aan de slag wilt gaan, een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Ik ben altijd beetje huiverig voor dit soort kritiek. Natuurlijk zitten er in de SEO aardig wat “bad apples”, het is immers voor een groot deel een dog-eat-dog marketing wereld. Of de PR 0 is te herleiden naar het werk van het SEO bureau is mij zonder stats en kennis van de situatie niet te beantwoorden. Of de PR0 enig verschil heeft gemaakt in de SERPs of bezoekersaantallen is mij ook onbekend.
Voor SEO teksten altijd eisen dat deze de copyscape test doorstaat en dat de tekstschrijver unieke content schrijft, waar jij volledige distributierechten op krijgt.
Voor tips voor het aannemen van een SEO of SEO consultant:
Beginners Guide to identifying the Genuine SEO – SEO Chat
Search Engine Optimizers (SEO) – Webmasterhulpprogramma’s van Google Help
Een pagina 1 garantie geven is onmogelijk. Een niet pagina 1, geld terug garantie wel.
Overigens is je site niet canonical, en dit is wel een serieus probleem voor e-commerce sites als die van jou. De canonical tag staat er wel in, maar deze werkt canonicalisatie juist tegen.
site.com/?waarde=duplicate
site.com/
site.com/?nog1=waarde
alle geven dezelfde content met een verschillende URL en een verschillende canonical meta tag. De dynamische variablen dienen juist van de url worden gestript voordat deze in de canonical meta worden geplaatst.
Als SEO bureau nu niet zo blij is met jouw kritiek, dan kan men linken naar honderden verschillende url’s, en zo honderden pagina’s met duplicate content in de index zetten. Dit is een groot gevaar voor je sites gezondheid. Google word steeds beter in uitfilteren van duplicate content, maar is natuurlijk ook niet perfect.
Zie (of toon diegene verantwoordelijk voor huidige SEO, implentatie canonical tag):
Canonieke URL’s – Webmasterhulpprogramma’s van Google Help
Official Google Webmaster Central Blog: Specify your canonical
Via het forum kwam ik vanmorgen een programma tegen Xenu, dit heeft mij vandaag de ogen geopend. De reden dat ik hier naar ben gaan zoeken was een overzicht van Crawlfouten bij google webmaster hulp programma’s.
Ik gebruik tot nu toe eigenlijk alleen maar de webmaster hulp programma’s en geen externe tools, ooit gegeken naar seo toolkit van trillian maar dat was toen ik het bekeek boven mijn budget.
Xenu Linksleuth is inderdaad een prachtig programma. Het kan ook sitemaps genereren. Voor meer functionaliteiten van dit programma zie:
SEOmoz | Xenu’s Link Sleuth – More Than Just A Broken Links FinderIk neem aan dat de user-generated links in het forum zoiezo nofollow zijn? Dit kan ik aanraden om spammers zoveel mogelijk weg te houden. Ook omdat je dan geen stem geeft aan mogelijke slechte buurten, waar door bezoekers naar gelinkt word.
Of er nu een nofollow staat naar een slechte buurt of een 404, maakt mijn inziens niet zo gek veel uit. Je geeft er immers geen stem aan. Natuurlijk niet netjes om “broken links” op je site te hebben staan (staat duidelijk in de guidelines), maargoed spammy nofollow links in forums is ook geen prettig gezicht.
Wat je kunt implementeren is een redirect script. Deze slaat externe url’s op in een database, en controleert deze periodiek. Als de link een 404 geeft, dan word een bezoeker daar niet meer naartoe geredirect, maar naar een 404 op uw eigen pagina.
Beste mensen,
Een (Nederlandse) klant van mij heeft een website voor de Franse markt. Netjes een .fr domeinnaam, zodat er geen twijfel ontstaat over de doelgroep, maar nu wordt er getwijfeld aan de hosting. Momenteel staat de website op een server in Nederland, maar wellicht is het beter om de website in Frankrijk onder te brengen? De voorkeur gaat uit naar hosting in NL, met het oog op uitbreiding naar meer landen, maar als het beter is om te hosten in Frankrijk dan moeten we dat natuurlijk overwegen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Als je Google geen andere hints geeft (qua taalgebruik, gelocaliseerd linkdomein, adressen op de site, meta language of target geography in Webmaster tools) dan zal de server locatie inderdaad meegewogen worden in de vraag voor Google: Voor welk gebied is deze site het meest relevant?
– Als de meta language geset is,
– franse taal word gebruikt,
– meeste links van franse sites komen
– contact informatie bedrijf in Frankrijk is
– Geo Targetting in Google webmaster tools op frans staatDan weet Google het wel. Dan maakt dus de serverlocatie (ip van de server) niets tot zeer weinig uit.
Als de site reeds scoort in Google.fr dan gaat een server wisseling qua SEO geen winst boeken.
Veel site’s draaien dan ook op media temple en hebben een amerikaans server ip. Zonder problemen of lage rankings in nederland.
28 juli 2010 om 1:27 pm In reactie op: Van top 10 en 20 rankings naar vreemde URL’s in top 50-150 #25753Hoi hoi,
Naar aanleiding van het probleem met het tijdelijk verdwijnen van al onze vliegticketspagina’s uit Google kwam ik op een artikel over de Google Sandbox. Nu vroeg ik me af of jullie “weten” of je daar alleen in kan komen met een hele nieuwe website of ook wanneer een al langer bestaande website geheel vernieuwd wordt? In alles wat ik tot nu toe over de Google Sandbox gelezen heb, gaat het namelijk alleen over nieuwe domeinen, terwijl de “symptomen” van eerst hoog ranken, daarna zo goed als verdwijnen en het vermoeden dat het fenomeen vooral te zien is bij “zeer concurrentie-intensieve zoekwoorden” ook voor ArkeFly gelden… Zou dit toeval zijn?
Groetjes,
NinaIk zal niet zo snel de woorden Sandbox in me mond nemen. Dit is reeds een wat verouderde term. Meestal spreekt men nu over een Honeymoon periode, en daarbij lijken nieuwe websites het juist tijdelijk beter te doen ipv slechter.
Na veranderingen in content of structuur is het normaal dat men schommelingen ziet. En ja: het is mogelijk om de site op zo’n manier aan te passen dat Google zegt: Deze houden we even een periode in de gaten, tot we met meer zekerheid kunnen zeggen dat dit een legitieme website is, en geen spamdomain.
Zie dat als het aanpassen van de thermosstaat. Elk algoritme zal dan schommelingen geven. Bij grove temperatuurwisselingen zal het langer duren voordat de ranking gesettled is.
De overige vragen kan ik niet 123 beantwoorden. Hebben jullie geen inhouse SEO of SEO bureau dat de online activiteiten van arkefly beheert? Ik denk zo dat een paar procenten een groot verschil kunnen maken en dat de online activiteiten het zeker waard zijn.
Ik heb dan ook geen inzicht in jullie statistieken en on-page/off-page/marketing activiteiten. Ik kan niet aantonen of het iets met de MayDay update heeft te maken. Bij een site van omvang ArkeFly dien je er toch echt een aantal uurtjes in te duiken.
Ik kan alleen zeggen: gebruik een goede betrouwbare rank check (in webmaster tools kun je gemiddelde posities bekijken, zorg ook dat er geen personalized search aan staat).
Termen als “vliegticket kos” hebben ook constant aandacht nodig, die kun je vrijwel niet ranken op nieuwheid en relevantie alleen.
Hallo Guru,
Onze nieuwe website gaat binnenkort online. Als voor-onderzoek ben ik alvast op zoek gegaan naar goede websites voor goede inbounds.
Het volgende heb ik geconstateerd.
dmoz.nl heeft op de homepage een pagerank van 8, maar van de pagina waar mijn link op zou moeten staan: Open Directory – World: Nederlands: Kunst: Mode is geen pagerank beschikbaar. (op Google pagerank checker)
Moet ik nu letten op de pagerank van de pagina waar mijn link op komt te staan, of ook op de pagerank van de homepage van websites.
Want zoals ik het zie, lijkt het hier verstandiger om een ander pad te kiezen bij dmoz.??Graag uw reactie.
SilviePagerank maakt niet zoveel uit voor links. Het gaat om de context. DMOZ notatie wel of niet maakt eveneens niet zoveel uit voor links. Gewoon aanvragen en vergeten. Een specifiek pad met toevallig minder links erop, maar al helemaal niets uit, tenminste:
– tijd besteed aan deze hoofdbrekens kan veel beter besteed worden aan het schrijven van unieke product informatie.
U kunt trouwens in opensiteexplorer.org opzoeken wat de authoriteit van bepaalde pagina’s is. Deze score is vaak relevanter dan PR en werkt in ieder geval voor subpagina’s.
Dag hebben niet thema gerelateerde links van sites met betrekkelijke autoriteit meerwaarde? of dien ik deze niet te accepteren? ( pr4, dmoz, leeftijd 10 jaar = betrekkelijke autoriteit)
groetjes
Dat ligt eraan. Sites zijn vaak niet gerelateerd aan nu.nl of tweakers.net, toch willen ze allemaal graag een link van zo’n site. De meerwaarde van links komt door er een “edatorial vote” mee te geven. Links op een ongerelateerde directories of sitewide in de footer hebben deze vote niet (of minder).
Schrijf voor een edatorial link een artikel of een paar regels voor en na de link, en plaats deze tussen de content. Het mooie is, is dat je dan niet meer hoeft na te denken over non-thematiek, omdat je de link relevant en thematisch hebt gemaakt.
Je hebt het echter over accepteren. Ik begrijp dat het hier dan om een linkuitwisseling met een ongerelateerde site gaat? Dit kan ik wel afraden: het heeft geen meerwaarde en je eigen stem/vote kan minder waard worden als je dit vaak doet.
Ik heb een vraagje, onze site bestaat nu toch al een jaar of 4 maar we scoren niet zo goed in google ondanks veel inspanningen. Onze PR is van 3 terug naar 2 gezakt.
PR is niet zo belangrijk meer. Het is gewoon een nummer. Zeker 2-3 gaat niet zo veel deren voor rankings.
Er is vanalles geprobeerd zoals title tags in orde gebracht, H1 en H2, keywords, seo friendly url’s, sitemap …. Toch heb ik de indruk dat het niet wil lukken, zelfs dat we het slechter maken aangezien concurrentie beter scoort zonder enige aanpassingen.
Ja dat is patchen. Je kunt lastig met on-page aanpassingen als die het verschil gaan maken. H1 en H2 gelden trouwens meer voor structuur, dan voor keyword rankings (bij Google). Bij SEO voor rankings ga je altijd uit van:
– Links
– Content
– Marketing StrategieOn-page factoren als seo friendly url’s en headings en title tags modificeren helpen daar alleen bij. Als je niet eerst een marktonderzoek doet (waar zoekt mij doelgroep op, wat zijn de archetypen, wat willen ze en hoe kan ik dat geven? ?) dan weet je niet hoe je je doelgroep kunt aanspreken.
Als je geen goede verse content hebt, waar mensen naar willen linken om wat voor reden dan ook, dan kost ranken met termen erg veel. Zie dat als de benzine die een brakke auto met een kapotte leiding verspild. Met keyword onderzoek leer je welke termen mogelijke rankings kunnen opleveren, en je content kan hier goed voor dienen.
Hoe zijn de banden in de webmaster community van je niche? Heb je een linking strategie? Wat doe je met social media? Als je concurrentie gelinkt word van relevante authoriteit sites met relevante anchor text en jij staat in 400 generieke directories dan is het logisch dat die concurrent het beter doet.
Op Yahoo site explorer of opensiteexplorer.org kun je als het ware een kijkje in de keuken nemen van je eigen site, maar ook die van de concurrentie.
Is er een mogelijkheid om een goede seo analyse te laten uitvoeren? Aangezien er 1000+ aanbieders zijn en waarschijnlijk een heel deel minder goede bij zitten?
Ik zou aanraden zelf een stuk basis SEO kennis te pakken en een inhouse of consultant SEO aan te nemen, zeker als het bedrijf draait op online business.
Site speed is steeds belangrijker, zo geeft ook Matt Cutts aan, ik ben dus op zoek naar een tool, die de site speed/load time meet van een website, in verschillende landen.
Ik wil b.v. weten wat mijn site doet in Nederland, maar ook in andere Europese landen waarvoor ik sites heb draaien (die gehost worden in Nederland)
Kan iemand mij tips geven voor zo’n tool/site?Lars, sitespeed mag een geringe factor worden, je doet dit vooral voor je bezoekers natuurlijk. Als je redelijk tot goed scoort in Googles Page Speed plugin, dan ben je er qua SEO, want dat is grotendeels de page speed check zelf. De rest van je activiteiten weegt dan niet op tegen de SEO return in ranking (if any).
Kortom: als je resources hebt gecombineerd en met caching werkt, dan zou het niet moeten uitmaken of iemand in amerika of duitsland een server request doet. Jij bent niet verantwoordelijk voor het aantal hops dat je site moet maken, je kunt alleen zorgen dat de content van de hops laag is.
Bij pagespeed plugin moet je nog een lange tijd denken aan sites die 10-15 seconden staan te bakken met een wit scherm, niet aan de server respons tijden.
Het is uiteraard wel belangrijk dat je servers een goede uptime houden. Ik zou daar eerder naar kijken en proberen daar procenten af te schaven. Zulke “softe” 404’s zijn vrij schadelijk voor je sites gezondheid en het crawling process, en is iets anders dan de on-page pagespeed factors, voor uptime moet je bij een goede hoster zitten.
De website van ons bedrijf (die marktleider is in de dienst die we aanbieden) staat op de derde pagina in Google.
Voor welke keywords? De sitenaam?
Organische 3rde plek (normale resultaten) of bij de advertenties?Er zijn meer dan 400 verschillende links (die allemaal relevant zijn aan de core business) waar we zeker van weten dat onze website geplaatst is. Ook heb ik de site door zo’n programma gehaald waar gebroken links in naar voren komen. Ook hier waren er geen opvallende resultaten.
Je kunt de site registreren bij Google webmaster tools. Als er dan (technische) problemen zijn met het crawlen van je website, dan worden deze meestal gemeld. Dit is bovendien handig voor het submitten van je xml sitemap.
We hebben ook al meerdere malen gewerkt met Google AdWords dus ik snap echt niet hoe het kan dat we op de derde pagina staan.
Google Adwords heeft geen directe invloed op de organische resultaten.
Heeft iemand misschien tips/suggesties hoe ik erachter kan komen wat er precies mis is?
Had je site url gepost?
Is dit teveel? Of heb je een ander advies?
Nee. Niet teveel h2’s. Je kunt je afvragen of ze relevant zijn voor je bezoekers, want Google legt zeer weinig tot geen gewicht op headings. Zelfs H1 wordt nagenoeg genegeerd. De alt-text op de productplaatjes scoort waarschijnlijk nog hoger.
-
AuteurBerichten