Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Domme vragen bestaan inderdaad niet!
Links uitwisselen is geen probleem. Je vraagt een webmaster of hij een link op zijn website wilt plaatsen en in ruil daarvoor help je hem aan een link.
Wat echter niet is toegestaan is het kopen van links. Dus als jij zegt:
plaats mijn link op jouw website voor een vergoeding van 50,00 euro, dan kan Google dit ontdekken en als dat gebeurt, is de kans groot dat Google jouw site uit de index verwijderd.Mits je er een no-follow tag bij laat plaatsen. Google volgt geen links met het no-follow attribuut.
27 december 2010 om 6:04 pm In reactie op: Google Webshop: Hoe webwinkel zoekmachine vriendelijk maken? #26104Nog geen reacties op dit onderwerp.
De vraag is:
Wat kun je allemaal doen om een webwinkel goed vindbaar te maken in Google?
In het specifiek een webwinkel waar weinig ruimte is voor het plaatsen/invoegen van content.– Toch proberen content toe te voegen aan elke pagina, desnoods boven of onder de producten op de productpagina’s. Als er maar content op de pagina’s staat.
– Alle afbeeldingen van de producten voorzien van ALT-tags mét beschrijvingen.
– Een weblog starten op je domeinnaam waar je over elk individueel product een blogartikel op schrijft. Vanuit die blogartikelen link je naar het product zelf. Zo zijn de blogartikelen wél goed vindbaar via Google, waarna men op de link in het artikel kan klikken om bij het betreffede product uit te komen in de webshop.
Ik zou er zelf voor zorgen dat er zowel op de .be als op een .nl domeinnaam een webshop staat met beide unieke content, unieke title tag, unieke description, enz. Dus op beide domeinnamen een shop plaatsen die van mekaar verschillen kwa content en metatags.
Lastig vraagstuk hoor. Wel een goede vraag overigens.
Google kijkt of jouw pagina relevant is voor Google.com of Google com (zonder punt).
Als je dus een goede ranking wilt behalen op het zoekwoord “Google.com”, dan zou je dit woord in de webteksten naar voren moeten laten komen om op natuurlijke wijze
(dus geen keyword stuffing) hoog te komen staan.Wil je ranken op Google com, dan laat je dit woord in je webteksten naar voren komen zonder de punt.
Google kijkt nog naar veel meer factoren dan alleen de teksten op jouw pagina, zoals de Title van je pagina, de description en vooral de anchor tekst in de backlinks.
Linken er mensen naar jouw site met de tekst Google.com, dan kan dat bevordelijk zijn voor je ranking op de zoekterm ‘Google.com’ en als men veelal zonder punt naar je website verwijst middels de “achor tekst” in de backlink dan begrijp je nu ook wat daarvan het resultaat zal zijn.
Dit is mijn visie hierop.
21 december 2010 om 12:25 am In reactie op: Interessante observaties n.a.v. lezing Matt Cutts (Google) #22102Bedankt voor het delen van de link, Guru
Wat ik zelf ook erg interessant vond, is deze methode:
“Keywords: Ask 10 taxi drivers rule – ask “normal people” what they use for key word search strings.”
Dit is een nieuwe manier om goed keyword onderzoek te doen.
Ga de straat op en vraag middels een enquete:
“mevrouw/meneer, welke woorden zou u invoeren in Google als u te maken zou hebben met dit probleem?”
of
“mevrouw/meneer, welke woorden zou u invoeren in Google als u op zoek zou zijn naar dit product of deze dienst?” [neem je product of dienst]
en na dit onderzoek heb je een lijst met nieuwe zoekwoorden die je in je website moet verwerken!
Uit zoekmachine optimalisatie oogpunt is dit een slechte website en niet Google-vriendelijk.
De broncode van de website bevat overbodige codes die moeten worden verwijderd om het voor Google spiders zo makkelijk mogelijk te maken om de website te indexeren.
De code moet volledig opnieuw worden nagekeken door een expert.De title-tag van deze website is niet geoptimaliseerd voor Google. Hij is niet beschrijvend genoeg. Ik kan (als bezoeker) uit de titel: “Bakker – Veelzijdig tuinwinkelen” niet herleiden waar de website over gaat en of deze website antwoord geeft om mijn vragen/problemen oplost.
De description meta-tag ontbreekt. Deze “meta-tag” is erg belangrijk. Hiermee vertel je de bezoekers van je website en zoekmachine Google waar een pagina over gaat en wat men op die pagina voor informatie kan verwachten. Overigens moet iedere pagina een unieke description tag bevatten (dus mag niet op elke pagina hetzelfde zijn).
Verder is de site-navigatie erg onduidelijk. Ik begrijp niet waar ik als bezoeker heen moet om de informatie te vinden die ik nodig heb. Verder vreemde URL’s en links/buttons die helemaal niet werken. “Dode links” komen niet ten goede aan de positionering van de website in Google. De spider van Google kan namelijk niet op alle pagina’s komen.
Te weinig content op de homepage & andere pagina’s.
Eén van de basis voorwaarden voor een website die hoog in Google te vinden moet zijn is: de website moet voldoende informatie (inhoud) bevatten. Aangezien Google nu niet voldoende kan begrijpen waar de website over gaat (omdat er bijna geen teksten op staan) is Google niet in staat om de pagina op een bepaald zoekwoord hoog te positioneren.De website bevat een catalogi met producten die opgemaakt is in Flash. Dit type bestand kan de Google spider niet lezen. Google heeft tekstinformatie nodig om te bepalen waar de website over gaat. Op elke pagina moeten minimaal 250 woorden staan en maximaal 1500 woorden. De woorden samen moeten een nauwkeurige beschrijving geven van het thema van jouw website/pagina.
De domeinnaam is niet beschrijvend en zoekwoord-rijk. De naam “bakker-belgië” is waarschijnlijk de bedrijfsnaam van de betreffende webshop, maar voor Google is dit een teken dat de website gaat over een Bakker die in Belgie is gevestigd!
Beter zou dus geweest zijn om een domeinnaam te nemen waarin de belangrijkste zoekwoorden in voorkomen. Onderzoek welke woorden jouw klanten intypen en verwerk deze zoekwoorden in de domeinnaam van je website en op al je webpagina’s.Ik denk overigens dat software als “Joomla” bijna net zo SEO vriendelijk is als WordPress. Alleen die friendly-SEO-url’s (zoals mherbig al aangaf) zijn zonder meer erg belangrijk. En registreer een domeinnaam met de zoekwoorden er in waar jij op nummer 1 wilt komen in Google, ook erg belangrijk!
Beste SEOguru,
Is er overigens een eenvoudigere manier om een 301-redirect te maken, bijvoorbeeld met een META-tag?
Hallo Evelien,
Even een vraag over de webteksten.
Als je totaal geen kennis hebt van een bepaalde markt, is het dan verstandig om zelf artikelen te schrijven op een blog over die markt of de content in zijn geheel te laten aanleveren door de ondernemer zelf? Met andere woorden, zou jij alleen de webteksten op een website plaatsen en alle tekst laten aanleveren – of zou je zonder marktkennis toch proberen om zelf website teksten te schrijven?
Heel simpel. Ik zou de ondernemer er van proberen te overtuigen dat het beter is om geoptimaliseerde SEO webteksten op de website te plaatsen. Vraag hem wat het doel is dat hij met zijn website wilt bereiken. De meeste ondernemers zullen aangegeven dat zij meer omzet willen maken, of in dit geval meer leden. Verklaar vooral het belang van zoekwoord-onderzoek, zodat hij begrijpt dat zijn eigen webteksten niet zozeer van belang zijn voor goede zoekmachine optimalisatie.
Leg uit hoe mensen via Google op zoek gaan naar het bedrijf in kwestie. (leg uit dat men relevante zoekwoorden gebruikt om te zoeken naar een product of dienst en dat er een zoekwoord onderzoek aan vooraf moet gaan en dergelijke)
Verzeker de ondernemer er van dat het lastiger wordt om de website goed in Google naar voren te laten komen indien hij niet is bereid om mee te werken. En als de teksten ook niet SEO zijn, zal het voor jou moeilijker zijn als SEO consultant om je daadwerkelijke dienst te leveren. Je moet jezelf natuurlijk ook goed kunnen bewijzen dat je de dienst levert zoals verwacht.
Met andere woorden, spendeer veel tijd aan het ‘hoe’ en ‘waarom’ van SEO-vriendelijke webteksten. Leg de dingen helder uit, zodat hij je begrijpt en het belang inziet van zoekmachine vriendelijke webtekst.
Kan ik hieraan meehelpen?
Ik adviseer je om op een natuurlijke manier de URL’s van je website op te bouwen.
Hoe je dat doet? Heel simpel.– Stop de URL niet vol met zoekwoorden die je er in wilt hebben
– In plaats daarvan, kijk je naar de directories van je website in je FTP programma
– Geef elke directory een relevante naam voor de pagina’s die in die direc. staanBijvoorbeeld:
http www. schoonmaakmiddelen.nl
en als ik op zoek ben naar een bestrijdingsmiddel dan zou ik dat zo opbouwen:
http://www.schoonmaakmiddelen.nl/bestrijdingsmiddelen/muizengif.php
– Niet meer, niet minder.
– Beperk je site URL’s tot één of 2 sub directory’s.
– Hou de dingen zo eenvoudig mogelijk voor je gebruikersZie ook: YouTube – Does the number of subdirectories in a URL affect its ranking?
Google ontdekt een website als er een linkje naar jouw website op een andere website is geplaatst. Die website waar jouw linkje op vermeld is moet overigens wel eerder door Google zijn bezocht en geindexeerd.
Voor het ontdekken van nieuwe websites gebruikt Google gewoon van die computerprogramma’s. Ze huppelen over het web en ze klikken tijdens dit proces op alle links die ze tegenkomen (m.u.v. de NO Follow links). De links van websites die ze tegenkomen, maar nog nooit eerder hebben ontdekt, plaatsen ze binnen enkele dagen in Google. Zo verschijnt je website dus op Google.
Wil je dus dat je website in de Google zoekmachine komt, regel dan een goede link van een andere website. Wat je kan doen om dit voor mekaar te krijgen is door te participeren in jouw community;
– Bezoek een relevant forum en praat mee en plaats de link naar je website in je handtekening.
– Vraag andere website beheerders of ze een link naar jouw website willen plaatsen, bijvoorbeeld aan een startpagina beheerder vragen.
– Verstuur een sitemap naar Google.
– Voeg je URL toe aan Google.nl/addurl, etc.Hallo,
Is uw LinkedIn profiel al wel geindexeerd door Google?
Het zou vreemd zjijn als ook die links niet zouden worden geregistreerd.
LinkedIn profielen worden voor zover ik weet namelijk prima door Google gevonden. -
AuteurBerichten