Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nog even een belangrijke tip voor ranken in meerdere plaatsen:
Om het probleem van de “doorway pages” op te lossen (voor elke plaats een soortgelijke/identieke pagina aanmaken), is het een goed idee om voor elke plaats een aparte subdirectory te creëren. In die subdirectory maak je alle content zo relevant voor de plaats waarin je wilt scoren (ook alle visuele materialen, afbeeldingen, telefoonnummer, etc.)
En om deze subdirectory nog wat “body” te geven kan je nog wat contentpagina’s toevoegen om het geheel wat waardevoller te maken.
Neem bijvoorbeeld Charlie Schoenmaker.
Charlie schoenmaker is een bedrijf dat vanuit de hoofdvestiging in Amersfoort opereert.
Daarnaast willen ze ook goed vindbaar zijn in de plaatsen Soest, Leusden en Hoevelaken.In plaats van nu 3, voor de zoekmachines geoptimaliseerde pagina’s te gaan aanmaken, is het beter voor de gebruiker en voor SEO, om voor iedere plaats een aparte subdirectory aan te maken.
Bijvoorbeeld:
charlieschoenmaker.nl/soest/In deze “Soest” directory, straalt alles ook daadwerkelijk “soest” uit. Soest in de tekstuele content, een Maps kaartje van soest, een routebeschrijving soest, telefoonnummer soest, recensies uit soest, foto’s uit soest, etc. Alles wijst er op dat het om een bedrijf gaat dat actief is in Soest.
Verder is het natuurlijk de bedoeling om waarde toe te voegen door pagina’s aan te maken:
charlieschoenmaker.nl/soest/
charlieschoenmaker.nl/soest/schoenreparatie-soest/
charlieschoenmaker.nl/soest/hak-verhoging-soest/
charlieschoenmaker.nl/soest/schoenen-schoonmaken-soest/
charlieschoenmaker.nl/soest/en-nog-een-dienst-soest/Voila, nuttige content voor de gebruiker, uniek, waardevol en perfecte opbouw voor SEO (meer relevantie en ook nog grotere kans op sitelinks in de SERPS) Van doorway pages is geen sprake meer van. Maak relevante en waardevolle subdirectories voor iedere plaats of stad in plaats van losse low quality pagina’s.
18 december 2012 om 3:18 pm In reactie op: Google Analytics: Geen beschikbare profielen bij menu "gebruiker toevoegen" #23435@Rbunskoeke
Bedankt voor je reactie. Het probleem is opgelost. Het account stond ingesteld als gebruiker i.p.v. beheerder en dat was in eerste instantie niet meteen duidelijk. http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=1009633&ctx=cb&src=cb&cbid=1eao0wvmmpnuc&cbrank=4Ja hoor, dat kan.
Optie 1: Voer dit in aan het einde van de Google-URL in de adresbalk van je browser: &pws=0
Optie 2: Browse anoniem. Bij vrijwel elke browser heb je een mogelijkheid om anoniem te browsen of incognito te browsen, zoals dat heet. Dat betekent dat Google geen informatie van je heeft, waardoor je de rankings ziet, zoals de meeste mensen ze zien.
15 oktober 2012 om 7:29 pm In reactie op: domeinnamen al bezet, cijfer op einde wellicht oplossing? #27534Nee, is geen probleem. Wat kan je overigens nog meer allemaal doen als een domeinnaam bezet is? Meervoud, enkelvoud, synoniemen, streepjes, brainstormen over hele andere woorden, wat nog meer?
Eens met SEO guru. Kan ook “content marketing” heten.
Heb je al meer informatie? Heb je al in Google Analytics gekeken? Ik ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak. Zoals PaulG al aangaf, bekijk je verkeersbronnen. Dit zegt veel.
Het lijkt op bot traffic, misschien vanuit het buitenland. Botspammers of zo.
Ik zie hetzelfde als Bert. Hij staat hier op plek 4 en maakt onderdeel uit van de lokale search listings. Prima dus. Kan echter nog hoger.
Ik ben zeer benieuwd op welke positie het woordje “Utrecht” bij jou in Google Webmaster Tools in de zoekwoordenlijst voorkomt. Wil je dat even vertellen?
Ik vind je navigatiemenu rechts te onduidelijk. Het is niet goed zichtbaar dat het om een navigatiemenu gaat.
Linkbuilding, dat is iets waar ik zelf nog niet mee zou beginnen op dit moment. Zorg eerst voor goede on-page SEO.
Kijk, zoiets als dit bijvoorbeeld, dat schopt je hele on-page SEO in de war: http://www.cateringutrecht.nl/specialiteiten
En ook op dié pagina is het navigatiemenu veel te onduidelijk.
Wel zou ik een canonical op de pagina plaatsen, om er zeker van te zijn dat alles goed gaat.
Een canonical tag plaats je juist op de niet-canonieke pagina’s.
Bovendien kan Google geen # indexeren. Die hash tags (noem je dat zo?) komen echter wel
voor in die a name links. Je hoeft dus niet “bang” te zijn dat Google dat kan indexeren.Zekers, je kan zelfs linkjes krijgen in je meta description. Zoek bijvoorbeeld eens op “wikipedia e commerce” daar zie je een voorbeeld van wat ik bedoel (“Spring naar~”).
+1
In de eerste plaats gaat het er om dat je het duplicate content probleem bij de wortel aanpakt door de benodigde wijzigingen aan te brengen in de structuur van de site waardoor het niet meer voorkomt. Identieke teksten in dit geval, kunnen het best zodanig bewerkt worden, dat ze toch uniek zijn in de ogen van zoekmachines. Je kan de tekst beter anders formuleren (in eigen woorden, zodat tekst geen exacte kopie is) dan de instructie te geven “laat dit niet in de index zien”.
Bij de noindex metatag zoals jij aangeeft wordt de inhoud wel gevonden, maar niet in de zoekresultaten getoond.
– Vergeet de meta keywords als je wilt ranken in Google. Hier kijken ze al lange tijd niet meer na.
Dit hoef je dan ook niet in te vullen: http://www.youtube.com/watch?v=RBTBEfd7z_YWat bedoel je verder precies?
Je hebt twee sitemaps: XML en HTML die een webmaster sowieso moet gebruiken.
Omdat de HTML sitemap door zoekmachines gecrawled moet worden, gebruik je het best goede ankertekst (linktekst) voor alle links in de sitemap.
– Sitemap | Company is prima. Een hoofdzoekwoord gebruik je niet voor de title tag van de HTML sitemap. In de title tag moet je kort beschrijven wat men op de pagina kan vinden; in dit geval een sitemap.
– De description voor deze pagina is gewoon: “De sitemap van Company bevat een overzicht met links van al onze webpagina’s.
Deze plattegrond wijst je vlug de weg door de site. Vind snel de pagina die je zoekt!”Verder nog iets weten?
Ik denk dat dit het juiste moment is om een blog te starten en vaak relevante artikelen te schrijven als je zeker wil zijn van de winst.
Ook ga ik er vanuit dat SEO tactieken nog steeds heel belangrijk zijn:
denk aan structuur, navigatie, title tags, description tags, headings, al dat soort zaken,
maar dat keyword stuffing, een onnatuurlijk linkprofiel en alle andere on-page SEO trucjes minder goed gaan presteren dan voorheen.Vooral overmatig wederzijds linken (linkruil) “link jij naar mij, dan link ik naar jou” gaat beboet worden.
Google gaat er vanuit dat een website die veel content bevat over het hoofdthema van de site en dit geen duplicate tekst of scraping is, er aandacht wordt besteed aan het onderhouden en bijvullen van de site. En dat is een goed teken wat een eerlijke beloning verdiend.
Wat denk jij?
Het beste is om altijd te focussen op de gebruiker bij het schrijven van teksten.
Schrijf op een normale manier, net zoals je zou praten en probeer dingen niet zo te verdraaien omdat dat beter is voor zoekmachines. Het zijn de gebruikers die de bloemen uiteindelijk gaan bestellen, niet de zoekmachines.Maar het klopt inderdaad wel dat het helpt voor SEO als de woorden die de gebruiker heeft ingetoetst dicht bij mekaar staan. Dit heeft te maken met keyword afstand, ofwel:
Keyword ProximityHet is echt heel belangrijk dat je teksten zo schrijft dat het voor gebruikers lekker leesbaar is. Het is niet de bedoeling om zinnen te gebruiken zoals je hierboven aangeeft.
Gewoon zo:
Bestel de mooiste bloemen direct online. Nadat wij uw bestelling hebben ontvangen, bezorgen wij de boeketjes in heel Amsterdam bij u thuis — of iets soortgelijks.
Focus op de gebruiker, niet op zoekmachines. (zorg er wel voor dat belangrijke zoekwoorden op de pagina genoemd worden, but don’t overdo it)
Meer vragen? Laat het weten!
Hallo Bert,
Ben er inmiddels ook achter gekomen dat pagina’s met testimonials het beste werken.
Dank je wel.
Je hebt gelijk over het feit dat Google het ranken op andere plaatsnamen toestaat, zeker als daar ook je doelgroep zit. Probleem is dat er vaak wel een andere regel wordt overtreden: de ‘regio’pagina’s onderling verschillen dusdanig weinig van inhoud (vaak alleen de plaatsnaam) waardoor de pagina’s niet uniek genoeg zijn (lees: meer dan 95% duplicate content).
Precies. Als slotenmaker in Houten, wil je ook gevonden worden in de omliggende plaatsen. Om allemaal pagina’s te maken als [slotenmaker + plaats in de omgeving] is voor Google waarschijnlijk een doorway page en ook duplicate content. Maar wat is dan wel een goede oplossing hiervoor?
Dus als je deze tactiek inzet, zorg er dan voor dat de regiopagina’s voldoende unieke content bevatten (bijvoorbeeld: referenties van bedrijven uit die plaats, projectomschrijvingen voor die plaats etc.) Met veel plaatsnamen is dit lastig, maar levert uiteindelijk wel resultaat op.
Dus 20x een pagina als [slotenmaker + plaats in de omgeving] is prima, zolang ze maar unieke content bevatten? Zijn dit dan geen doorway pages of deels duplicate content pagina’s (die bv. voor 50% uit duplicate content bestaan). Ik bedoel, een referentie maakt die pagina dan nog niet uniek.
Of is het beter om artikelen te gaan schrijven van klanten die je in de omliggende plaatsen hebt geholpen en deze artikelen
te linken vanaf je algemene pagina op de website? (link naar gerelateerde content)Zorg ook dat de regiopagina’s voldoende PageRank krijgen. Neem bijvoorbeeld in het hoofdmenu een item ‘onze locaties’ op, zodat de onderliggende regiopagina’s voldoende PageRank vangen. Maak de regiopagina’s onderdeel van je website ipv ze weg te moffelen via een link in de sitemap.
Dan krijg je toch alsnog zo’n dropdown menu als:
– Slotenmaker Haarlem
– Slotenmaker Abcoude
– Slotenmaker Diemen
– Slotenmaker Zaandam
– etc.Dat ziet er toch niet uit?
Een nog niet genoemde optie is het maken van satellietsites voor diverse regio’s. Maak miniwebsites afgestemd op een doelgroep in een bepaalde locatie: [url]www.[mijnbedrijf]amsterdam.nl
Stel dat het bedrijf “Erkamp” heet. Moet ik dan aanmaken:
– erkampamsterdam.nl
– erkamphaarlem.nl
– erkampabcoude.nl
– erkampdiemen.nlOok hierbij geldt dat hoe meer zorg en aandacht je aan deze pagina’s besteed, des te meer het oplevert.
Is het niet beter om al je tijd en energie in één site te steken en daar het beste van te maken i.p.v. je aandacht te besteden aan 10 verschillende sites?
Ik zit hier echt mee in mijn maag. Ik hoop dat iemand zijn visie (of nog beter, zijn ervaring) wil delen.
Matt Cutts heeft er dit over te vertellen: http://www.mattcutts.com/blog/give-each-store-a-url/Zie ook deze vraag: https://www.seoguru.nl/seo-forum/linkbuilding/778-linkbuilding-voor-klanten-welk-mailadres.html
Het succespercentage bij gebruik van een “echt” e-mailadres is beduidend hoger dan van hotmails, gmails, etc. Gebruik alleen niet jouwmailadres@jouwseobedrijf.nl maar beter
jouwmailadres@eenbedrijfsnaamzonderseo.nl🙂
-
AuteurBerichten