Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat je hier probeert te maken is een blackhat domain farm. Ik ga je geen tips geven over hoe de anti-spam maatregelingen van Google te omzeilen. Ik ben voor relevante zoekresultaten (ook voor de erotiek niche :)) en ga je dus niet helpen om de zoekresultaten te vervuilen. Voor zover ik weet is Seoguru ook niet van de blackhat technieken en volgt strict de Google webmaster guidelines. Ik zou het dus op een andere site proberen, met de wetenschap dat successvolle blackhat technieken nooit gedeeld worden, en de rest van de informatie sterk verouderd is of pertinente onzin.
O ja en de beste tip die ik je wel kan geven is dat je een stuk minder luid moet zijn over je netwerk. Je geeft met je post aan dat je rechtstreeks tegen de Google webmaster guidelines ingaat, en je geeft je concurrenten een ingang tot dat netwerk… Een spam rapport is zo gemaakt.
Hoi Bart,
Dat is allemaal duidelijk.
Alle website van de maker krijgen een pagerank van 4 zonder dat daar al te veel aan gedaan is aan SEO, dit zijn alle html sites. Ik begrijp uit jouw uitleg, dat het feit dat onze site met php geschreven is geen verschil hoeft te maken.Bedankt voor je reactie.
Grt.
JorgenPHP is een dynamische scripting taal. De output van php is meestal html. Of dit dan .php of .html heet maakt niet uit. Met .htaccess kan je elke .php pagina omschrijven naar .html.
Dit forum draait ook op .php en toch hebben vrijwel alle topic urls een .html extensie.
Extensie maakt vrijwel niets uit voor SEO. Er is maar 1 extensie die je moet vermijden en dat is .exe 🙂 Als ik toch mocht kiezen zou ik gaan voor extensie-loos. Hoe korter hoe beter is mijn credo.
Pagerank is ook maar een nummer 😛 Dat sites een PR4 krijgen heeft niet zoveel met SEO te maken (dit draait om het aantal links dat website maker (tijdelijk?) je kant op zet). Belangrijker is hoe deze PR word verdeeld over de belangrijke pagina’s — of er een goede site architectuur is voor het type site.
Bedankt voor je duidelijke antwoord, ik heb inderdaad een .httacces bestand
Nu heb ik ook gelezen dat er verschillende soorten van de redirect zijn
301, 302, enz.Welke kun je het beste waarvoor gebruiken
Bijvoorbeeld,
-een pagina is verplaatst
-een pagina bestaat niet meer
-een pagina heeft een nieuwe naam gekregenEn wanneer ik een hoofd categorie van naam verander, moet ik dan ook redirects maken voor alle onderliggende pagina’s.
voorbeeld
http:http://www.mijnsite.nl/hoofdcategorie-oud/subcategrie1/product1
http:http://www.mijnsite.nl/hoofdcategorie-oud/subcategrie2/product2
wordt
http:http://www.mijnsite.nl/hoofdcategorie-nieuw/subcategrie1/product1
http:http://www.mijnsite.nl/hoofdcategorie-nieuw/subcategrie2/product2Moet ik dan ook alle subcategorieen en producten doorverwijzen of kan ik dat in een keer doen.
Alvast bedankt
Je kan dat in een keer doen. htaccess ondersteund reguliere expressies. Je dient iig ale producten ook te laten verwijzen naar de nieuwe categorie naam. Een categorie naam veranderen heeft trouwens maar weinig SEO profijt. Als je reeds links hebt naar product en categorie pagina’s zal een 301 redirect de kracht hiervan zelfs enigzins verminderen.
Als je het niet erg vind geef ik je geen htaccess voorbeeld, omdat dat mis kan gaan als ik een typfoutje maak. Test een htaccess lokaal uit of het echt doet wat je wil.
301 is de enige redirect met SEO waarde. 302 en 404 gebruik dien je te vermijden zo mogelijk.
Beste mensen,
Ik wil ook in BE actief gaan worden en daarom gaan we Powerpoint presentatie professioneel | Studio-Max, Powerpoint Advies en Realisatie op een BE-server zetten met andere maar gelijkende content.
We willen natuurlijk in BE hoog gaan ranken, wat is nu het beste?
Er zijn 2 plannen:
1: hoofddomein wordt: http://www.powerpoint-studio-max.be zonder een subdomein
2: hoofddomein wordt: http://www.studio-max.be met als subdomein http://powerpoint.studio-max.beHet subdomein heeft niet echt heel specifieke content, tenslotte is alle content op de site powerpoint gerelateerd, subdomein zal 1 pagina groot zijn.
Dank voor het meedenken!
Gr, Max
Plan 1 heeft dan mijn voorkeur. Probleem van een subdomein is dat dit beetje tussen “zelfde site” en “andere site” in ligt. seo.startpagina.nl verdiend meeste authority los van startpagina.nl (al krijgt deze wel iets meer van hoofddomein dan seo-startpagina.nl)
Zelf zou ik kiezen voor plan 1 of (aangezien ik niet superstuk ben van keywords in domain) een:
studio-max.be/powerpoint/
zodat groei buiten de powerpoint business ook mogelijk is.Verder zou je ook kunnen denken aan studio-max.nl/belgie/ dan leunt dit grotendeels op je bestaande authority.
Dankje, heb nu een ander thema geïnstalleerd.
Hoe vinden jullie dit? Het is wel een stuk rustiger allemaal.De header is iets te hoog. Je ziet te weinig van de pagina op een laptop scherm. Probeer hoofdzaken en call2actions binnen de fold te plaatsen (960px bij 650px). De eerste impressie is vaak de laatste als iets niet meteen duidelijk is. Het telefoonnummer kan naast de winkelwagen en de logo herhaling en kleine foto kan weg.
De homepagina verdiend ook plaatjes: hetzij van de producten(!) hetzij van mensen.
Hoge bouncerate kan veel (gedeelde) oorzaken hebben. Ook oorzaken die niet per sé aan de website liggen: De site kan bv goed ranken in belgie, maar belgen klikken weg bij een nederlandse webshop.
Om hier echt achter te komen dien je in Google analytics een geavanceerd rapport te maken waarbij je bouncerate ten opzichte van andere meetbare factoren zet: browsergebruik (als site stuk is op IE6 zullen deze mensen bouncen)
referent (via adwords? landingpagina en adcopy aanpassen, via aggregaat site? slecht getargette bezoekers)
zoekwoorden (rankt goed op bepaalde term, maar bied deze niet aan op de homepage)Google website optimizer is idd een handige tool hierbij. Je komt toch meer in het hokje conversie ratio optimalisatie dan SEO. Deze tips hebben mij enorm geholpen om e-commerce conversie ratios omhoog te brengen:
Google Website Optimizer – 108 Free Tips | Conversion Rate Experts
1 tip bijvoorbeeld over de eerder aangestipte onduidelijke homepage copy is bijvoorbeeld:
Rank the top 5 points you want to communicate to your visitors. You want to make sure that, whatever else your visitors learn from your site, they definitely learn these top 5 points.
P.S. Mensen navigeren een site steeds vaker via Google. Men land op diepere paginas van je site die getarget zijn op de zoekwoorden. De algemenere termen als “hobbywinkel” zijn zoiezo lastiger te ranken. De diepere pagina’s op de site echter hebben vrij weinig content om te ranken, misschien zelfs te weinig om in de index te worden opgenomen. Dan zul je automatisch gemiddeld meer bezoekers op home krijgen. En die krijgen dan niet meteen voorgeschoteld waar men naar op zoek was. Voor E-commerce shops zijn juist de diepergelegen pagina’s belangrijk om sales te maken. Dankzij site architectuur, content copy en deeplinks probeer je de categorie en productpaginas zo hoog mogelijk te laten ranken. Kijk naar de grotere webshops van nederland en zie hoe zij de homepagina inrichten: Veel plaatjes, veel geruststelling (keurmerken), betaalmethoden, aflevervoorwaarden, laatste producten enz. enz. Het is geen schande om hier een beetje van af te kijken.
Hallo allemaal,
We weten allemaal dat duplicate content slecht is voor de ranking. Wat ik niet weet of dubbele linkjes van verschillende sites ook slecht zijn voor de ranking. Dus op de ene site heb je bijvoorbeeld een linkje naar I Phones die heet “I-Phone” en op de ander site heb je exact hetzelfde linkje, wordt dit dan ook gezien als duplicate content?
Hoop wat te horen,
Jeroen
Nee dit word niet gezien als duplicate content.
Tegenwoordig is duplicate content niet erg slecht voor je ranking. Het kan iedereen overkomen dat er wat duplicate content op de website staat. Google filtert dit er automatisch uit, in plaats van een penalty te geven op ranking. Je moet het erg bont maken en substantiele duplicate content plaatsen met “bad intent”/manipulatie doeleinden.
Google vindt het niet eerlijk om webmasters te straffen voor “good intent, bad implementation”.
Duplicate content is echt je eigen artikelen hergebruiken en er wat andere keywords in plakken. Het is heel doorzichtig. Vaak hoor je van beginnende SEOs/webmasters zorgen over duplicate content. Elke herhaling van een woord op de website wordt als duplicate content aangewezen en is de schuld van de matige ranking. Dit is vaak niet het geval.
Waar je wel een zorgpuntje hebt is om te zorgen voor een divers en natuurlijk backlinkprofiel. Als je alleen maar links hebt met dezelfde anchor text, dan staat dit niet organisch, maar gefixed.
Bij links zijn varieteit, diversiteit, relevantie van belang. Als men organisch naar je zou linken zou men ook niet altijd hetzelfde keyword gebruiken (al zijn namen van sites natuurlijk populair). Als je zelf de anchortext kan maken, is het aan te raden om deze divers te houden, relevant voor de linkpagina en in lijn met je keywordonderzoek.
iphone
i-phone
iphones
i-phones
iphones op site.com
iphones kopen
etc.Ik probeer al een paar daaggies in deze thread te posten, maar posts dienen eerst gemodereerd te worden? Ik had iig een uitgebreid antwoord op je post, maar deze kan ik nu niet meer vinden. De strekking vind je in dit verhaal:
Microsites and SEO – SEO ChatIk snap niet zo goed waarom random forumposts gemodereerd dienen te worden, en dan niet doorkomen. Dit heb ik op nog geen forum eerder meegemaakt. Ik ga denk even verder in lurk-mode.
Leuk probleem inderdaad. Wij maken regelmatig mee dat, wanneer een testlocatie op ons domein per ongeluk in de index komt, deze vrijwel direct het domein van de klant voorbij gaat in de ranking. In dat geval is ons domein blijkbaar dus waardevoller dan het domein van de klant.
Ja sorry dat ik een beetje eikelig ben, ik weet nog niet zo goed of het ook waardevol gevonden hier als de SEO’s het niet met elkaar eens zijn.
Maar regelmatig meemaken dat je een test-site in de google index zet? Dat is niet netjes voor je klanten en makkelijk te voorkomen door robots.txt of noindex. Nieuwe sites krijgen een honeymoon periode. Versheid van content geeft een tijdelijke rankingboost, omdat dit vaak relevantere content (als in actueler) is dan een 2 jaar oude site. Natuurlijk is een twee jaar oude site met natuurlijke links waardevoller dan een kersvers domein met 1 enkele link, ongeacht een tijdelijke ranking/betere on-page/betere structuur.
Ik zou me concentreren op het beter maken van het nieuwe domein. Het oude domein wordt beter gevonden (waarschijnlijk) vanwege de geschiedenis en inlinks.
Waarom dan juist niet concentreren op het completer maken van het oude domein, in plaats van de focus te verleggen naar een hotdog-stand. (SEO) Resources zijn schaars. Je deelt je linkbuilding efforts effectief in twee. En dan komen er nog meer sateliet sites aan.
Geschiedenis kun je niet beinvloeden dus laat die maar zitten maar inlinks kun je wel aanvragen. Let vooral op dat je relevante inlinks krijgt en niks spammy.
Ja, dit betekend dus niet naar jezelf linken. Een sateliet site structuur interlinked is een linking scheme.
Nieuwe links aanvragen voor het hoofddomein op het onderwerp van het subdomein is niet slim want dan wek je de indruk dat bezoekers voor dat onderwerp toch het hoofddomein nodig zouden hebben. Alles van dat onderwerp moet voortaan gaan naar het subdomein.
Om dan te kunnen concurreren dien je 2x zoveel resources in te zetten. Anders verlies je je hoofddomein aan de concurrentie die wel gefocussed door blijft linken en blijf je achter met een schamele dochtersite met wat targetted links.
Ik vermoed dat, wanneer je je nieuwe domein beter nog relevanter en sterker maakt in dat specifieke domein, je uiteindelijk echt wel het hoofddomein voorbij gaat komen.
Dan ben je dus aan het concurreren met jezelf en wat is hier de winst van? Nooit originele content van je moedersite afhalen en in een inferieur product stoppen. Herschrijf het dan, rebrand het, of stop het onder een affiliate. Tuurlijk kan een multi-domein strategie succesvol zijn en te behappen zijn. Een generaal met een groot leger zal echter nooit een guerilla oorlog gaan voeren en z’n troepen opdelen in kleine teams, tenzij hij hiertoe gedwongen word.
Als deze strategie succesvol was dan had seoguru.nl de volgende sites beheerd:
onpage-seoguru.nl
offpage-seoguru.nl
marketing-seoguru.nl
adwords-seoguru.nl
forum-seoguru.nl
trainingen-seoguru.nlOm dan originele content van seoguru.nl te halen en dit in deze nieuwe sites te stoppen lijkt mij waanzin. Het is het verschil tussen zichtbaar zijn met een domein van domain authority 55 en 6 sites moeten beheren met elk een onzichtbare domain authority van 10-.
Als je dit echter door wilt voeren dien je iig je oude originele content op moederdomein te 301-redirecten naar dezelfde content op een dochterdomein. Of je kan canonical meta gebruiken en de content op beide sites laten staan (maar 1 unieke rel canonical geven, dit mag een ander domein zijn). Die 301 redirect of canon is belangrijk om aan te geven welke sites in de index getoond moeten worden. Als online marketeer zou ik echter de klant wijzen op de grove nadelen van dochtersites op budget, focus en de mogelijkheid om een vuist te maken.
Ik snap niet zo goed waarom nu ineens mijn bericht moet worden goedgekeurd door een moderator. Hier iig mijn bericht:
QUOTE=Gemma;2111]Beste collegae, ik zit met een vraag waar ik jullie hulp wil inroepen.
Ik ben voor een opdrachtgever bezig om verschillende websites te realiseren rond zijn dienstverlening.
Opdrachtgever deed alles vanuit één onderneming en nu heeft hij voor iedere dienst een dochterbedrijf opgericht. Per dochteronderneming komt er een aparte site, de 1e staat sinds kort online. Het idee was om relevante content van de moedersite te verwijderen, zodra de dochtersite up&running is.
Nu, na kleine 2 maanden, blijft Google verwijzen naar de moedersite terwijl alle pagina’s van de dochtersite al geïndexeerd zijn. De dochtersite komt wel voor in de organische zoekresultaten, maar scoort minder goed.
De sites concurreren dus en de moedersite wint het omdat die gewoonweg al langer bestaat.
Wat is wijsheid? De content toch snel van de moedersite afhalen? De klant is bang dat ze dan veel business verliezen.
Wie heeft hier ervaring mee en wat is het beste moment om de originele informatie te verwijderen? Je moet toch een keer de knop omzetten?
Alvast enorm bedankt voor het meedenken!
Multi-domein SEO strategie is best lastig en enorm resource intensief.
Begrijp me niet verkeerd, het kan bij een bepaald business model erg goed werken om maar sites uit de grond te stampen. Ook “review sites”, blogs, affiliates en aktie mini-sites kunnen erg goed werken. Toch zou ik de krachten bundelen op 1 domein. Als het niet een eenvoudige niche is, dan dien je te concurreren. Dit gaat altijd beter met 1 site, dan een aantal mini-sites. Zie mini-sites meer als hotdog-stands. Als je je hotdogs niet meer kunt verkopen via je grote zaak (unieke content), maar deze weggeeft aan allerlei hotdog-stands dan kun je geen vuist meer maken.
Probeer altijd een strategie te verzinnen waarbij je geen originele content van de moedersite afhaalt. Herschrijf desnoods de content, zet het onder een affiliate, rebrand het, whatever. Mini-sites dienen geen afbreuk te doen aan de moedersite. Ik denk nog steeds dat de beste strategie is te focussen op moederdomein. Een goedkope KID (keyword in domain) voor een bepaalde productengroep is geen probleem, maar je zal zien dat je met content op het moederdomein altijd beter scoort (heeft reeds het vertrouwen van Google).
Verder is een linking scheme bouwen tussen je eigen site netwerk iets voor Google geen hoge pet van op heeft. Als je dit groots aanpakt met als doel je rankings te manipularen, dan loop je echt een risico.
Als je engels kan dan is deze forumpost erg interessant over mini-sites en SEO. Ik ben het overigens totaal met topic schrijver eens.
Beste collegae, ik zit met een vraag waar ik jullie hulp wil inroepen.
Ik ben voor een opdrachtgever bezig om verschillende websites te realiseren rond zijn dienstverlening.
Opdrachtgever deed alles vanuit één onderneming en nu heeft hij voor iedere dienst een dochterbedrijf opgericht. Per dochteronderneming komt er een aparte site, de 1e staat sinds kort online. Het idee was om relevante content van de moedersite te verwijderen, zodra de dochtersite up&running is.
Nu, na kleine 2 maanden, blijft Google verwijzen naar de moedersite terwijl alle pagina’s van de dochtersite al geïndexeerd zijn. De dochtersite komt wel voor in de organische zoekresultaten, maar scoort minder goed.
De sites concurreren dus en de moedersite wint het omdat die gewoonweg al langer bestaat.
Wat is wijsheid? De content toch snel van de moedersite afhalen? De klant is bang dat ze dan veel business verliezen.
Wie heeft hier ervaring mee en wat is het beste moment om de originele informatie te verwijderen? Je moet toch een keer de knop omzetten?
Alvast enorm bedankt voor het meedenken!
Multi-domein SEO strategie is best lastig en enorm resource intensief.
Begrijp me niet verkeerd, het kan bij een bepaald business model erg goed werken om maar sites uit de grond te stampen. Ook “review sites”, blogs, affiliates en aktie mini-sites kunnen erg goed werken. Toch zou ik de krachten bundelen op 1 domein. Als het niet een eenvoudige niche is, dan dien je te concurreren. Dit gaat altijd beter met 1 site, dan een aantal mini-sites. Zie mini-sites meer als hotdog-stands. Als je je hotdogs niet meer kunt verkopen via je grote zaak (unieke content), maar deze weggeeft aan allerlei hotdog-stands dan kun je geen vuist meer maken.
Probeer altijd een strategie te verzinnen waarbij je geen originele content van de moedersite afhaalt. Herschrijf desnoods de content, zet het onder een affiliate, rebrand het, whatever. Mini-sites dienen geen afbreuk te doen aan de moedersite. Ik denk nog steeds dat de beste strategie is te focussen op moederdomein. Een goedkope KID (keyword in domain) voor een bepaalde productengroep is geen probleem, maar je zal zien dat je met content op het moederdomein altijd beter scoort (heeft reeds het vertrouwen van Google).
Verder is een linking scheme bouwen tussen je eigen site netwerk iets voor Google geen hoge pet van op heeft. Als je dit groots aanpakt met als doel je rankings te manipularen, dan loop je echt een risico.
Als je engels kan dan is deze forumpost erg interessant over mini-sites en SEO. Ik ben het overigens totaal met topic schrijver eens.
Hallo,
Ik heb een domein gevonden die in de dmoz directory staat.
Het domein is gerelateerd aan mijn site qua onderwerp en backlinks.
Zou ik er voordeel van hebben als ik een redirect 301 met dat domein naar mijn site doe?Nog meer links naar de site toe behalve een DMOZ link?
K een paar dingen: Probeer de domeinregistratie niet te vernieuwen/wijzigen. Zodra dat gebeurd word het domein “gereset.” en zul je er weinig profijt van hebben.
301 brengt inderdaad enig linkjuice mee van het domein. Dankzij dit voordeel ontstond er met deze techniek voor een aantal jaar een hevige (ruil)handel in pr2+ domeinen die dan geredirect werden. Dit is een duidelijk zichtbaar patroon voor Google en Google is het natuurlijk niet eens dat je op een indirecte manier “links koopt” (je koopt domeinen en maakt hier 1 grote doorverwijslink van) om je rankings te manipuleren.
Een aantal maanden geleden is het effect van 301 domeinen op pagejuice erg gedaald. Zeer waarschijnlijk heeft Google dus deze truuk doorzien en er aanpassingen voor gemaakt in het algo.
Mensen die deze techniek gebruiken zagen dit aankomen en doen het nu net iets anders: Ze kopen PR2+ domeinen op (algemene blogs, verouderde websites) en proberen whois informatie en domeinregistratie datum gelijk te houden. Dan doen ze geen 301 redirect, maar gaan langzaamaan linken naar de moederdomeinen via editorial links (plaatsen van reviews, blog posts ed). Dit is een stuk lastiger te doorzien door Google en ook niet meer whitehat te noemen volgens mij.
Voor opkopen domeinen en 301 lees deze engelse thread van fathom:
http://forums.seochat.com/link-popularity-43/link-building-using-expired-domains-172904.htmlBeste collegae, ik zit met een vraag waar ik jullie hulp wil inroepen.
Ik ben voor een opdrachtgever bezig om verschillende websites te realiseren rond zijn dienstverlening.
Opdrachtgever deed alles vanuit één onderneming en nu heeft hij voor iedere dienst een dochterbedrijf opgericht. Per dochteronderneming komt er een aparte site, de 1e staat sinds kort online. Het idee was om relevante content van de moedersite te verwijderen, zodra de dochtersite up&running is.
Nu, na kleine 2 maanden, blijft Google verwijzen naar de moedersite terwijl alle pagina’s van de dochtersite al geïndexeerd zijn. De dochtersite komt wel voor in de organische zoekresultaten, maar scoort minder goed.
De sites concurreren dus en de moedersite wint het omdat die gewoonweg al langer bestaat.
Wat is wijsheid? De content toch snel van de moedersite afhalen? De klant is bang dat ze dan veel business verliezen.
Wie heeft hier ervaring mee en wat is het beste moment om de originele informatie te verwijderen? Je moet toch een keer de knop omzetten?
Alvast enorm bedankt voor het meedenken!
Multi-domein SEO strategie is best lastig en enorm resource intensief.
Begrijp me niet verkeerd, het kan bij een bepaald business model erg goed werken om maar sites uit de grond te stampen. Ook “review sites”, blogs, affiliates en aktie mini-sites kunnen erg goed werken. Toch zou ik de krachten bundelen op 1 domein. Als het niet een eenvoudige niche is, dan dien je te concurreren. Dit gaat altijd beter met 1 site, dan een aantal mini-sites. Zie mini-sites meer als hotdog-stands. Als je je hotdogs niet meer kunt verkopen via je grote zaak (unieke content), maar deze weggeeft aan allerlei hotdog-stands dan kun je geen vuist meer maken.
Probeer altijd een strategie te verzinnen waarbij je geen originele content van de moedersite afhaalt. Herschrijf desnoods de content, zet het onder een affiliate, rebrand het, whatever. Mini-sites dienen geen afbreuk te doen aan de moedersite. Ik denk nog steeds dat de beste strategie is te focussen op moederdomein. Een goedkope KID (keyword in domain) voor een bepaalde productengroep is geen probleem, maar je zal zien dat je met content op het moederdomein altijd beter scoort (heeft reeds het vertrouwen van Google).
Verder is een linking scheme bouwen tussen je eigen site netwerk iets voor Google geen hoge pet van op heeft. Als je dit groots aanpakt met als doel je rankings te manipularen, dan loop je echt een risico.
Als je engels kan dan is deze forumpost erg interessant over mini-sites en SEO. Ik ben het overigens totaal met topic schrijver eens.
Google past haar zoekresultaten aan de hand van zoekers geografische locatie aan. Weet iemand een goede tool om te kijken hoe een website in het buitenland ranked? Zelf gebruik ik vaak zon anoniem surfen site maar dit is erg omslachtig en je weet van te voren dan nog welk referentie land Google gebruikt.
Bij voorbaat dank:)
Check deze firefox plug-in: Google Global: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5977/
Er zijn ook genoeg (video) tutorials te vinden over hoe te gebruiken.
Hallo
Ik heb een aantal vragen over het maken van een landingspagina
het gaat om een seo landingspagina.1. Waar moet ik een landingspagina uploaden ? en welke naam moet hij hebben ?
2. Hoe koppel ik deze aan mijn websitesen als je nog andere tips hebt voor me zou dat heel fijn zijn
het is namelijk de eerste keer dat ik een landingspagina maak.1 Je upload naar je server waar de rest van je site staat. Je kunt de pagina aanmaken in je CMS of als je dat niet hebt, gewoon de html uploaden. Welke naam is niet (zo) belangrijk: als je widgets verkoopt met je landingspagina: /widget-landing.php
2. Door er naartoe te linken vanaf je website(s).
Er komt best wat kijken bij een goede landingpagina. Lees over het AIDA model, call to actions, een hoofddoel, split testing en het wegnemen van wantrouwen bij de potentiele consument.
Je vragen klinken alsof je van de techniek erachter en het concept nog niet zoveel snapt. Kijk uit met bestanden uploaden naar de server en deze koppelen als je hier niet zo behept mee bent.
7 augustus 2010 om 8:05 pm In reactie op: Van top 10 en 20 rankings naar vreemde URL’s in top 50-150 #25780Je kunt veel geld uitgeven aan dingen die er vrij weinig toe doen als ze reeds staan.
Een site over vliegtickets gaat niet hoger of lager scoren door het aanpassen van keyword density/term extraction. Aanpassen van url’s is ook geen leuke optie. Of je start hiermee vanaf het begin, of je laat het zo. Aanpassen en redirecten binnen je site is geen pretje en zul je merken in ranking fluctuaties waar je maar mag hopen dat je keywords op gelijk niveau terugkomen. Aanpassen inline javascript of code is duur en helpt alleen… ehm… mensen die in de code kijken?
Serieus: On-page aanpassingen gaat hier niet het verschil maken, behalve in budget spendering.
Ik zou focussen op conversie optimalisatie/split testing, toevoegen van content en marketing/link strategie. En absoluut een professional in dienst nemen. Zonder statistieken en wat er nog meer “under the hood” speelt, kom je met een auto een garage binnen. Alles wat we nu zeggen en aan tips geven komt van engineers die niet onder je moterkap kunnen kijken. SEO is maatwerk, zeker als het grondige dingen als site-architectuur betreft. Als je dat niet goed planned en aan laat sluiten op je content strategie, markt en statistieken dan is het nutteloos.
On-page aanpassingen op een site van dat niveau kun je niet goed testen tegenover ranking. Wel op betere conversie ratio. Stel je past 1 pagina titel aan en kijkt of die pagina beter rankt of niet, dan spelen er te veel factoren mee: een gewijzigde pagina krijgt altijd een optater naar boven of beneden, ongeacht positieve of negative toevoeging. Je kunt gelinkt worden. De pagina titel kan unieker en daarom waardevoller lijken ten opzichte van de rest van je site. Stel je stijgt 5 posities voor de term die de pagina target, dan wil dit nog niet zeggen dat je andere paginas met andere terms ook kunt laten stijgen. Erger nog, als je al je pagina titles aanpast je algemeen genomen weer minder goed ranken, omdat dit een andere structuur is dan slechts 1 pagina aanpassing op duizenden pagina’s. Ook kun je wel beter ranken, maar nog minder bezoekers krijgen: als je rankt met een 50k term A (50000 bezoekers) op plek 5 en term B (1000) bezoekers op plek 20, en je wijzigd de keyword focus, om term B (1000 bezoekers) op plek 1 te krijgen en term A 2 plekken te laten dalen, dan stijg je dus algemeen genomen in ranking, maar je kunt duizenden bezoekers verliezen. Bij meer als 20 keywords/termen is de uitendelijke bezoekersaantallen/rankings dus een grote gok die je neemt, op basis van een slechte test.
paginas en keywords op je site worden nooit in isolatie geranked.
De meeste winst kun je zelf pakken door je page titles aan te passen. Deze zijn nu niet uniek voor elke pagina, en dat werkt niet echt voor je keywords, maar juist tegen (Google vind dat een beetje spammy, of tenminste vind dat niet overzichtelijk voor je bezoekers).
Installeer ook Google Webmaster Tools dan krijg je automatisch dit soort probleempjes te zien. Zorg er eerst voor dat je site SE accessible is: Plaatjes voorzien van alt-tags, canonical, goede redirects, geen gebroken links. Lees daarvoor de google webmaster guidelines of de Google SEO starter guide (pdf). Het zal je de basics bijbrengen die je niet voor SEO hoeft te leren, maar onontbeerlijk zijn voor elke webmaster.
Voer ook een keyword onderzoek uit, zodat je je paginas effectiever kunt targetten. Zodra je site helemaal SE vriendelijk is, ga je content bouwen voor je keywords en backlinks verzamelen. Deze twee SEO jobs: Goede content bouwen, goede backlinks bouwen, werken een stuk beter als je site hierop ingesteld is.
Richtlijnen voor webmasters – Webmasterhulpprogramma’s van Google Help
http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-nl.pdf
https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=sitemaps&passive=true&nui=1&continue=https://www.google.com/webmasters/tools/&followup=https://www.google.com/webmasters/tools/&hl=en -
AuteurBerichten