Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Mike,
Die data van 100.000 komt waarschijnlijk van de Adwords Tool met de setting ‘breed’. Zoek je op ‘parket’ met de setting [exact] dan kom je uit op zo’n 3600 maandelijkse bezoekers. Een nummer 1 positie krijgt ongeveer 36% van de kliks, dus 0,36 x3600 = 1296 bezoekers per maand. Dit komt veel meer in de buurt van wat je terugziet in je webstatistieken. Gebruik dus de setting [exact] als je een realistische schatting wilt krijgen van de hoeveelheid maandelijkse bezoekers op een specifiek zoekwoord.
Xenu is handig, gebruik ik ook. De data kun je exporteren en dan alsnog visualiseren in een boomstructuur met ander programma, bijvoorbeeld excel. Voor de PageRank flow kun je wellicht de PageRankbot gebruiken: http://www.seo4fun.com/php/pagerankbot.php
Je kunt kijken of de nosnippet metatag voor jou werkt:
Zie: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=35304
Overigens zie ik dat Google wat ‘eigenwijzer’ aan het worden is en steeds vaker paginatitels zelfstandig aanpast. Bij lange titels wordt nu de website naam getoond. Zoek bijvoorbeeld op ‘Google Maps vermelding’ en je ziet mijn weblogartikel met ‘- Insyde’ in de titel. Ga je naar de pagina, dan zie dat dit niet in de
zit. Je kunt hier waarschijnlijk niet veel aan doen, maar wellicht biedt de nosnippet hier uitkomst. Ik heb dit echter nog niet geprobeerd. Wat is precies het verschil tussen de oude en nieuwe URL?
Ik zie in mijn zoekresultaten dat het domein op plek 4 staat bij de Google Maps listings. Ik zie steeds vaker dat een Google Maps listing en een regulier zoekresultaat met elkaar geintergreerd worden. Dat verklaart misschien de verwarring.
Een beetje linkbuilding zou trouwens ook geen kwaad kunnen 🙂
Lees eerst het prima artikel van SEOguru:
https://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-voor-meerdere-landen-en-talen/Wat je kunt proberen is een aantal oude externe links die naar de http variant verwijzen veranderen naar https om google duidelijk te maken dat de https variant de juiste is. Dit kun je zien als een ‘externe bevestiging’ na verhuizing.
Ik denk dat het slechts een tijdelijke dip is, wat rankings betreft. Het kost Google altijd wat tijd om bijvoorbeeld alle externe links te herwaarderen. Een andere mogelijke reden is dat er meer concurrentie is bijgekomen of dat de concurrentie ook bezig is met het optimaliseren van de site.
@tomnl
De (toolbar)PageRank is voor https sites niet beschikbaar (private). Dit wil niet zeggen dat de site geen PageRank heeft.Vragen:
– heb je 301-redirects gebruikt?
– heb je andere aanpassingen doorgevoerd?31 juli 2012 om 2:31 pm In reactie op: Plotselinge daling resultaten m.u.v. 1 keyword op nr. 1 #23156You’re welcome. Succes met linkbuilden!
26 juli 2012 om 1:23 pm In reactie op: Plotselinge daling resultaten m.u.v. 1 keyword op nr. 1 #27325Punt 1: Okay!
Punt 2:
Het beste is om alleen links te tonen die sterk samenhangen met de inhoud van de pagina (zie ook punt 3) of pagina’s met zeer competitieve termen. In plaats van een heel blok weg te halen, kun je er natuurlijk ook gewoon minder tonen (top 5 populaire bespaardeals). Probeer het aantal links op een pagina onder de 100 te houden.Punt 3:
Een korte URL kan voordelen bieden. Bijvoorbeeld als je bij één winkel slechts één actiecode hebt. Of wanneer je subcategorieen hebt die meer dan 4 niveaus diep gaan (bespaardeals.nl/store/zalando/nogiets/nogiets/actiecode), waardoor de URL te lang wordt. Dit is echter niet het hele verhaal. Als je de URLs zo opstelt als mijn vorige mail en ook het kruimelpad toevoegt, creer je een betere silo:bespaardeals.nl/store/zalando
bespaardeals.nl/store/zalando/kortingscode-zalando-10-exclusieve-korting/
bespaardeals.nl/store/zalando/kortingscode-zalando-2/Een silo is een groep pagina’s die een bepaald thema vormen en elkaar via interne links ondersteunen. Er hangen nu meer pagina’s onder de zalando hoofdpagina die gezamenlijk een ‘zalando’ silo vormen. Die pagina’s linken via het kruimelpad ook weer terug naar hun parent. Je houdt dus alle inhoudelijk gerelateerde pagina’s dicht bijelkaar. Deze structuur is voor Google veel makkelijker te doorgronden en bovendien zie je het belangrijke zoekwoord ‘zalando’ nu ook vaker terugkeren in deze URL-structuur.
Punt 4: Het gaat niet zozeer om een bepaald percentage bij keyword density, maar of het (exacte) zoekwoord er goed uitspringt ten opzicht van andere woordcombinaties op de pagina.
Succes!
12 juli 2012 om 9:30 am In reactie op: Plotselinge daling resultaten m.u.v. 1 keyword op nr. 1 #27303Hoi Ramon,
Rbunskoeke en Martijn hebben gelijk wat betreft het backlinkprofiel; dat is uiterst mager. Hier kun je eenvoudig iets mee doen met hulp van bijvoorbeeld de linkbuilding tool.
Hieronder nog een aantal dingen die de drop in rankings kunnen veroorzaken:
1) (Onbewuste) Cloaking?
Als ik de cache van de Zalando Store pagina bekijk, zie ik helemaal onderaan ‘Waar ben je naar op zoek?” met daaronder linkjes / tags die ik niet op de pagina zelf kan zien als bezoeker van de pagina. Google kan dit beschouwen als cloaking. Het kan zijn dat je dit net hebt aangepast aan de website (cache is van 8 juli), maar ik noem het even zodat je hier naar kunt kijken. Dit kan een mogelijke oorzaak zijn voor een grote drop in rankings.2) Less is More in 2012
Met de laatste updates is Google bezig om de focus te verleggen van links naar content. Als ik wederom naar de cache kijk, zie ik dat iedere pagina heel veel links heeft en (naar verhouding) minder tekst. Probeer meer te schrappen in de hoeveelheid (sitewide) links op een pagina en probeer de focus van links te houden op gerelateerde contentpagina’s.3) Site structuur
Gerelateerd aan punt 2. Door de hoeveelheid interne (sitewide) links, het gebrek aan een kruimelpad en duidelijke hiërarchische (url) structuur, is het voor Google moeilijk om te bepalen welke pagina nu voor wat moet ranken. Voorbeeld: Zerocondooms link naar bespaardeals, gaat naar een kortingscode pagina en niet naar de store pagina van Zalando. Een betere opzet zou zijn:
bespaardeals.nl/store/zalando
bespaardeals.nl/store/zalando/kortingscode-zalando-10-exclusieve-korting/
bespaardeals.nl/store/zalando/kortingscode-zalando-2/
etc.4) Onpage Optimalisatie
De onpage optimalisatie kan ook beter wat betreft keyword density. De store pagina van Zalando is niet echt geoptimaliseerd voor een specifiek zoekwoord (zie: http://www.ranks.nl/tools/spider.html)
Dit geldt (in minder mate) ook voor de kortingscode pagina’s, die meer gericht lijken op exclusieve korting dan op kortingscode zalando.Bedankt voor je reactie, Bert!
Hierdoor werkt het aanzienlijk anders dan ‘standaard sites’, waardoor bijv. een 302 redirect benodigd is ipv. een 301.Maar Google blijft de homepage (http://www.eye-ddenhaag.nl) tonen in de zoekresultaten en niet de /site/home.html pagina. Dat is logisch met een 302 (tijdelijke) redirect. Hierdoor loopt dus wel je sitestructuur in de soep, want alle PageRank die naar je home vloeit wordt niet doorgegeven.
Dit heeft inderdaad meer errors/warmings tot gevolg, maar dit staat goede vindbaarheid normaal gesproken niet in de weg. De bijna 200 andere sites die op dit systeem draaien hebben met de belangrijkste zoektermen een gemiddelde positie van de eerste helft van de eerste pagina in Google, dus waarom zou alleen Eye-DVoorburg.nl er problemen van ondervinden?
Normaalgesproken niet nee, behalve als door de validatie errors/warnings de pagina’s niet goed geindexeerd worden, want dan ben je nog verder van huis. Sommige pagina’s zijn wel gecached, andere pagina’s in het geheel niet, andere pagina’s lijken gecached maar tonen geen tekst. Dit kan erop duiden dat Googlebot wel degelijk moeite heeft met het indexeren van de sites.
Bovendien zie ik rare dingen als de
die teksten rondom de menu-items indexeert. Omdat een bezoeker deze teksten nooit te zien krijgt en het ook geen link title attribuut is, kan Google dit beschouwen als cloaking.Wellicht komt het door:
– 302-redirects vanaf de homepage: http://www.eye-ddenhaag.nl/ >> 302 >> http://www.eye-ddenhaag.nl/site/ >> 302 >> Eye-D | Den Haag | Optiek | Opticien | Brillen | Zonnebrillen | ContactlenzenHierdoor wordt de pagerank niet goed doorgegeven.
– De website niet valideert: 138 errors, 62 warnings, zie: The W3C Markup Validation Service
– Ik bijzonder vreemde dingen zie als ik de home door een page analyzer haal. Page Analyzer. Keyword placement, keyword density, prominence , link popularity, google positions and much more..
Succes!
BertHoi Rick,
Linkbuildingtool is een product van Insyde, mijn webbureau. Mocht je vragen hebben over de werking, dan kun je altijd even bellen: 015-2568262 (vragen naar Bert).
Je kunt ook de volgende pagina’s bekijken voor informatie over de tool:
Videos: https://www.linkbuildingtool.nl/aan-de-slag-met-linkbuilding-tool/instructievideos/item147
Handleiding: https://www.linkbuildingtool.nl/aan-de-slag-met-linkbuilding-tool/item92
Weblog artikelen: LinkbuildingAangezien de tool constant in ontwikkeling is, kunnen een aantal onderdelen van de documentatie niet up-to-date zijn.
Succes met linkbuilden!
Is het niet beter om al je tijd en energie in één site te steken en daar het beste van te maken i.p.v. je aandacht te besteden aan 10 verschillende sites?
Dit is geheel afhankelijk van de competitie en zoekvolume van een zoekwoord. Het heeft geen zin om satellietsites te maken voor sleutelmaker-[vaag-dorp-in-gelderland].nl. Je kunt als regel hanteren dat een zoekwoord met minder dan 300 [exacte] zoekopdrachten niet de moeite waard is om een satellietsite voor te maken. In dat geval kun je het beste het hoofddomein gebruiken.
Een goede workaround om én unieke pagina’s te maken én om je bezoeker te overtuigen is om projectpagina’s te maken van projecten in de regio. Een kleine omschrijving van het project en het product dat is gebruikt, fotootje erbij en als het kan een referentie van de klant. Daaronder weer een call-to-action: meer weten over dit product? Klik hier.
Het hoeft geen lang verhaal te worden. Zo’n 150 woorden waarin je 2 a 3x de plaatsnaam noemt is vaak voldoende.
Wat is de bron van al dat nutteloze verkeer? Een zoekwoord dat niet aansluit bij wat de mensen verwachten? Een bepaalde verwijzende bron die niet gerelateerd is aan de inhoud van jouw site?
-
AuteurBerichten