Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja, overal waar ik linkbuilding tips en topics bekijk zie ik deze altijd weer terugkomen “reageren op blogs”. Mijn vraag is: waarom is iedereen hier zo vreselijk verliefd op?
De meeste blogs leveren je geen dofollow link op, weliswaar traffic, wat indirect wel tot links kan leiden, wellicht wat conversies en meer exposure (zichtbaarheid in de markt) … maar verder zie ik geen reden om dit als één van de favoriete linkbuilding technieken te beschouwen.
Wie wel?
Natuurlijk is goede vindbaarheid en hoog op Google staan uitermate belangrijk voor een bedrijf, maar denk ook vooral aan de conversies die het oplevert. Als er nu 50 bezoekers per dag naar de site komen bijvoorbeeld – en geen hond converteert – zal er niet meer geld worden verdient met de site als je overal op Google’s positie 1 staat. Hou dat in gedachte.
Tips om de vindbaarheid te verbeteren:
1. Start een blog en profileer jezelf als een autoriteit
2. Participeer in de community. Maak deel uit van “het gesprek”
3. Beantwoord vragen. Geef gratis adviezen op websites met een link naar een nog uitgebreider antwoord op jouw eigen site.
4. Meld je aan bij startpagina’s
5. Bespioneer de backlinks van de concurrentie
6. Aanmelden op alle bedrijvengidsenEén van de belangrijkste dingen is toch wel bloggen en je online aanwezigheid verhogen. Wees onderdeel van de groep. Praat mee. Wees aanwezig.
Meer tips van Matt Cutts: What are some effective techniques for building links? – YouTube
Meer tips op dit SEO forum: Linkbuilding – SEO forum
Backlinkcenter is een linkbuilding expert hier op het forum.Heren,
even vooropgesteld…
Hoe kan een domein zonder (veel) backlinks hoog ranken op competitieve zoektermen .. dat lijkt mij nogal onrealistsch. Als er echt veel concurrentie is, dat er naar het domein van nvandepol gelinkt wordt, is het haast onmogelijk om positie 1-3 te overmeesteren. Hoe zit dat nou precies in mekaar?
Zou het dan het verstandigst zijn om de verwijzende domeinen te 301-en naar specifieke categorieën op de webwinkel?
Ja, zeker. Probeer altijd te verwijzen naar de pagina met de meest relevante content, de content die zo goed mogelijk op mekaar aansluit, zodat gebruikers niet zoveel hoeven te zoeken naar het product dat men wil hebben. Maak het makkelijk. Help ze een beetje.
Verder heb ik nog een vraag die eigenlijk op mijn vorige vraag aansluit:
Wanneer ik wijzigingen op websites aanbreng die gevolgen hebben voor de rankings en ik maak deze wijzigingen ongedaan wanneer de uitkomst niet het gewenste effect hebben gehad, kom ik dan weer in de buurt van de oude rankings?
In principe is dit niet iets waar je je druk om moet maken. Zolang je de dingen zo goed mogelijk aanpast voor gebruikers, nogmaals voor gebruikers, dan waarderen zoekmachines dat enorm.
Die posities komen wel. Focus op de gebruiker. Eén of twee plekjes dalen is echt geen ramp hoor.
Wat wel belangrijk is – en waar je absoluut niet mee moet knoeien – is de site-structuur van de webwinkel. Dat kan een grote impact hebben op de wijze waarop spullen ranken.Terugkeer naar de oude situatie is lastig, omdat je met een 301-redirect een “definitieve verhuizing” aangeeft. Ik zou de verhuizing overigens ook melden in de Google webmaster tools van de individuele verwijzende domeinen .
Verhuizing ook melden in Webmastertools? Deze “change of address” optie hoeft in deze situatie toch niet gebruikt te worden?
Wat ik zelf heel belangrijk vind is dat die verwijzende domeinen hun waarde niet verliezen. Dus dat ik op de zoekwoorden waarop ik nu zéér goed gevonden wordt, goed gevonden blijf worden.
Als je tegen een krachtige concurrentie op moet boksen, geef ik je weinig hoop dat dat gaat lukken (goede posities behouden) als je de boel met 301’s aan mekaar vast gaat naaien.
Je zal dan de pagina’s in de webwinkel goed moeten optimaliseren om weer een come-back te kunnen maken.client-side redirect te maken mbv javascript vanuit de verwijzende pagina’s naar de webshop
+
Hoe denken jullie hier over?
Hoe ik hierover denk? Ik denk dat je hierdoor je posities helemaal gaat verliezen door de bot om de tuin te leiden. Maak het alsjeblieft niet ingewikkelder dan het al is, ha ha.
Als je de rankings niet wilt verliezen, breng dan geen wijzigen aan.
Ga je wel veranderingen maken, dan grote kans dat rankings verloren gaan.
Enige optie is dan nog: huidige webwinkel optimaliseren voor die mooie posities die je had.Om eerlijk te zijn heb ik nog geen ervaring met het koppelen van Google Analytics met Google Adwords, maar ik ga er toch wel vanuit dat er in Adwords een knopje is waar je op kan klikken om het gehele account te koppelen met Analytics om vervolgens overzichtelijk de statistieken te kunnen bekijken per site?
Lijkt mij het meest logische.
Je hoeft geen aparte Adwords accounts te maken voor 2 webwinkels. Nee hoor. 1 is echt voldoende als je voor elke webwinkel een aantal aparte campagnes maakt. Bijvoorbeeld 3 campagnes voor winkel 1 en 3 campagnes voor winkel 2.
Een campagne is voor een serie producten. Die serie producten verdeel je vervolgens onder in producten, dat worden dan de advertentiegroepen.
Voorbeeld:
Campagne: Laarzen
Advertentiegroepen: rode laarzen, witte laarzen, goedkope laarzen, etc etc.Stel gerust nog een extra vraag als je nog iets wilt weten!
Mee eens met SEOguru. Lees de laatste reactie van SEOguru goed door.
De meest voorkomende oorzaak van een niet volledig geindexeerde website is een zoekrobot die niet alle webpagina’s kan bereiken.Ook hiervoor zijn dan ook weer veel oorzaken te bedenken.
2 tips:
1. Controleer of je sitestructuur goed op orde is. Breng eventueel breadcrumbs aan voor een betere site navigatie, maar zorg er ten minste voor dat er vanaf 1 of meerdere pagina’s een hyperlink staat naar de pagina’s die jij geindexeerd wilt hebben. De spider volgt links.
Zorg voor links van reeds geindexeerde pagina’s, zodat de spider de nog niet geindexeerde pagina’s kan ontdekken via de links.2. Verstuur een sitemap naar Google. Een garantie op indexatie is het zeker niet, maar in de meeste gevallen zal Google braaf alle links volgen die in de sitemap zijn vermeld – en daardoor dus starten met het indexeren van de niet-geindexeerde pagina’s.
Op YouTube staat veel tutorials met instructies voor het maken en verzenden van een sitemap naar Google. Hier is bijvoorbeeld een handige tool om een sitemap te maken die goed is voor Google: Create your Google Sitemap Online – XML Sitemaps Generator.
Verzenden gaat via de Google webmaster hulpprogramma’s > sectie sitemaps
Beide tips zullen er naar alle waarschijnlijkheid voor zorgen dat er straks meer webpagina’s in Google staan. Komt goed!
Heb je nog meer vragen over SEO gerelateerde zaken?
Volgens mij speelt relevantie ook een erg belangrijk rol in het hele verhaal.
Hoe relevant is deze zoekterm voor deze website of webpagina?De ranking op een bepaalde plaatsnaam zal natuurlijk vele, vele malen beter zijn wanneer er een aparte pagina over onderwerp+plaatsnaam bestaat. Aangezien de relevantie groter is.
Alleen rijst dan de vraag op of Google dit niet gaat zien als spam als je voor – zeg, 20 plaatsnamen – een aparte (landings)pagina aanmaakt.
Mee eens. Dat is de ideale site-structuur.
Om een bepaalde pagina, die je hoog in Google wilt hebben, een extra boost te geven,
kun je overwegen om vanaf de homepage van de webwinkel een directe hyperlink te plaatsen die naar die betreffende pagina leidt. Aangezien veel mensen naar de homepage van een site linken, krijgt die pagina vrijwel altijd de meeste waarde. Dus alle pagina’s die vanaf de homepage worden gelinkt, krijgen ook veel waarde en zijn dus ook belangrijk in de ogen van de zoekmachines.Je hoeft je niet af te vragen welke pagina naar boven moet komen in Google. Optimaliseer gewoon elke pagina in de webshop. Op de categoriepagina /houten-stoelen/ schrijf je een tekst over houten stoelen in het algemeen (op deze pagina nog niet in detail treden).
En op de productpagina /houten-stoelen/stoel-1.html heb je het specifiek over die houten stoel die je daarop presenteert.
Op die manier komt de juiste pagina naar voren in Google op het moment dat mensen zoeken naar jouw producten.
.be in ieder geval niet kiezen.
Als je voor .eu of .nu gaat, zorg dan dat je website op een Nederlandse server staat
en dat je in de Google webmastertools aangeeft dat je website is bestemd voor het Nederlandse publiek.Goede adviezen van SEOguru.
Je zou ook de sectie in de huidige webwinkel heel goed kunnen optimaliseren, om vervolgens alle webmasters te mailen die naar al die losse domeinen linken om te vragen of ze hun links willen verwijzen naar de sectie in de huidige webwinkel. Immers gaat er via 301-redirects altijd een klein beetje waarde (pagerank) verloren. Dus 100% behoud je het nooit met 301-redirects.
Als ik zelf voor deze keuze zou staan, dan zou ik alles oplossen met 301’s, de huidige webwinkel zo goed mogelijk optimaliseren en je interne links zodanig optimaliseren dat je de huidige mooie posities niet kwijtraakt.
Ik bedoel echt puur het mailadres voor de linkbuilding werkzaamheden, hè?
Hotmail adres
Een hotmail adres gebruiken is geen optie. Hotmail verwijderd automatisch mails na een aantal maanden (als het account niet is gebruikt), maar belangrijker nog – hotmail adressen komen erg onprofessioneel over.Eigen mailadres
Ook geen optie om je eigen domeinnaam te gebruiken. Als webmasters aan het domein herkennen dat je links aan het bouwen bent voor een klant is de kans dat hij daadwerkelijk geplaatst wordt veel kleiner.Met welk mailadres bouwen jullie backlinks voor klanten?
– Mailadres van eigen bedrijf? Bijvoorbeeld peter@seobedrijf.nl
– Hotmail? PeterSEO@hotmail.com
– Mailbox van je klant zelf? (extra mailbox of mailalias aanmaken?)Even serieus. Dubbele title-tags hebben massive impact op de prestatie van je site in de zoekresultaten. Serieus. Vermijd dubbele titles, descriptions (en crawlfouten!)
Zorg dat je site perfect werkt en alle problemen zijn opgelost. Indien e.e.a. niet aangepast kan worden, direct overstappen. Fouten in GWT kunnen goed een ranking factor zijn, zeker met de Google Panda update die recentelijk is gelanceerd.
Je kan misschien nog wel proberen om de titels handmatig aan te passen in het HTML document met een HTML editor. Dit gaat meestal vrij goed bij zulke problemen.
Bronnen:
Are duplicate titles bad for seo?Zie punt 4: Factoren die uw ranking negatief kunnen beinvloeden | SEO guru
Hoe wijzig ik de titel en beschrijving van mijn site? – Webmasterhulpprogramma’s van Google Help
Hoi Mark,
Ik heb het SEO boek “Google Marketing” onlangs binnengekregen en besteld via Bol.com.
Ben jij toevallig ook de auteur van dit boek 🙂 (daar ben ik wel een beetje nieuwsgierig naar)Hoi James,
Je hoeft geen aparte domeinnaam te gebruiken met “offerte” er in.
Content en backlinks met “offerte” in de linktekst is hetgeen dat echt keihard meetelt, precies zoals Roland meldt.
Plaats eventueel het woord “offerte” ook in de title en description van je site of maak een aparte pagina gericht op de zoekterm waarvoor je wilt scoren.
Ook helpt het als men naar jouw website linkt vanaf een pagina of discussiegroep waar het woord “offerte” in de title staat.
Kleine kanttekening: stel dat mensen opeens massaal naar je website gaan linken, omdat je zo’n geweldig stuk inhoud hebt gemaakt,
dan helpt het wel in de rankings als men slechts de URL als backlink gebruikt (dus geen zoekwoorden als linktekst).
Waarom? Omdat de URL van je site ook geldt als linktekst.Bijvoorbeeld in de URL: https://www.seoguru.nl is deze URL ook tegelijkertijd de anchortekst, weliswaar niet met een mooi zoekwoord, maar het telt wel als linktekst. Nu kun je je vast indenken wat er gebeurt als je URL het woord “offerte” bevat.
Maar goed, dat laatste mag je wel gewoon vergeten. Behoud de huidige domeinnaam.
4 locaties opgeven hoeft niet. Alleen het hoofdkantoor/vestigingsadres van het bedrijf (moet overeenkomen met KvK gegevens en vermelding uit de telefoongids.nl, omdat Google hier veel waarde aan hecht).
Zie “bedrijfslocatie” op deze pagina: Kwaliteitsrichtlijnen – Google Places Help
Bedrijven die hun service in meerdere regio’s aanbieden in plaats van op één locatie, mogen geen vermelding maken voor elke stad of plaats waarin ze hun service aanbieden
Bij vragen hoor ik het graag!
Het starten van een blog kan ook hele mooie dingen opleveren. Bloggen over de uitleg van wiskundige berekeningen zou je nieuwe backlinks kunnen opleveren.
Google Places is handig als je gevonden wilt worden op zoektermen als “bijles wiskunde amsterdam”.
Via Google Places vermeldingen kun je vaak makkelijker en sneller op lokale zoektermen ranken dan op de normale manier. -
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…