Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zoek-start.nl is alweer helemaal veranderd, zie ik. Gelukkig niet mee in zee gegaan.
Bedankt voor je reactie, XelMedia.
Het blijft een interessant topic om over te praten, vind je niet?Dit is een voorbeeld van een website die de reacties van leden gerbuikt om de content per plaatspagina uniek te maken: Vestigingen – Basic-Fit
Daarnaast is een routebeschrijving nog een methode om unieke content te maken voor elke plaats. Het is een kwestie van brainstormen over creatieve manieren om meerdere manieren te vinden teneinde de content op een landingspagina uniek te maken.Leuk topic. De vraagstelling is mij echter nog niet geheel duidelijk omdat het verwerven van vele links op blogs, forums, article directories, bookmark sites etc. niet persé betaalde links hoeven te zijn. Hier wordt toch geen geld voor neergelegd?
Ik ben fel tegen “link-buying”, andere tactieken om valse links te verkijgen, etc. etc. Ik vind dat Google bij de waardebepaling van een link ook een onderscheid moet gaan maken tussen zelf aangemaakte links en natuurlijk verkregen links als beloning voor goede content.
Zo denk ik er over:
– De links die webmasters zelf aanmaken mogen niet meer meetellen (het verkrijgen een linkje moet wat mij betreft veel moeilijker worden)
– De links die uit zichzelf tot stand komen moeten een nog hogere waarde krijgen
– Lage kwaliteit links zoals op een artikelsite of dofollow blog moeten veel in waarde zakkenDe naam linkbuilding mag verdwijnen. Alleen de backlinks die uit zichzelf tot stand worden gebracht (vanwege interesse) mogen nog meetellen. Dat zijn tenminste links die verdient zijn! (en niet zelf aangemaakt zijn) Google moet toch wel zeer snel serieuze maatregelen nemen om betaalde links slimmer te detecteren. Er wordt nu op grote schaal gecheat. Likes van Facebook of Retweets op Twitter moeten veel meer waarde krijgen; dat zijn pas echte stemmen! Dit zou het nieuwe “linkbuilding” moeten worden. Zodoende weet je tenminste zeker dat er echte stemmen door echte mensen worden uitgebracht die dat zélf willen!
Dit is slechts mijn mening.
Wanneer je tientallen tot honderden pagina’s gaat maken, gericht op een bepaald zoekwoord/zoekterm (om in elke plaats in de omgeving goed te ranken) – hoe maak je dan unieke content? Bert heeft in zijn reacties al twee voorbeelden genoemd (referenties van bedrijven uit die plaats, projectomschrijvingen voor die plaats etc) … wie heeft er nog meer ideeën voor unieke content voor de plaatspagina? Hoe zou je de uniciteit van zulke grote groepen pagina’s nog verder kunnen verhogen?
Verder nog een tekstje uit het Google Helpcentrum over Doorway Pages
Iemand daar nog een mening over in combinatie met dit hele verhaal?Doorway-pagina’s
Doorway-pagina’s zijn meestal grote groepen pagina’s van lage kwaliteit waarin elke pagina is geoptimaliseerd voor een specifiek zoekwoord of woordgroep. In veel gevallen worden doorway-pagina’s geschreven om een goede positie te verkrijgen voor een bepaalde woordgroep en gebruikers vervolgens door te sturen naar één bepaalde bestemming.Of ze nu voor meerdere domeinen worden gebruikt of binnen één domein zijn geplaatst, doorway-pagina’s zijn meestal frustrerend voor gebruikers en schenden onze Richtlijnen voor webmasters.
Google streeft ernaar gebruikers de meest waardevolle en relevante zoekresultaten te bieden. Daarom keuren we praktijken af die zijn bedoeld om zoekmachines te manipuleren en gebruikers te misleiden door ze naar andere sites te sturen dan de sites die ze hebben gekozen en die alleen inhoud voor zoekmachines aanbieden. Google kan stappen ondernemen tegen doorway-sites en andere sites die gebruikmaken van deze misleidende praktijken, onder andere door ze te verwijderen uit de Google-index.
Als uw site uit onze zoekresultaten is verwijderd, raadpleegt u onze Richtlijnen voor webmasters voor meer informatie. Zodra u wijzigingen heeft aangebracht en van mening bent dat uw site onze richtlijnen niet langer schendt, verzendt u een verzoek tot heroverweging voor de site.
Ik zou niemand aanraden met jouw voorstel in zee te gaan.
Mee eens!
Ok, bedankt voor het snelle antwoord 🙂
Waarom is die van Google te simplistisch? Is hij misschien niet goed genoeg?
Soms is het juist goed om even lekker helemaal terug te gaan naar de basis, vind ik.En hij is nog van Google ook. Staat dus precies in hoe zij willen dat jij SEO doet.
Wat wil je nog meer 😮Goede vraag en goede discussie.
Roland, op jouw website ben ik een keer een goed stappenplan tegengekomen over het uitvoeren van een goed zoekwoordonderzoek. Ik denk dat dit artikel wel relevant is.
Zelf heb ik al een hoop vragen gesteld over zoekwoordonderzoek, o.a. hier op het SEO forum. Misschien dat je ze even wilt checken. Zit vast nuttige informatie tussen.
Zelf begin ik met zoekwoordonderzoek door te brainstormen en de volgende vraag te beantwoorden: “Wat zou mijn doelgroep te weten willen komen”. Tijdens deze eerste stap ga je nog niet zozeer in op de losse woorden, maar meer op de groepen informatie die je wilt bieden. De secties van je website. Hiervoor gebruik ik om op ideeën te komen de volgende hulpbronnen:
-
[*]Websites van concurrenten
[*]Google Analytics Statistieken
[*]Boeken
[*]Google
[*]Discussies op fora
[*]Google Suggestions
[*]Google Adwords keywordtool
[*]Google Webmastertools
[*]Vraag het mensen (ask ten taxi drivers rule)
[*]Goeievraag
[*]Artikelensites
[*]Kennis van de ondernemer
[*]Brainstormen
[*]Blogartikelen en reacties
[*]Gesprekken voeren met mensen
[*]Interviews afnemenLet op, eerst en vooral de groepen informatie bedenken.
Dit wordt enkel en alleen de kapstok voor je zoekwoorden.Vervolgens gebruik je min of meer dezelfde tools om de daadwerkelijke zoekwoorden te vinden. Hierbij houd je in het achterhoofd dat je alleen woorden en zoektermen aan de kapstok wilt hangen die gaan converteren (naar verwachting). Vermijd dus het gebruik van te brede zoekwoorden, immers vaak komen deze brede zoekwoorden al terug in je long tails of zoektermen.
De volgende stap is selecteren op basis van zoekvolume en conversieverwachting.
De belangrijkste zoekwoorden en zoektermen verdienen de meeste aandacht in de sitestructuur.Iemand meer tips 🙂
Ja, vandaag 🙂
Op blogs reageren is zo populair omdat het een gemakkelijke manier is om links te dumpen.
Ja, juist, ja, en omdat het zo gemakkelijk is zijn ze in de meeste gevallen weinig tot niks waard. Dus ik zeg, negeer deze linkbuilding tactiek en ga voor kwaliteit.
Waarom moeite doen om 50 bloglinks te krijgen, terwijl je met 2 authority links een veel beter resultaat gaat behalen?
Als ze vervolgens teruggemaild worden
met het verhaal dat hun linkje erop staat hopen ze door niet te reageren dat de plaatser
die mail en de link na verloop van tijd vergeet. Zo komen ze gemakkelijk aan onewaylinks.Dus je mailt met pagina A om een link te krijgen naar pagina B, vervolgens krijg je te horen “jaa hoor, jouw link staat er op, gefeliciteerd” en door niet te reageren met “ok, hartstikke bedankt” hopen ze een onewaylink te krijgen? Ik begrijp deze niet helemaal 🙂
Een normaal voorbeeld is een tooltje bouwen wat men op de eigen site kan plaatsen.
Met je link er natuurlijk inGoede tip. Bouw iets wat iedereen op zijn site wilt plaatsen en zorg dat je link in de widget staat.
Of bouw een mooie WordPress template met een “auteur link” in de footer wat de gebruiker niet mag verwijderen, net zoals dat backlinkje in de footer van dit forum naar vBSEO.Dat maakt niet uit. Pagina’s die in je xml sitemap staan, maar wel in je sitestructuur, zijn niet minder waard. Een sitemap is geen instructie voor Google om de pagina’s die daarin vermeld staan meer waarde te geven.
Wel kan je in de xml sitemap aangeven hoe belangrijk jij bepaalde pagina’s vindt.
Zo is het dus mogelijk om aan te geven dat pagina A meer prioriteit heeft dan pagina B.Maar het is niet zo dat pagina’s die in je sitemap.xml staan, minder waarde meekrijgen dan pagina’s die er wel in staan.
Google kan jouw sectie met nieuwsberichten blijkbaar wel gewoon vinden via de links binnen je site (of via links afkomstig van externe websites). Als Googlebot een link naar deze nieuwssectie ontdekt, is de kans groot dat deze ook wordt gecrawled.
19 november 2011 om 5:55 am In reactie op: Indexering contact/ algemene voorwaarden/offerte pagina’s #22772Inderdaad, focus beter op het ontwikkelen van goede content waarnaar mensen willen linken (dat levert je uiteindelijk veel meer voordeel op) of bewerk je site-structuur en postioneer de pagina’s zodanig dat de belangrijkste pagina’s voor je gebruikers zo hoog mogelijk in de site-structuur staan, qua stappen zo dicht mogelijk bij de root staan (zodat iedereen ze snel en makkelijk kan vinden), link naar die belangrijke pagina’s en ook in de rest van de site moeten die belangrijke pagina’s voldoende links krijgen.
Is het aan te raden om in webshops de shopping cart uit te sluiten met robots.txt.
Ik mag aannemen dat men niet via Google op zoek gaat naar een winkelwagen van webshop ABC. Of ook die link gewoon lekker met rust laten?15 november 2011 om 2:56 pm In reactie op: Indexering contact/ algemene voorwaarden/offerte pagina’s #26858Je kan dergelijke links op één pagina behouden i.p.v. vanaf elke webpagina binnen de website te linken. Daardoor behoud je meer Pagerank. De enige manier om geen Pagerank te lekken is ervoor zorgen dat de links helemaal niet voorkomen op een pagina.
En klopt het dat wanneer je in google deze searchquerie doet:
site:XS4ALL Internet B.V.
dat dan de , voor Google, belangrijkste pagina’s eerst vertoond worden??
Je vraag is eigenlijk gewoon: How are site: results ranked?
Hier heb je het antwoord: How are site: results ranked? – YouTube
Als je nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag 🙂
Als ik me er even mee mag bemoeien…
Wscharte, ik heb geen blog, zou het volstaan als ik er eentje maak met alvast een eerste atikeltje om dat pingen in gang te zetten?
Nee. Bloggen helpt alleen als je het regelmatig doet. Dan wordt je blog vaker gespiderd.
Het werkt net zo met je website. Als er vaak nieuwe content is om te spideren, zal Google dus vaker langskomen.Verse content is lokaas voor de spiders. Als je het verspreid, zal het snel spiders aantrekken. Wat ik daarmee bedoel is, wees constant bezig met het aanvullen van je site om het indexatieproces te versnellen.
Twee dingen die goed helpen om Google de wijzigingen te laten oppakken:
1. Zorg voor meer links. Hoe meer links, hoe sneller de spiders naar je toekomen. Links vanaf kwaliteitssites zijn de beste! Focus daarop!
Hier is het antwoord van Matt Cutts: How can new pages get indexed quickly? – YouTube
2. Meer content maken op de site. Bijvoorbeeld door artikelen te schrijven op de site zelf.
Een sitemap is een goede methode om Google op de hoogte te houden van wat er allemaal op je site gebeurt. Doe dat als eerste.
Het versturen van een sitemap naar Google is één van de makkelijkste manieren om je website snel gespiderd te krijgen.
Bloggen is ook een goede, maar dan helpt 1 artikeltje helemaal niets. Dan moet je het vaak doen.Het feit dat no-follow links geen pagerank en ankertekst doorvloeien ben ik van overtuigd. Toch denk ik dat no-follow links op een bepaalde manier toch een positieve bijdrage hebben, gebaseerd op mijn ervaring. Op welke manier, geen idee, maar het lijkt mij een signaal wat Google zal gebruiken.
In dit filmpje op 35:02 min wordt er een vraag gesteld door een kijker:
“Volgt Google no-follow links?”Antwoord van Matt Cutts:
“Over het algemeen niet”Live Q&A September 21, 2011 – YouTube
Maar ja, wat moeten we daar dan onder verstaan? In bepaalde gevallen wel?
Ja, misschien inderdaad alleen via de social media netwerken.Linken met do-follow lijkt mij ook een goed ding om te doen. Kan misschien wel het vertrouwen van je site verhogen. Mijn advies zou zijn om alleen met no-follow te linken als je geen controle hebt over berichten of reacties die op je site of forum worden geplaatst, zodat eventuele spammers geen pagerank kunnen bemachtigen.
Verder gewoon altijd do-follow gebruiken dacht ik zo.
Wie heeft er nog meer commentaar of misschien wel eigen ervaring op het no-follow verhaal? Hoe kan Google zeggen geen no-follow links te volgen, terwijl we in de Google Webmaster Tools overduidelijk ook no-follow backlinks in het linkoverzicht zien?
-
AuteurBerichten