Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dank voor al jullie reacties! Ik begrijp dat jullie graag zien om welke sites het gaat, maar dat vind ik niet netjes naar mijn opdrachtgever toe. Als het nu mijn eigen sites waren, was het geen probleem 😉
Dan even een toelichting op het waarom van het splitsen van de sites. De moederorganisatie, ‘de holding’, heeft een lange historie. Er hingen al verschillende bedrijfjes onder, maar door de economische crisis ging het niet met allemaal even goed en zijn sommige verdwenen. De diensten is de moederorganisatie wel blijven aanbieden, maar vanaf haar eigen site. Nu het weer beter gaat met de business, is er weer behoefte aan een splitsing. Ook omdat de diensten zo divers zijn, dat er niet echt een logisch verband tussen is. Dat leverde sowieso een probleem op met de vindbaarheid toen alles vanuit de moedersite werd aangeboden.
Vanaf de moedersite zal altijd een link blijven bestaan naar de dochtersite. Maar nu staat er bijna 1 op 1 dezelfde content, en daar willen ze vanaf. Want de dochterorganisatie, en dus de dochtersite, moet zelfstandig gaan draaien. De moedersite wordt overigens ook in een nieuw jasje gestoken en gaat zich weer concentreren op de hoofddiensten. Ik heb er ook aan gedacht een 301 redirect in te zetten maar dat is binnen de nieuwe site van de moederorganisatie dan geen slimme zet, lijkt mij, omdat de content daar ook wordt vernieuwd. Een 404 melding met een verwijzing naar de nieuwe site is dan misschien handiger. Ik denk dat als de moedersite vernieuwd is, de dochter vanzelf beter gaat scoren. En denk dat het ook voor de moedersite, goed investeren wordt in de content.
Overigens is dit hele traject niet ingezet vanuit vanuit vindbaarheid. Het is een bedrijf-/marketingtechnisch verhaal waar de site achteraan hobbelt. Helaas is het in veel organisaties nog steeds zo dat men niet bedenkt wat de gevolgen van organisatorische beslissingen zijn voor de website. Nu zijn er al keuzes gemaakt waar we de sites dan zo goed mogelijk bij moeten aansluiten. Geen eenvoudige opgave, zeker niet voor een tekstschrijver 😉
Kijk, zo leer ik steeds meer 🙂
Thanks, ik ga snel even bij die Tool kijken!
Ik bedoel eigenlijk dat de inkomende links niet gevonden worden door Google (ergo: de sites waar die links opstaan, worden niet goed geïndexeerd). Als ik in Google zoek op link:http://www.zegge-schrijve.nl krijg ik maar 1 resultaat, terwijl er echt veel meer zijn :confused:
Hallo allemaal, ik heb een beetje hetzelfde probleem als Georgina!
Ben redelijk nieuw met SEO maar als tekstschrijver lukt het schrijven van zoekmachinevriendelijke teksten me wel 🙂 Alleen de technische tips&tricks blijven wat achter.
Ik heb diverse inkomende links naar mijn website (die al een tijd staan) toch worden die niet goed geindexeerd door Google. Iemand een idee hoe dat kan? Het gaat om de website http://www.zegge-schrijve.nl. Ik heb verwijzingen via LinkedIn, Hyves, Twitter (die worden toch vaak geindexeerd dacht ik?) maar ook via websites als Vrouwen ondernemen in Leidsche Rijn en osFinancials Free Accounting Software – Open Source Accounting Software – StartPagina.
En zijn er mogelijkheden om je eigen website (of die van een klant) sneller te laten her-indexeren door Google?
Alvast bedankt!
-
AuteurBerichten